Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش اقتصادآنلاین ، حرکت جهانی "ساعت زمین" رویدادی بین‌المللی است که برای احترام گذاشتن هر چند نمادین به طبیعت، محیط زیست و زمین با یک ساعت خاموشی لامپ‌ها و وسایل برقی غیرضروری همانند همه برنامه‌های نمادین حمایتی برای جلب توجه کشورهای مختلف به اهمیت انرژی و محیط زیست برگزار می‌شود.

"ساعت زمین" رویدادی است که از یک ایده ساده شروع شده و نخستین بار توسط روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در سال ۲۰۰۷ مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمانی که این حرکت مطرح شد، ۲.۲ میلیون نفر از ساکنان سیدنی اقدام به خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری کردند و به دنبال این اقدام سیدنی، بسیاری از شهرهای دیگر جهان این رویداد را به تصویب رساندند که اکنون به بزرگترین کمپین محیط زیستی جهان تبدیل شده است.

این رویداد همه ساله در آخرین شنبه ماه مارچ میلادی از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به وقت محلی برگزار می‌شود که در کشورهای بزرگ دنیا به نشانه همراهی با این کمپین بین‌المللی، نمادهای شهری در شهرهای مختلف جهان در زمان برگزاری این پویش خاموش می‌شود.

 در حال حاضر صندوق جهانی طبیعت (WWF) به عنوان بزرگترین سازمان غیردولتی زیست محیطی جهان مجری اصلی این برنامه است.

این سازمان امکانات خود در سراسر جهان را در اختیار این طرح گذاشته است، هر چند که این طرح غیرانتفاعی زیست ‌محیطی در انحصار هیچ گروهی نیست و هر شخص و سازمانی می‌تواند در این برنامه مشارکت داشته باشد.

رویداد ساعت زمین در بیش از ۱۸۰ کشور جهان برگزار می‌شود.

امروز پس از گذشت بیش از یک سال از ورود مهمان ناخوانده‌ای به نام ویروس کرونا، در کنار همه مشکلات بهداشتی، سلامتی و اقتصادی که برای ساکنان زمین به‌وجود آمده، می‌توان با اجرای این کمپین جهانی موثر باعث کاهش مصرف انرژی و گازهای گلخانه‌ای شد و دوباره به طبیعت فرصت نفس کشیدن بیشتری داد.

امروز شنبه ۷ فروردین، از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰، فرصتی است برای اهالی زمین تا در این ساعت، بیش از همیشه به منابع انرژی، سلامت یکدیگر، پایداری و حیات زمین فکر کنند.

وزارت نیرو نیز طبق روال هر سال، امسال نیز در این پویش جهانی مشارکت می‌کند و بر همین اساس لامپ‌ها و روشنایی‌های غیرضروری همه ساختمان‌های ستادی و اداری نیز خاموش می‌شود.

پربیننده ترین کانال سوئز چرا مسدود شد؟ قیمت نفت خام جهش کرد جنگ لفظی هند و عربستان بر سر قیمت نفت تاثیر مسدود شدن کانال سوئز بر قیمت کرایه کشتی‌ها افزایش قیمت نفت به دنبال ترس از طولانی شدن انسداد کانال سوئز/ تصمیم اعضای اوپک برای کاهش عرضه چه می‌شود؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ساعت زمین برجام ساعت زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه درست کردن لامپ LED با قیچی به روش برقکار کانادایی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه تعمیر کردن اساسی و اصولی لامپ LED در خانه (فیلم) روشی متفاوت برای تعمیر کردن لامپ LED با فویل آلومینیومی (فیلم) سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)

دیگر خبرها

  • نحوه درست کردن لامپ LED با قیچی به روش برقکار کانادایی (فیلم)
  • انواع مهتابی ال ای دی دیواری در الکتریکی آنلاین
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از ساعت ۱۶ امروز + اسامی خودروها
  • 4 روش برای جذاب‌تر کردن روشنایی آشپزخانه
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • دانلود آهنگ مست عشق علیرضا قربانی + متن
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • چالوس یک طرفه شد
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴