Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@05:18:32 GMT

انگشتر وازى بازى بومى محلى البرز

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۳۴۶۰

انگشتر وازى بازى بومى محلى البرز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، در این بازی افراد به دو گروه مساوى تقسیم می‌شوند و دو سر گروه شرایط بازى را از قبیل حد نصاب امتیاز و تعداد امتیازات، یک سره گرفتن گل را، مطرح مى کنند به طور مثال یکسره گل گرفتن ٢ امتیاز، حد نصاب هم ٢١ مى باشد.

برای شروع یکى از سرگروه‌ها دگمه یا ساچمه اى کوچک که در بازى گل نامیده مى شود، برداشته و به سر گروه دیگر پیشنهاد مى کند که گل را در مقابل چند امتیاز مى خواهى گل را می‌فروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر انتخاب او یکى از گروه‌ها، در شروع بازى چند امتیاز دارد و گروه دیگر گل را دارد و مى تواند با آن امتیاز بگیرد.

سرگروه صاحب گل، گل را به یکى از دست‌ها می‌سپارد نفرات گروه دوم با کنجکاوى، دقت و هوشیارى از حرکت دست سرگروه و نفرات نگاه‌ها و حالت چهره‌ها حدس مى زنند و به سرگروه می‌گویند سرگروه بنا بر حدس خود و یاران، دست‌های مشکوک را کنار گذاشته و بقیه را یکی یکی با گفتن واژه پوچ یا خالی کنار می‌گذارد.

به این ترتیب به گل نزدیک‌تر مى شوند، چنانچه آن را پیدا کنند با کسب یک امتیاز صاحب گل شده و در دور بعدى، آن‌ها گل را مخفى خواهند کرد و چنانچه نتوانند، باز گروه مقابل با احتساب یک امتیاز گل را میان دست‌ها پخش خواهند کرد.

در ابتداى بازى اگر حدس قوى باشد که به یقین مبدل مى شود، سرگروه مى تواند با یکسره گرفتن گل ٢ امتیاز بگیرد ولى اگر نتواند بنا به قراردادى که دارند ١ یا ٢ امتیاز از دست مى دهند.

در خاتمه برنده بازى گروهى است که تعداد امتیازاتش زودتر به ٢١ برسد.

نکته: گل بازى آخر امتیاز ٢١ را شاه گل مى نامند که هر گروهى که مى خواهد شاه گل را بگیرد باید سه مرتبه به دستى احتمال مى دهد گل دارد جمله ى شاه گل بازى ٢١ را بده تکرار نماید که اگر بتواند درست حدس بزند یعنى شاه گل را بگیرد، گروه مقابل از صفر شروع مى کند و بازى ادامه پیدا مى کند.

ولی در انگشتر بازی گل که همان انگشتر است در بین حدود ۱۰فنجان پنهان می‌گردد دقت و هوشیاری از حرکت سرگروه و نفرات نگاه‌ها و حالت چهره‌ها حدس مى زنند.

به سرگروه مى گویند که گل در کدام فنجان قرار گرفته است از ۱۰ تا ۲ تا را می‌توانند نگهدارندتابرنده‌ی مرحله به مرحله بشوند، که روش بازی شبیه همان گل یا پوچ است.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازی بومی محلی بومی محلی شاه گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز رتبه دوم تردد بین استانی در کشور را کسب کرد

علی زندی فر در گفت وگو با خبرنگار مهر مطرح کرد: از مجموع بیش از یک و نیم میلیارد تردد ثبت شده توسط سامانه‌های ترددشمار در کل کشور، استان البرز در سال ۱۴۰۲ با ثبت ۲۱۴ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۸۵۷ تردد بین استانی رتبه دوم تردد در کل کشور را ثبت کرد.

وی مطرح کرد: بر اساس آخرین آمار ثبت شده از سامانه‌های ترددشمار در استان البرز در سال گذشته ۱۰۷ میلیون و ۷۷ هزار و ۹ وسیله نقلیه وارد استان البرز و ۱۰۷ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۸۴۸ وسیله نقلیه از استان خارج شده‌اند که این آمار پس از استان تهران رتبه دوم را به البرز اختصاص داده است.

زندی فر افزود: بر همین اساس استان البرز با دارا بودن نیم درصد از کل راه‌های کشور در سال گذشته ۱۳/۵ درصد از ترددهای بین استانی کشور را به نام خود ثبت کرده است. استان‌های مرکزی، قم و قزوین پس از تهران و البرز رتبه‌های سوم تا پنجم تردد بین استانی را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 6097960

دیگر خبرها

  • پیروزی تیم‌های خوزستان در فوتبال دسته دوم کشور
  • البرز با ۲۱۴ میلیون تردد دومین استان پرتردد کشور شد
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • هشدار نارنجی برای استان‌های غربی و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی | ویدئو
  • البرز رتبه دوم تردد بین استانی در کشور را کسب کرد
  • پیش بینی بارش باران و‌کاهش محسوس دما در استان البرز
  • اندیشکده مواسات در البرز افتتاح می شود
  • البرز| شورای ششم جذب نیروی جدید نداشته است
  • ببینید | تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز
  • تشییع پیکر شهیدجهانگیر بیات در استان البرز