Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۲ تن و ۲۰۰ کیلو انواع مواد مخدر در استان اصفهان

سرهنگ" محمدرضا هاشمی فرجانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: ماموران فرماندهی انتظامی استان اصفهان در طرح کنترل و نظارت بر محور‌های مواصلاتی که از ابتدای نوروز امسال انجام شد تا به امروز از ۲ باند عمده قاچاق مواد مخدر ۲ تُن و ۲۰۰ کیلو انواع مواد مخدر را کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه از این مقدار مواد مکشوفه یک تُن و ۶۲۹ کیلو تریاک، ۲۹۲ کیلو حشیش و ۲۷۹ شیشه بود افزود: در این طرح ۱۹ قاچاقچی عمده مواد مخدر که مواد افیونی را از مرز‌های شرقی کشور به سمت استان‌های مرکزی منتقل می‌کردند دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.



جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین از اجرای طرح مبارزه با خرده فروشان و معتادان متجاهر طی این مدت خبر داد و اظهار داشت: در این خصوص ۳۰۰ نفر خرده فروش دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده و ۸۰۰ معتاد متجاهر نیز جمع آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند.

این مقام انتظامی به کسانی که در زمینه خرید و فروش، حمل، نگهداری و قاچاق مواد مخدر فعالیت می‌کنند هشدار داد و گفت: پلیس اشرافیت بالایی بر روی مجرمان و خلافکاران دارد و این افراد مطمئن باشند که در سریع‌ترین زمان ممکن توسط ماموران دستگیر و به دست قانون سپرده خواهند شد.

توقیف ۳۵ دستگاه ماینر خارجی قاچاق

سرهنگ" کامران ریاحی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران ادره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان در پی کسب خبری مبنی بر تولید ارز دیجیتال در یک منزل مسکونی که باعث افت فشار به برق شهری منطقه و بروز مشکلاتی برای دیگر شهروندان شده بود موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی از منزل مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۳۵ دستگاه ماینر و ۵۴ دستگاه پاور مربوطه کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به عدم ارائه هرگونه مدارک و مجوز‌های قانونی برای دستگاه‌های مکشوفه از سوی مالک منزل گفت: در این رابطه ماینر‌های قاچاق توقیف و پرونده برای رسیدگی قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.

سرهنگ ریاحی ارزش دستگاه‌های قاچاق مکشوفه را ۲ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال بدون اخذ مجوز از اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره برق غیر قانونی بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

 

قاچاق ۱۶۹ کیلو مواد مخدر در ۶ کوله

سرهنگ" محمدرضا هاشمی فر بیان داشت: ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان نائین حین کنترل و رصد هوشمندانه بیابان‌های اطراف یکی از محور‌های مواصلاتی شهرستان به ۶ کولبر مشکوک و به آنان دستور توقف دادند.

او با بیان اینکه کولبر‌ها بدون توجه به دستور ایست ماموران اقدام به فرار کردند افزود: در ادامه یک دستگاه خودروی زانتیا که قصد سوار کردن کولبر‌ها را داشت با اقدام به موقع و ضربتی ماموران متوقف و در بازرسی از کوله‌ها ۷۶کیلو و ۷۰گرم حشیش و ۹۳کیلو و ۱۸۰گرم تریاک کشف شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از توقیف خودرو و دستگیری راننده آن به همراه ۶ کولبر مواد مخدر خبر داد و گفت: ماموران پلیس استان در سخت‌ترین شرایط آماده مقابله با مجرمان و قاچاقچیان و سوداگران مرگ هستند و اجازه نخواهند عده‌ای سودجو و فرصت طلب امنیت و آرامش مردم را به خطر بیندازند.

 

کشف ۲۹۳ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه

سرهنگ" حسین ترکیان بیان داشت: یکی از اقدامات پلیس آگاهی استان اصفهان در ایام نوروز امسال کشف وسایل نقلیه مسروقه و بازگرداندن این وسایل به مال باختگان و شاد کردن آن‌ها در این ایام بود که الحمد الله با موفقیت‌های خوبی نیز همراه بودیم.

او افزود: در طول مدت ۹ روز ابتدایی سال جاری کارآگاهان این پلیس با انجام یک سری اقدامات و رصد‌های هوشمندانه خود موفق شدند ۱۷۴ دستگاه خودرو و ۱۱۹ دستگاه موتورسیکلت مسروقه را کشف کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با افزایش ۱۱ درصدی کشفیات وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: همچنین آمار‌ها نشان می‌دهند که در سرقت خودرو با ۳۲ درصد و در سرقت موتورسیکلت با ۲۰ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو هستیم.

سرهنگ تُرکیان با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی دستگیری سارقان وسایل نقلیه در ۹ روز ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: تمامی سارقان و مجرمان سابقه دار به صورت هوشمندانه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان مورد رصد قرار می‌گیرند و در صورت ارتکاب هر گونه جرمی با برخورد ضربتی از سوی کارآگاهان روبرو خواهند شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه طرح‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای برای جلوگیری از وقوع جرم سرقت محتویات داخل خودرو انجام شده است خاطر نشان کرد: مجموع اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۳۱ درصدی این نوع از سرقت‌ها در مدت ۹ روز ابتدایی سال جدید شده است و این کاهش‌ها در حالی رخ داده که امسال علی رغم سال گذشته با حجم بیشتری از مسافرت‌ها و ورود گردشگران نوروزی با خودرو‌های خود مواجه بودیم.

 

احتکار شیرخشک صنعتی در اصفهان

سرهنگ" محمدرضا هاشمی فر بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر احتکار اقلام مورد نیاز در انباری واقع در یکی از مناطق شهرستان اصفهان پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به محل مذکور اعزام و در بازرسی از آن ۲ هزار و ۱۶۳ کیسه حاوی شیر خشک صنعتی به وزن ۵۴ تن و ۷۵ کیلو را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است اظهار کرد: با توجه به اینکه مشخصات و موجودی انبار در سامانه انبار‌های اداره صنعت، معدن و تجارت ثبت نشده و هیچ گونه مجوز قانونی برای نگهداری این محموله وجود نداشت بنابر این جرم احتکار محرز و در این زمینه پرونده تشکیل و برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی ارائه شد.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشف مواد مخدر قاچاق دستگاه ماینر پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان فرماندهی انتظامی استان اصفهان فرمانده انتظامی استان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۷۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد

سرهنگ حسین بساطی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی شهرستان حین گشت زنی فعال و هدفمند خود درسطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتور سیکلت مشکوک شده و برای بررسی دقیق‌تر وارد عمل شدند.

وی افزود: در اقدام به موقع مأموران پلیس حاضر در صحنه موتور سیکلت توقیف و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی برای بررسی به مقر انتظامی منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده مشخص شد موتور سیکلت توقیفی قاچاق است تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش این موتورسیکلت را ۴ میلیارد ریال برآورد که در این خصوص فرد متخلف با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6092152

دیگر خبرها

  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • ناکامی قاچاقچی در انتقال ۴۲۴ کیلو تریاک
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه