Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز نجاتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: به مناسبت رویداد جهانی ساعت زمین و به احترام زمین، شنبه شب هفتم فروردین رأس ساعت ٢٠:٣٠ دیشب، سازه‌های آبی شوشتر به مدت یک ساعت در خاموشی فرو رفت.

او افزود: این کار با هدف معطوف نمودن افکار عمومی به این رویداد مهم جهانی تلنگری برای توجه و احترام بیشتر به زمین و حیات طبیعی موجود در آن و کمک در جلوگیری از تخریب و تغییرات اقلیمی ناشی از فعالیت‌های برهم زننده نظام طبیعی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجاتی بیان داشت: این اقدام درصورت فراگیر شدن در بین تمامی خانه‌ها و اماکن عمومی و خصوصی حتی به مدت چند ثانیه می‌تواند تأثیر به سزایی در توجه بیشتر به محیط زیست و کاهش مصرف انرژی داشته باشد.

«ساعت زمین» یک رویداد محیط زیستی جهانی و سازماندهی شده از سوی صندوق جهانی طبیعت است که در آخرین شنبه ماه مارس میلادی به شکل هماهنگ در اکثر کشور‌های جهان و با هدف آگاهی رسانی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به دقت بیشتر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی برگزار می‌شود و خانواده‌ها و کسب و کار‌ها با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می‌کنند و آرمان نخست این اقدام این است که آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان ابقا شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست اعمال خاموشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی ظهر پنج شنبه در همایش عقیدتی سیاسی سپاه استان البرز گفت: بشر تاکنون ۱۵ تمدن را تجربه کرده و گروهی از دانشمندان انگلیسی آنها را تجزیه و تحلیل کرده‌اند و معتقدند همه تمدن‌ها پس از مدتی از بین رفته‌اند و تنها تمدنی که این پتانسیل را دارد که دوباره دنیا را تسخیر کند و مانع بزرگ استکبار جهانی شود، تمدن اسلامی است.

وی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی با انقلاب اسلامی شکل گرفت و امام خمینی (ره) چند دهه پیش در صحیفه سجادیه پیش بینی کرده که قرن حاضر قرن پیروزی مستضعفان بر مستکبران است، به خیزش بزرگ دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا علیه استکبار جهانی اشاره کرد و افزود: امروز دشمنان از قدرت جهانی و روزافزون اسلام آگاه هستند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس بیان کرد: دشمنان با حداکثر توان می‌کوشند با اسلام هراسی مانع آشنایی مردم دنیا با این دین شوند اما روند گرایش مردم دنیا به اسلام روزافزون است. بصیرت افزایی و مطالعه اندیشه‌های شهید مطهری یک ضرورت محسوب می‌شود و این امر باید به عادت روزانه ما تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با اشاره به اینکه دشمنان می‌کوشند به جمهوری اسلامی به عنوان مهمترین مانع استکبار جهانی ضربه بزنند، خاطرنشان کرد: بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان در بی هویت سازی جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد نعیمی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه جامعه بی بصیرت ره به سوی سعادت نمی‌برد، بر ضرورت اهتمام در امر تعلیم و تربیت تاکید و مطرح کرد: تعلیم و تربیت و مسلح شدن آحاد مردم به بصیرت بسترساز دستیابی به کمال و سعادت جامعه است.

وی با بیان اینکه استاد مطهری یک الگوی بزرگ در تعلیم و تربیت و بصیرت است که باید اندیشه‌های او در جامعه نهادینه شود، گفت: توجه به مقوله عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. با توجه به نوع اهداف والای سپاه آشنایی و انس پرسنل آن با بصیرت و آگاهی و مسائل روز سیاسی عقیدتی بیش از سایر ارگان‌ها ضروری است.

کد خبر 6095179

دیگر خبرها

  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟
  • برق در این استان فردا قطع می‌شود؛ خاموشی از راه رسید؟
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست