Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:24:16 GMT

مشکل برق سه شهرک صنعتی در خراسان رضوی رفع شد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۶۱۵۲

مشکل برق سه شهرک صنعتی در خراسان رضوی رفع شد

رضا شجاعی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرکها شامل شهرک صنعتی خیام در شهرستان زبرخان، شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان و شهرک صنعتی کاویان در شهرستان فریمان است.

وی ادامه داد: برخی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی خیام برای اجرای طرح توسعه خود با مشکل تامین برق مواجه بودند که مقرر شد با مشارکت شرکت برق منطقه ای استان ۱۸ مگاوات برق از طریق ایجاد پست برای آن شهرک فراهم شود که تاکنون ۶ مگاوات برق آن تامین شده و باقی آن ظرف ۶ ماه آینده تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: پس از ۱۰ سال که شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان با مشکل تامین برق مواجه بود، با مشارکت شرکت برق منطقه ای و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، فرمانداری و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، تفاهمنامه‌ای منعقد و براساس آن ۲۲ مگاوات برق برای این شهرک تامین شد.

وی افزود: همچنین برخی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی کاویان در شهرستان فریمان برای اجرای طرحهای توسعه خود با مشکل تامین برق مواجه بودند که با هماهنگی شرکت برق منطقه ای زمینه تامین دستکم ۲۰ مگاوات برق برای این شهرک فراهم شد که تا نیمه اول امسال برق مورد نظر در اختیار طرحهای توسعه این شهرک قرار می گیرد.

شجاعی ادامه داد: پارسال در راستای توسعه زیرساختهای شهرکهای صنعتی نیز، ایجاد راه دسترسی با هزینه بیش از ۱۷ میلیارد ریال در شهرک صنعتی عطار که یکی از بزرگترین طرحهای عمرانی شهرستان نیشابور به شمار می رفت، آغاز شد.

وی آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه‌ شهرک صنعتی کاشمر، مطالعه تصفیه خانه های قوچان و چناران، به مناقصه گذاشتن عملیات اجرایی تصفیه خانه سبزوار و آغاز عملیات اجرایی شهرک صنفی چوب در جوار شهرک صنعتی کلات را از دیگر اقدامات مهم شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در سال گذشته ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: کلینیک صنعت نیز با محوریت این شرکت سال گذشته فعالیت خود مبنی بر احصای مشکلات بخش تولید واحدها در داخل و خارج از شهرکهای صنعتی استان را ادامه داد.

وی افزود: در این راستا با همکاری دستگاه های اجرایی و فعالان بخش خصوصی استان ۱۰۵ واحد راکد در شهرکها و نواحی صنعتی استان به مرحله احیا رسیدند و ۸۵ واحد صنعتی نیز پروانه بهره برداری گرفته و فعالیت خود را آغاز کردند.

هم اکنون ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان رضوی وجود دارد که در ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی از این تعداد زمین برای راه اندازی واحد صنعتی در حال واگذاری است.

هشت هزار و ۶۰۰ هکتار زمین در اختیار شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی است که عملیات اجرایی در پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آن انجام گرفته که از این میزان ۶۰۰ هکتار به واحدهای صنعتی تعلق دارد.

دو هزار و ۵۶۹ واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر هستند که در مجموع ۴۳ درصد از واحدهای صنعتی ، ۲۳ درصد از سرمایه گذاری صنعتی و ۳۹ درصد از اشتغال صنعتی استان را در اختیار دارند.

برچسب‌ها مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت تولید داخلی شهرک صنعتی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت تولید داخلی مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت تولید داخلی شهرک صنعتی برق اخبار کنکور صنعتی خراسان رضوی شهرکهای صنعتی عملیات اجرایی مگاوات برق شهرک صنعتی شرکت شهرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:در منطقه ویژه اقتصادی ازنا،اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.
فرزاد محمدی افزود:طرح فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و تا دو یا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت:این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد و پیشرفت بسیار خوبی دارد که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرزاد محمدی با بیان اینکه توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است، افزود:برای  رفع موانع تکنولوژی و فنی، واحدهای صنعتی احیا شده که وطیفه و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است که فن‌بازار در استان تشکیل شد.
مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:هم اکنون نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.
وی گفت:در استان چندین واحد صنعتی دانش‌بنیان شده و با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.




دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد