Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح الله حقیقی شامگاه شنبه در دیدار با اعضای منتخب سمن ها و مجمع جوانان استان با اشاره به اقدامات انجام گرفته این استان در شرایط تحریم و  اقتصاد نامناسب افزود: در صورت تداوم مشکل واحدهای تولیدی این استان، کشور با مشکل جدی مواجه می شد که نمونه عینی آن شرکت ایران ترانسفو زنجان است که ۷۵ درصد سخت افزارهای برق فشار قوی را تولید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: طی سال گذشته ۴۲۰ نفر با برگزاری آزمون وارد این شرکت شدند که شروع بکار رسمی آنان پایان فرودین امسال خواهد بود و برای سال ۱۴۰۰ نیز ۴۲۰ نفر نیروی انسانی دیگر در نظر گرفته شده است.   

این  مسوول ادامه داد: کارخانه نخ تایر صبای زنجان نیز  ۸۰ درصد پارچه لاستیک کشور را تولید می کند که مشکلات مالی عدیده ای را داشت که این مهم نیز با رایزنی هایی برطرف شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۷ تا کنون ۶۰ واحد تولیدی که بین چهار تا ۱۲ سال تعطیل بود به چرخه فعالیت در استان بازگشتند، اضافه کرد: برای این واحدها ۲ هزار اشتغال ایجاد شد که نمونه آن کارخانه روغن نباتی جهان است که روزانه ۳۵ تن  روغن تولید می کند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه این استان به لحاظ سه شاخص ستاد تسهیلات تنها استان در کشوراست  که مقام اول تا سوم را کسب کرده است، گفت: این مهم به این دلیل است که ستاد تسهیلات  استان طی  سال گذشته ۱۱۰ جلسه را در محل کارخانه ها برگزار کرده که نسبت به بررسی و رفع  مشکل واحدها اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه اجباری استان  نیز فرودین ۹۹ نسبت به اسفند همین  سال هفت هزار و ۸۰۰ نفر افزوده شد، اضافه کرد: بر همین مبنا بیمه بیکاری نیز نسبت پایان سال به سال  ۹۸، ۳۸۷ نفر کاهش یافته که از توفیقات انجام گرفته حکایت دارد.

حقیقی با بیان اینکه سهم استان در مسکن ملی سه هزار  و ۴۰۰ واحد بود افزود: این رقم اکنون به  ۱۵ هزار واحد افزایش یافته که ۹ درصد ساخت مسکن  شور در این استان به وقوع پیوسته است.

وی  اظهار داشت: بر این اساس ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد آن بصورت قطعی در حال تجهیز کارگاه یا ساخت آن تا طبقه چهارم قرار دارد،  که طبق برنامه ریزی ها اولین واحدها مهر امسال  به متقاضیان واگذار خواهد شد.

این مسوول با تاکید بر اینکه انگونه که باید و شاید اطلاع رسانی خوبی در خصوص اقدامات رو به توسعه ای استان انجام نگرفته است، خاطر نشان کرد:میزان تسهیلات استان نیز از هشت هزار و ۹۴ میلیارد تومان به ۱۷ هزار  و ۹۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته  رسید که این مهم با رایزنی ها محقق شده است.

برچسب‌ها استانداری زنجان فتح‌الله حقیقی زنجان شرکت ایران ترانسفو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری زنجان فتح الله حقیقی زنجان استانداری زنجان فتح الله حقیقی زنجان شرکت ایران ترانسفو اخبار کنکور سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیأت دولت با اشاره به افزایش تجارت خارجی کشور در ماه گذشته، تصریح کرد: بر اساس گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

وی اضافه کرد: تراز تجاری در فروردین ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما با توجه به آغاز سال جدید تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.

گفتنی است؛ تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری با ۴۷.۶۳ درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور، ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

کد خبر 6095892

دیگر خبرها

  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم