Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-03@03:57:26 GMT

پولشوئی اولین تهدید بازار بی‌قانون رمز ارزها

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۲۹۹۰

یک کارشناس اقتصادی در مورد تهدیدات بازار رمز ارزهای دیجیتال گفت: بازار ارزهای دیجیتال نیاز به زیرساخت قانونی دارد.

دانیال دارایی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به تهدیدات موجود در بازار رمز ارزهای دیجیتال گفت: بازار ارزهای دیجیتال نیاز به زیرساخت قانونی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان وضع قوانین جدید از سوی بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت تبادل رمزارزها گفت: موضوع طرح شده در این مورد‌ نه تنها برای فعالان بازار نگرانی ایجاد نمی‌کند، بلکه باید وضع این قانون را برای هدفمند سازی و سامان‌دهی به وضعیت کنونی به فال نیک گرفت.

این کارشناس اقتصادی‌ ادامه داد: طبیعی است که بانک مرکزی یا مراجع ذیصلاح نگران دارایی و سرمایه‌های مردمی باشند، بنابراین به ناچار در شرایط فعلی این قانون می‌تواند فرصت خوبی برای فراهم ساختن بستری مناسب در جهت فعالیت سالم علاقه مندان به این حوزه باشد.

وی افزود: اعتقاد دارم تاریخ در حال تکرار است، ما در ابتدای دهه ۸۰ شاهد رو‌ نمایی از سیستم خودپردازهای ثابت و سیار به صورت رسمی بودیم که به محض استفاده از آن مواردی چون پولشویی،نقص سیستم و نداشتن دانش اولیه برای استفاده درست از دستگاه‌ها جامعه را تهدید می‌کرد که در نهایت ۱۰ سال طول کشید تا به یک قوانین جامع دست پیدا کنیم.

دارایی عنوان کرد: بازار رمز ارزهای دیجیتال اکنون همان راه دستگاه‌های خودپرداز را در روزهای اول رونمایی، در پیش گرفته با این تفاوت که مسئولان به دنبال راه کار برای فراهم کردن بستر مناسب جهت آغاز خرید و فروش قانونی رمز ارزها میان فعالان هستند.

کارشناس بازار رمزارزهای دیجیتال تاکید کرد: بازار رمز ارزها به شدت نیاز به بسترسازی قانونی دارد، چرا که در همه کشورها دولت‌ها نگرانی زیادی از معاملات در این عرصه دارند، اولین تهدید عدم نظارت صحیح هم می‌تواند مواردی همچون پولشوئی و خروج غیر قانونی ارز فیزیکی از کشور باشد که لطمه بزرگی به بدنه جامعه وارد می‌کند.

وی با اشاره به تهدیدات موجود در بازار عنوان کرد: اگر مقررات در حوزه ارزهای دیجیتال تدوین نشود، به زودی شاهد تبادل رمز ارزها به صورت زیر زمینی خواهیم بود، به صورتی که هم اکنون سایت‌های متخلف شرط بندی این کار را انجام می‌دهند که در این صورت فاجعه بزرگی کشور را تهدید می‌کند.

دارایی گفت: وقتی میلیاردها دلار سرمایه و نقدینگی مردم در حال خرید و فروش است، چرا نباید بانک مرکزی یا ارگان‌های ذیصلاح نگران نظارت و بی قانونی نباشند؟ پای ارقام نجومی از سرمایه و نقدینگی مردم میان است و همین قشر اگر در این بازار آشفته که هر روز شاهد سوداگری برخی افراد سودجو که به عناوین و القاب مختلفی همچون دلسوز مردم یا استاد فلانی امپراطور بازار، برای منافع خودشان‌ درآمد کسب می‌کنند، متضرر شوند، مسئولان را مقصر از دست رفتن سرمایه خود می‌دانند، بنابراین لزوم تدوین قانون و نظارت بر این بازار لازم است.

وی اضافه کرد: بازار رمز ارزها به مانند سایر بازارهای اقتصادی محلی برای کسب سود بین خریدار و فروشنده است، پس چرا نباید کشور از قبال این معاملات عظیم که ارزش آن بالغ بر میلیون ها دلار در روز برآورده شده، منتفع نشود؟

دارایی گفت: معتقدم با وضع قوانین و اخذ اصولی مالیات می‌توانند چرخه اقتصادی کشور را به نفع خود مردم توسط بازار رمرزارزها به بهترین نحو ممکن رونق بخشد و آن وقت است که می‌توانیم شاهد یک بازار جذاب، فعال و پر مخاطب برای فعالان در این حوزه باشیم.

برچسب ها: پولشویی ، رمز ارز ، بازار دیجیتال لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NRc

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: پولشویی رمز ارز بازار دیجیتال بازار رمز ارزها ارزهای دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد

فنلاند در راستای طرح دیجیتالی کردن خدمات، نخستین کتابخانه الکترونیک جهان را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کتابخانه ملی فنلاند خدمات کتابخانه الکترونیکی خود را راه‌اندازی کرده است که به عنوان یک پلتفرم پیشگام در جهان معرفی شده است. در حال حاضر، این شبکه برای ۸۵ درصد از ساکنان فنلاند در دسترس خواهد بود. این کتابخانه الکترونیکی به عنوان یک برنامه قابل دانلود برای گوشی‌ها و تبلت‌ها در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد کتاب‌های الکترونیکی، صوتی و مجلات دیجیتال را امانت بگیرند. این کشور، رویکرد دیجیتال را برای در دسترس قرار دادن هرچه بیشتر خدمات مرتبط با کتاب انجام داده است تا هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهد.

به جای کارت کتابخانه، هنگام اولین ثبت‌نام برای سرویس از احراز هویت پیشرفته استفاده می شود. هر کسی که شهرداری محل سکونتش به این سرویس ملحق شده است، می‌تواند از کتابخانه الکترونیکی استفاده کند. هزینه این خدمات به ازای هر ساکن برای شهرداری ها ۰.۷ یورو است.

بر اساس گزارش ها، سرویس مشابه و در عین حال متفاوتی در دانمارک نیز توسعه یافته است و این ایده در سایر کشورهای شمال اروپا نیز در حال اجراست.

به عنوان یک سرویس جدید، مدیران پروژه هنوز نمی‌دانند که چگونه این رویکرد در آینده توسعه خواهد یافت. فقط زمان نشان می‌دهد که کدام اقلام بیشتر برای استقراض درخواست می‌شوند. کاربران برنامه همچنین می‌توانند بازخورد خود را در مورد این سرویس ارسال کنند و به پیشرفت بعدی آن کمک کنند.

به نظر می‌رسد که کتابخانه الکترونیکی نیز از بعضی مشکلات ذاتی کتابخانه های قدیمی رنج می‌برد، به‌ویژه این واقعیت که کاربران احتمالاً باید مدتی منتظر بمانند تا مطالب جدید منتشر شده برای امانت در دسترس قرار گیرند.

اما نکته مهم این است که مطالب خواندنی به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی در دسترس خواهد بود.

کد خبر 749601

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • لایحه «امنیت شغلی» قانونی مضاعف و غیرکارشناسی
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال