Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می‌شود بیشینه سرعت باد در این مناطق به ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

وی افزود: خیزش گردوخاک، کاهش شدید دید و کیفیت هوا، اختلال در ترددهای جاده ای، احتمال بروز خسارت در گلخانه ها، احتمال سقوط مصالح ساختمانی و اشیاء از ساختمان های درحال احداث و کاهش حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما درمناطق شمالی و مرکزی استان از پیامدهای این باد شدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به فعال شدن چشمه های تولدی گردوغبار شمال استان و مرز شرقی انتظار می رود با وزش باد شدید توده عظیم گردوغبار شکل گیرد و رفته رفته به عرض های پایین در نوار شرقی و برخی مناطق مرکزی نیز برسد.

حیدری تصریح کرد: توصیه می شود از تردد های غیر ضروری در راههای ارتباطی شمال استان خودداری شود و کشاورزان نسبت به کنترل پوشش گلخانه ها اقدام کنند.

وی اضافه کرد: آمادگی دستگاههای امدادی و اتخاذ تمهیدات لازم از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی از توصیه های دیگر هواشناسی برای عبور از شرایط پیش رو در شمال استان است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: انتظار می رود وزش باد شدید و توفان گردوخاک روز پنجشنبه با کاهش سرعت وزش باد پایان یابد.

پنج شهرستان شمال سیستان و بلوچستان شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در بیشتر ایام سال بویژه اواخر بهار تا پاییز با بادهای موسمی معروف به ۱۲۰ روزه و گردو غبار روبرو هستند.
 

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان هواشناسی سرعت باد توفان توفان شن سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب وزش باد خیلی شدید در تهران باشید + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین،اداره کل هواشناسی استان تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت همچنین از احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر و تابلوهای تبلیغاتی، داربستها و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال ها و درختان کهن سال، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا بر اثر وزش باید خبر داد.

هواشناسی استان تهران همچنین به احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت های عمرانی، عدم استقرار در مکانهای مرتفع مانند داربستها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمانهای نیمه کاره و درختان کهن سال، عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و اطمینان از استحکام پوشش گلخانه ها و استفاده از قیم برای نهال ها توصیه کرد.

کد خبر 849167 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم طوفان سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • پیش بینی وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید با احتمال گردوخاک در استان یزد
  • هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها
  • مراقب وزش باد خیلی شدید در تهران باشید + جزئیات
  • هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در تهران
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • سیستان بارانی شد
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۴؛بارش‌ سیل‌آسا باران در ۱۶ استان