Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@23:18:07 GMT

چرا بازار مرغ در استان مرکزی التهاب دارد؟

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۵۳۲۳

چرا بازار مرغ در استان مرکزی التهاب دارد؟

گروه استان‌ها- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه وجود التهاب در بازار مرغ استان مرکزی غیرقابل قبول است گفت: استان مرکزی ۲ برابر نیاز تولید مرغ دارد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، بهروز اکرمی شامگاه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی با اشاره به وضعیت مرغ در استان اظهار داشت: امروز  283تن مرغ تولید شده و با توجه به گزارش‌ها روزانه117 تن مرغ در استان مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به تولید دو برابر نسبت به مصرف، وجود التهاب در بازار مرغ استان قابل توجیه نیست و باید تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در این حوزه عدم شفافیت و آمار است که باید شبکه‌سازی و شفافیت بین دستگاه‌ها انجام شود.

مرغ از مسیر کشتارگاه به اراک خارج شده است/ انتقال مرغ استان مرکزی به سایر شهرها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی هم در این جلسه با اشاره به وضعیت کشتارگاه‌ها گفت: بر اساس گزارشات مرغ از مسیر کشتارگاه به اراک خارج شده و به شهرستان‌های دیگر ارسال شده به همین سبب نمایندگان سازمان صمت و جهادکشاورزی باید نظارت دقیقی داشته باشند.

سعید فرخی افزود: سازمان ضمت موظف به اعلام سهیمه به نمایندگان شهرستان‌ها برای تحویل و توزیع است و صورت جلسات میزان بار و مشخصات ماشین و سایر موارد بین نمایندگان سازمان صمت و جهادکشاورزی به اتاق اصناف ارسال شود.

وی ادامه داد: سهمیه شهرستان‌ها باید عادلانه و با توجه به نیاز شهرستان باشد و با توجه به اینکه از خروج مرغ  از استان به صورت فردی نمی‌توان جلوگیری کرد اما با تخلف خرده‌فروشان برخورد می‌شود.

جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان تا پایان فروردین ماه مازاد مصرف در استان وجود دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به وضعیت جوجه‌ریزی گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و مشکل نهاده‌ها تقریبا30میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام شده و در زمینه وضعیت تولید مرغ از سال 91تا99 بیشترین تولید در سال98با69هزار تن بوده است.

مجید آنجفی افزود: سال گذشته 64 هزار و 900 تن مرغ نیز در استان تولید شده و با توجه به سرانه مصرف که 30کیلوگرم است، 42هزار و 900 تن این محصول در استان مصرف شده‌ است.

وی ادامه داد: جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان تا پایان فروردین ماه مازاد مصرف در استان وجود دارد به همین سبب در زمینه تولید آن مشکلی وجود ندارد و میانگین مصرف روزانه مرغ در استان 117کیلوگرم است.

اذعان استاندار به سوءمدیریت در بازار کردستان/چرا از انعکاس واقعیت‌های ستاد تنظیم بازار واهمه دارید؟دولت برای خرید تضمینی و تنظیم بازار گوشت قرمز ورود کند

برخورد با هرگونه اقدام برهم زننده آرامش بازار در استان مرکزی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به وضعیت بازار میوه در ایام نوروز گفت: 600تن پرتقال و 300تن سیب در مجموع 900تن میوه در ایام نوروز به استان وارد شد که 6تن سیب و 70تن پرتقال از ذخیره باقی مانده و سایر این محصولات توزیع شده است.

سعید جعفری کرهرودی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها طیور موجود در مرغداری‌هایی که عمر جوجه‌ریزی آنها بیش از 45روز است باید به کشتارگاه اعزام شود زیرا در غیر این صورت به عنوان محتکر با آنها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/713/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اشاره به وضعیت مرغ در استان استان مرکزی جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۵۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

امتداد - با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ  2051.7 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛ گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی (۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شرح زیر است: 


بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی(تابا) اعلام می‌شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) اقدام کنند.     بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی مطابق با ضوابط تعیین شده) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (۲۴ درصد) استفاده کنند. برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود