Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@15:57:19 GMT

۱۷ اثر در جشنواره نمایش نامه نویسی داوری شد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۴۸۳۴

۱۷ اثر در جشنواره نمایش نامه نویسی داوری شد

به گفته نجفی، ۱۷ اثر در جشنواره نمایش نامه نویسی داوری شد که یک اثر برگزیده انتخاب شد و اثر دوم و سوم نداشتیم و دو اثر هم توانستند شایسته تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس انجمن هنرهای نمایشی زنجان در اختتامیه جشنواره نمایش نامه نویسی اظهار کرد: این جشنواره به مناسبت دهه فجر و با در نظر گرفتن شرایط و محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به منظور کشف و پرورش و حمایت نویسندگان و نمایشنامه‌نویسان استان زنجان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نجفی ادامه داد: موضوع نمایش‌نامه‌های شرکت کننده در این جشنواره آزاد بوده اما نمایش‌نامه‌هایی که با محوریت پرداخت به مضامین ملی، مذهبی، بهره گیری از دست مایه‌های فرهنگی، بومی و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس، با استفاده صحیح از عناصر تشکیل دهنده درام بود، در اولویت قرار داشتند.

 

به  این گفته وی، این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان در راستای تقویت نمایش نامه نویسی و ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی و شناسایی و رشد استعدادها در این حوزه نخستین جشنواره نمایش نامه نویسی برگزار شد.

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع 19 اثر به این جشنواره ارسال شد که 17 مورد وارد مسابقه شد، تصریح کرد: داوران جشنواره نیز از افراد مطرح در این حوزه بودند که صحبت‌های تاثیرگذاری درباره این جشنواره داشتند.

 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان در راستای تقویت نمایش نامه نویسی و ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی و شناسایی و رشد  استعدادها در این حوزه نخستین جشنواره نمایش نامه نویسی را برگزار کرد.

 

ایرج داودبیگی به برگزاری جشنواره تئاتر غواصان دریادل در زنجان اشاره کرد و گفت: محمدرضا الوند، زهرا خسروی، باقر سروش داوران این جشنواره بودند.

 

داودبیگی گفت: جشنواره تئاتر خیابانی «غواصان دریادل» برای نخستین بار در سطح استان زنجان و با اولویت پرداخت به زندگی شهدای استان زنجان به‌خصوص دلیر مردان غواص و خط‌شکن زنجان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی استان زنجان و همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان برگزار شد.

 

پایان پیام/693

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره نمایشنامه نویسی نمایشنامه نویسی نمایشنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان جشنواره نمایش نامه نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان با حضور نویسندگان و مؤلفان بومی گفت: آثار ارسالی باید برای نخستین بار در محدوده زمانی اول فروردین ‏۱۴۰۱ تا ۲۹  اسفند ‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

علیرضا نوروزی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد وکتابهایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتابهای که توسط نویسندگان و مؤلفان بومی و غیربومی در آذربایجان‌غربی تألیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی اظهارکرد: از هر عنوان کتاب باید دو نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتابهای ارسالی باید در یکی از گروههای تألیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

وی، با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی وجود ندارد،گفت: کتابهای کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: علاقمندان تا ۳۱ ام مردادماه امسال فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی ، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر