Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر پیمان نامدار روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان تصریح کرد: اولویت‌های تخصیص دریافت واکسن کرونا براساس ابلاغ وزارت بهداشت مربوط به کادر درمانی فعال در بخش‌های آی. سی. یوی کرونا، اورژانس کرونا و افراد پرخطر است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون و در چهار مرحله، پنج هزار و ۱۵۸ دز واکسن کرونا به این استان تخصیص داده شده، افزود: واکسن‌های ارسال شده به گروه‌های هدف در سطح استان تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: شفاف سازی و اصل عدالت در توزیع واکسن مساله بسیار مهمی است که باید مورد توجه مسوولان ذیربط قرار گیرد.

به گفته وی، هم اکنون شهرستان‌های قزوین و تاکستان در شرایط نارنجی قرار داشته و سایر شهرستان‌های این استان نیز در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد. 

دکتر نامدار ادامه داد: خوشبختانه طرح پرستاری در منزل به صورت پایلوت کشوری و به عنوان یک طرح جانبی جهت کاهش بستری بیماران در بیمارستان‌ها با همکاری مراکز خصوصی پرستاری این استان در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: خدمات ارایه شده در این طرح با تعرفه دولتی و با کیفیت بالا به بیماران در منزل ارایه می‌شود و پرستاران براساس آموزش‌های خود، بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را که در منزل تحت درمان هستند، مراقبت کرده و خدمات خود را تا زمان بهبودی کامل بیمار ادامه می‌دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه بیشترین میزان فضاهای آلوده مربوط به محیط‌های بسته مانند تالارهای پذیرایی، رستوران‌ و کافی شاپ‌ها هستند، افزود: در حوزه رستورانی باید ضمن آنکه این فضاها مجهز به تخلیه هوا باشند، غذاها نیز به صورت بیرون بر ارایه شود و شهروندان نیز با توجه به وضعیت نارنجی، در خانه ماندن را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیماری فاصله گذاری اجتماعی واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیماری دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیماری فاصله گذاری اجتماعی واکسن کرونا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران اظهار کرد: در هفته گذشته (۱ الی ۷ اردیبهشت ماه) مجموع ۲۶۵۷۸ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۰۱۵۰ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۴۳۴۲ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۴۲۴۲ مزاحم با این مرکز بوده است.

رئیس سازمان اورژانس تهران تاکید کرد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۹۹۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.

توکلی همچنین گفت: اورژانس هوایی ۴ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد