Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:37:45 GMT

هدیه‌ی یک ساعته به زمین!

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۵۱۱۷

هدیه‌ی یک ساعته به زمین!

ایسنا/بوشهر «ساعت زمین» یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که طی آن خانواده‌ها و کسب و کارها با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه های الکتریکی غیرضروری به مدت یک ساعت اثرات تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان را یادآوری می‌کنند.

مراسم گرامیداشت ساعت زمین سال ۱۴۰۰ در روز شنبه، ۷ فروردین ماه مصادف با ۲۷ مارس از ساعت ۲۰:۳۰ تا ساعت ۲۱:۳۰ به وقت محلی در سراسر جهان برگزار می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بسیاری از سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها، واحدها و مجموعه‌های مستقر در استان بوشهر همزمان با آغاز رویداد ساعت زمین و همگام با سراسر دنیا این رویداد جهانی را گرامی داشته و همکاران و خانواده‌های ایشان نیز در این رویداد مهم مشارکت کرده‌اند.

پیوستن به کارزار «ساعت زمین» 

در این مناسبت، چراغ‌های روشنایی نمادهای هر شهر به احترام طبیعت و زمین خاموش می‌شود که این کار برای پاسداشت این مناسبت جهانی و همراهی و مشارکت در حفاظت از زمین است.

پیوستن به کارزار «ساعت زمین» و خاموشی چراغ‌های فضای سبز، پارک ها و اماکن در حمایت از محیط زیست جهانی است. بر اساس این سنت سالانه مردم در هر جای جهان به مدت یک ساعت تمام چراغ‌ها را خاموش می‌کنند. این حرکت نمادین به منظور آگاهی بخشی در مورد کره زمین و تغییرات اقلیمی صورت می‌گیرد که امسال با توجه به شرایط قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان و لزوم ماندن در خانه، پیشنهاد دهندگان کارزار «ساعت زمین» از مردم خواستند که در خانه بمانند و از درون خانه این برنامه را دنبال کنند.

تاثیر ساعت زمین بر تغییرات آب و هوایی

معاون آموزش و مشارکت های مردمی با گرامیداشت رویداد ساعت زمین، گفت: در روز هفتم فروردین ماه به رویداد ساعت زمین بپیوندیم و با خاموش کردن لامپ‌ها و وسایل الکتریکی غیرضروری به مدت یک ساعت با جهانیان در توجه به چالش‌های زیست محیطی شریک شویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه رویداد ساعت زمین یادآور ضرورت احترام به تنها سیاره قابل زیستن و احترام به اصول محیط زیستی است، افزود: رویداد ساعت زمین می‌خواهد یادآوری کند که ما انسان‌ها باید زمین و خاک، آب و هوا را به عنوان منابع زیستی حفاظت کنیم، زیرا این منابع محدود و البته لازمه زندگانی هستند.

آلودگی‌های فراوان و بحران‌های محیط زیستی زمین 

فرهاد قلی‌نژاد عنوان کرد: امروزه زمین، مادر حیات ما با آلودگی‌های فراوان و بحران‌های محیط زیستی مواجه است و اگر درمانی برای زخم‌های زیست محیطی آن نیابیم، حیات زمین و سپس حیات ما انسان‌ها و همه موجودات زنده به خطر خواهد افتاد.

وی تاکید کرد: ما انسان‌ها باید همه با هم، با هر رنگ و نژاد، قومیت و ملیت تلاش کنیم زمین و محیط زیست خود را حفاظت و امانت دار حقوق نسل‌های آینده باشیم.

احترام به زمین فراتر از بازی‌های سیاسی

مدیرکل محیط زیست بوشهر خاطرنشان کرد: امسال رویداد ساعت زمین در حالی برگزار می‌شود که مردم سراسر جهان با بحران کرونا روزگار سختی را تجربه می‌کنند. این بحران بار دیگر به بشر نشان داد که بسیاری از موضوعات همانند مسائل بهداشتی و محیط زیستی فراتر از مرزها هستند و بسیاری از بحران‌ها، مرزهای قراردادی کشورها را درنوردیده و زندگی و رفاه انسان‌ها را نشانه خواهند گرفت. بنابراین سران کشورها در سایه صلح و دوستی در قالب توافق‌های بین المللی می‌توانند به حفاظت از محیط زیست و زمین بپردازند.

قلی‌نژاد بیان کرد: احترام به زمین و حیات انسان‌ها باید اندیشه و هدفی فراتر از بازی‌های سیاسی کشورهای توسعه یافته‌ای باشد که با زور و سلطه خود سعی دارند کشورهای در حال توسعه را مطیع خود ساخته و حقوق زیست محیطی آنان را نادیده بگیرند؛ بنابراین امروز راهکار نجات زمین و توسعه پایدار آن، احترام به اصول محیط زیست هم در داخل کشورها و هم در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای است.

ظلم به زمین و ساکنان آن

اما با همه اینها نکته قابل توجه این است که باید بدانیم تقلیل ساعت زمین به یک ساعت و مانور بر روی این فعالیت‌ها تنها در یک بازه زمانی ظلم به زمین و ساکنان آن است. چرا که چنین اقدامی با هدف آموزش و حفاظت از محیط زیست در ۳۶۵ روز سال است نه اینکه تنها یک ساعت چراغ‌ها را خاموش کرده و برویم تا سال بعددو رویداد دیگر...

بنابراین برای اینکه رویداد ساعت زمین و هدف اصلی آن در طول سال هم تداوم داشته باشد و به یک ساعت نمادین در یک روز خاص از سال محدود نشود باید همه با هم متحد شده و مشارکت داشته باشیم و در تمام ایام به زمین و حال بد آن و معضلات زیست محیطی فراوان از انواع آلایندگی ها تا تخریب و تخلیه پسماند و فاضلاب خانگی و صنعتی که گریبان گیرش شده فکر کنیم و به دنبال راه چاره باشیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان بوشهر صندوق جهانی طبیعت حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز جهانی ساعت زمین کروناویروس همه باهم علیه کرونا رویداد ساعت زمین محیط زیستی زیست محیطی محیط زیست انسان ها یک ساعت چراغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد