Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان با اشاره به وضعیت نارنجی شهر‌های قزوین و تاکستان از مسئولان استان خواست تا هر چه زودتر محدودیت‌های کرونایی در استان اعمال شود.

وی افزود: رستوران ها، تالار‌ها و کافی شاپ‌ها بیشترین فضا‌های مستعد انتشار کرونا در استان هستند و به همین دلیل فعالیت آن‌ها باید به صورت عرضه غذای بیرون بر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح پرستاری در منزل به عنوان پایلوت کشوری در ۱۲۰ خانه در استان به خوبی در حال اجراست.

نامدار خاطرنشان کرد: از ۱۵ اردیبهشت واکسن‌های ایرانی نیز به استان قزوین تحویل داده می‌شود.

تحویل پنج هزار و ۱۵۸ دوز واکسن کرونا به استان قزوین

رحمانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: در ٤ مرحله، پنج هزار و ۱۵۸ دوز واکسن کرونا در اختیار استان قزوین قرار گرفته است.

وی افزود: در مرحله دوم هزار و ۶۱۰ دوز، در مرحله سوم هزار و ٩٧٧ دوز و در مرحله چهارم ٤٦٦ دوز واکسن کرونا به استان قزوین تحویل و به افراد در معرض خطر تزریق شده است.

سلیمانی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان هم گفت: با توجه به افزایش سفر‌های نوروزی و بی اعتنایی مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، روند مبتلایان به کوودید ۱۹ در استان قزوین صعودی شده است و تا روز گذشته ۲۳۴ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی افزود: ١٩ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، با وضعیت وخیم جسمانی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا در استان قزوین ۱۵۱ هزار تست کرونا در استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: در روز‌های اخیر همچنان شاهد روند مثبت تست‌های کرونای اهالی سگزآباد بوئین زهرا و فیشان الموت هستیم.

سلطانی با اشاره به وضعیت نارنجی کرونایی شهر‌های قزوین و تاکستان گفت: با نارنجی شدن وضعیت شهرستان‌ها باید محدودیت‌های کرونایی اعمال شود.

وی افزود: تعداد بیماران بد حال کرونایی در استان قزوین روند ثابتی دارد و میزان ابتلا در افراد بالای ۶۰ سال بیشتر است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین تصریح کرد: در کل کشور برای تهیه واکسن کرونا مشکلاتی وجود دارد.

ورود ١٩ هزار و ٤٠٨ مسافر نوروزی به استان قزوین

سرهنگ قلی پور، فرمانده عملیات نیروی انتظامی استان نیز در این نشست با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون ١٩ هزار و ٤٠٨ مسافر وارد استان قزوین شده اند، گفت: ٨٥ هزار و ٥٩٦ نفر از اماکن تاریخی، گردشگری و زیارتی استان بازدید کردند.

وی افزود: ۸ میلیون و ۶۹۱ هزار تردد خودرو در استان قزوین ثبت شده است به طوری که این استان در تردد‌های نوروزی رتبه پنجم کشوری را از آن خود کرده است.

به گفته فرمانده عملیات نیروی انتظامی استان قزوین، ۵۲ درصد از تصادف‌های جاده‌ای استان مربوط به خودرو‌های دارای پلاک غیربومی بوده است.

سرهنگ قلی پور خاطرنشان کرد: از ۲۵ اسفند تا به امروز ۹۰۰ فقره جریمه ۲۰۰ هزار تومانی تردد در ساعات ممنوعه با دوربین‌های مکانیزه استان و ۴۰۰ فقره هم به صورت دستی صادر شده است.

ساماندهی برگزاری جشن‌های نیمه شعبان

شفیعی فرماندار قزوین نیز با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان خواستار ساماندهی برگزاری جشن‌های این مراسم در مساجد استان شد.

توزیع واکسن‌های کرونایی ایرانی از خردادماه

قجر بیگی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قزوین نیز با اشاره به اینکه واکسن خارجی جدید به کشور وارد نمی‌شود گفت:واکسن‌های ایرانی تا خرداد ماه به صورت انبوه در سراسر کشور توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا استان قزوین استان قزوین واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است