Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-28@15:18:29 GMT

سرنوشت ۶ کرسی خالی مجلس یازدهم روشن می شود

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۴۶۸۸

خرداد: انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در شش حوزه انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «تفرش، آشتیان و فراهان»، «بهار و کبودرآهنگ»، «گچساران و باشت»، «آستانه اشرفیه» و «میانه» همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در روز ۲۸ خرداد برگزار می شود.
این شش کرسی به دلیل فوت نمایندگان بر اثر بیماری کرونا، ردشدن اعتبارنامه در مجلس و ردشدن صلاحیت توسط شورای نگهبان در سال ۹۹ خالی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«محمدعلی رمضانی» منتخب آستان اشرفیه در روز  ۱۰ اسفند ۹۸، «فاطمه رهبر» منتخب تهران در روز ۱۷ اسفند ۹۸ و «عیسی جعفری» منتخب بهار و کبودرآهنگ در روز ۲۳ تیر ۹۹ به دلیل کرونا درگذشتند.
اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون» منتخب گچساران توسط نمایندگان مجلس رد شد. صلاحیت «سینا کمالخانی» منتخب تفرش به دلیلی جعلی بودن مدرک تحصیلی توسط شورای نگهبان رد شد.
کرسی دوم حوزه انتخابیه میانه به دلیل نرسیدن به حد نصاب خالی ماند و این انتخابات به دور دوم کشیده شد اما صلاحیت یکی از دو کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات توسط شورای نگهبان رد شد و به همین دلیل دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه میانه لغو شد.
 تکلیف این شش کرسی در انتخابات میان‌دوره ای مجلس مشخص می‌شود. برچسب ها: مجلس

منبع: خرداد

کلیدواژه: مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نتوانست رای لازم را کسب کند.

کد خبر 748696

دیگر خبرها

  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟