Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس حوزه انرژی مسدود شدن کانال سوئز ناشی از به گل نشستن کشتی در این آبراه بین المللی را عامل افزایش قیمت نفت در روزهای گذشته عنوان کرد. امیر خانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به افزایش قیمت نفت در روز‌های گذشته اظهار کرد: قیمت نفت این روز‌ها تحت تاثیر به گل نشستن کشتی باری در کانال سوئز روند صعودی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کارشناس حوره انرژی تصریح کرد: کانال سوئز به عنوان یکی از مهمترین آبراه‌های جهان محل اتصال دریای مدیترانه با دریای سرخ است که سالانه حدود ۲۰ هزار کشتی غول پیکر تجاری از این نقطه عبور می‌کند. بیشتر بخوانید: شرایط مطلوب تامین سوخت در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ وی افزود: افزایش قیمت نفت تحت تاثیر به گل نشستن این کشتی غول پیکر بار دیگر بر اهمیت حاکمیت آبراه‌های دریایی تاکید کرد و بسیاری از منازعات در منطقه و سایر مبادی حمل و نقل را می‌توان ذیل این موضوع تفسیر کرد.

خانی عنوان کرد: راه‌های جایگزینی به غیر از کانال سوئز برای ادامه روند ارتباط دریایی وجود دارد، اما مدت زمان حمل و نقل را افزایش می‌دهد و این موضوع می‌تواند قیمت هزینه حمل و نقل نیز بالا ببرد.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده مواد جابجایی شده در کشتی‌های غول پیکر مربوط به مواد اولیه است تاخیر در رسیدن این مواد به بخش‌های تولیدی می‌تواند قیمت کالا‌ها را در هفته‌های آینده افزایش دهد.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نفت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت افزایش قیمت نفت کانال سوئز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌عضو شورای انقلاب فرهنگی کشور گفت : تاثیر سوابق تحصیلی حاصل از دروس نهایی دانش آموزان در آزمون سراسری سال بعد ، با ده درصد افزایش به شصت درصد خواهد رسید.

سید جلال موسوی خطیر در حاشیه بازدید از حوزه آزمون سراسری گروه تجربی در دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی ساری با بیان اینکه شورای انقلاب فرهنگی در صدد حذف آزمون چهار گزینه ای و تشریحی نمودن آزمون سراسری در سالهای آینده است ،نخستین اقدام برای این منظور را افزایش تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در نمرات نهایی اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه شواهد نشان دهنده این است که برگزاری دو نوبت آزمون سراسری در سال آمادگی داوطلبان را بیشتر میکند و از استرس آنها می کاهد افزود : یکی از راهبردهای موثر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، بیشتر کردن تعداد نوبت های برگزاری آزمون سراسری تا حذف برگزاری کنکور به شکل سنتی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد : با هوشمند کردن آزمون های سراسری ، امنیت آزمون بیشتر و از تقلب کاسته می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • آسمان صاف و آفتابی قم تا روز سه شنبه
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • جوی پایدار برای آسمان استان قزوین
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • آفتاب گرم بهاری در مازندران