Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آبان ۹۹ برای آموزش وپرورش در زیست بوم جدید آموزشی اغلب با اخباری جنجالی درباره اظهار نظر آقای وزیر درباره معلمان، پیش بینی وام‌های ثانویه برای مسکن فرهنگیان، جمع آوری مدارس کپری در ۴۵ روز و تعیین زمان حل مشکل نیروی انسانی سپری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره اظهارنظر جنجالی‌اش

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش  با اشاره به اینکه امسال آموزش شرایط خاصی دارد، بیان کرد: سال‌های گذشته معلمان در مدارس حاضر می‌شدند و ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان برقرار می‌شد. فرایند آموزش تحت نظارت بود و دانش آموزان چند ساعت با اطمینان در مدرسه حاضر می‌شدند.

او ادامه داد: در جلسه‌ای که با معاونان و مدیران کل داشتم توجه آن‌ها را به این موضوع جلب کردم که امسال سال خاصی بوده و روش‌های ما متنوع شده است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: به هیچ وجه در ویدئوی منتشر شده منظور بنده با معلمان نبوده است اتفاقا معلمان در ایام کرونا خلاقیت بسیاری داشتند و متعهدانه ظاهر شدند.

او تصریح کرد: در آن اظهارنظر مخاطب خودمان بودیم و به ویژه بنده که مسئولیت ١۵ میلیون دانش آموز بر عهده من است؛ برخی سایت‌ها برداشت اشتباهی از آن صحبت من داشتند.

مراسم ۱۳ آبان امسال چگونه برگزار می‌شود؟

مجتبی باستان، جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزیبا بیان اینکه برای روز ۱۳ آبان امسال دو پویش ملی برنامه ریزی شده است، گفت: پویش اول با شعار «همه با هم مرگ بر آمریکا» برنامه ریزی و طراحی شده است؛ به طوریکه در این روز دانش آموزان ساعت ۹ صبح در حیاط منزل خود و با کمک والدین و رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی پرچم آمریکا، رژیم صهیونیستی و فرانسه را به آتش کشیده و فیلم آن را برای ما ارسال کنند.

باستان بیان کرد: برای ۱۳ آبان امسال شعار «دانش آموز انقلابی، مقاومت و استکبار ستیزی» انتخاب شده است. دانش آموزان باید در شرایط فعلی نگاهی بلند مدت داشته باشند و در جنگ سخت و نیمه سخت فعالیت خوبی داشته باشند. در دوران جنگ نرم، جامعه دانش آموزی متوجه این امر است که دشمن همه چیز را تحریم کرده جز پهنای باند اینترنت و گوشی تلفن همراه.

بیمه دانش آموزی حتی در ایام تعطیلی مدارس خدمات دهی دارد

گودرز کریمی‌فرمدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش  با اشاره به روند پوشش بیمه دانش آموزی بیان کرد: برابر ماده ۵٨ آیین نامه اجرایی مدارس مدیران مدارس ملزم هستند تا ترتیبی اتحاد کنند که دانش آموزان تحت پوشش بیمه حوادث قرار گیرند.

او ادامه داد: این موضوع الزام قانونی و ضرورتی اجتناب ناپذیر است بنابراین حتی در زمان تعطیلی مدارس پوشش بیمه ای دانش آموزان و خدمات دهی آن برقرار است.

کریمی فر با اشاره به اینکه بیمه نامه در دو بخش حوادث و درمان مازاد تعهداتی دارد، گفت: مسئولیت مدنی بیمه شدگان در قبال اشخاص سالم را هم مورد توجه قرار دادیم و چه حادثه در مدرسه یا منزل رخ دهد، مشمول خدمات بیمه ای می‌شود پس خیلی منافات ندارد که مدرسه دایر باشد یا خیر.

برگزاری دوره جدید کلاس‌های سوادآموزان از اواخر آذر

شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره روند برگزاری کلاس‌های سوادآموزان در ایام کرونا بیان کرد: با توجه به این شرایط و با هدف جذب حداکثری سوادآموزان زمان برگزاری کلاس‌ها را یک ماه به تاخیر انداختیم و دوره جدید از اواخر آذر تشکیل خواهد شد؛ همچنین بخشی از دوره های سوادآموزان از سال ٩٨ باقی مانده بود که باید به اتمام می رساندیم.

او ادامه داد: برای آموزش سوادآموزان در دوره جدید در مناطقی که ستاد ملی کرونا اجازه دهد، امکان برگزاری کلاس‌های حضوری فراهم است البته علاوه بر آن آموزش‌های تلویزیونی در سطح استانی و سراسری همچنین رادیویی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره وضعیت استخدام آموزشیارانی که در آزمون تبدیل وضعیت پذیرفته نشده اند، گفت: تعیین تکلیف ۶ هزار آموزشیاری که در آزمون پذیرفته نشده اند در انتظار نظر مجلس است و باید ببینیم که چه برنامه ای در این مورد دارند.

پیش بینی وام‌های ثانویه برای مسکن فرهنگیان/ تدوین سهم بودجه ۱۴۰۰

علی الهیار ترکمن، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه رتبه‌بندی حرفه‌ای در شرایط کنونی جامع عمل پوشانده می‌شود، افزود: تامین مسکن فرهنگیان نیز در حال پیگیری است تا ۱۷۰ هزار واحد مسکونی طی تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی طی سه سال تکمیل می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از خشت‌گذاری بخشی از‌این پروژه خبر داد و گفت: وام‌های ثانویه با همراهی بانک ملی پیش‌بینی شده است و دومین اقدام نیز بیمه تکمیلی فرهنگیان شاغل است.

الهیار این بیمه را پشتوانه خدمات درمانی فرهنگیان خواند و تاکید کرد تلاش‌های بسیاری برای بهبود خدمات انجام گرفته است.

اراده کنیم ۴۵ روزه مدارس کپری را جمع آوری می‌کنیم

مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درباره وضعیت مدارس کپری بیان کرد: ١۶٠ مدرسه کپری داریم و این مدارس جزئی از معماری سنتی منطقه است؛ اگر اراده کنیم ظرف ۴۵ روز این مدارس را جمع می‌کنیم، ولی کپرزدایی معنا پیدا نمی‌کند هرچند که سعی کردیم با دادن کانکس تا حدودی مساله را حل کنیم.

رخشانی‌مهر بیان کرد: امروز اکیپ‌هایی از استان‌های هم جوار در سیستان و بلوچستان حضور دارند و وضعیت مدارس را احصا می‌کنند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: مدرسه خشت و گلی و سنگی موجود الزاما مالکیتشان برای آموزش و پرورش نیست و از آنجایی که وزارت آموزش و پرورش نمی‌خواهد هیچ دانش آموزی از تحصیل محروم بماند در مواردی اجازه برگزاری دوره آموزشی در خانه استیجاری داده می‌شود.

او درباره استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس بیان کرد: سال قبل ۵٢ هزار کلاس درس به سیستم گرمایشی مجهز شد و این برای مناطقی بود که علمک گاز داشتند در شرایط کنونی هم ١۴ هزار کلاس درس با بخاری نفتی گرم می‌شوند، چون زیر ساخت گاز وجود ندارد و از شرکت نفت درخواست داریم تا برای مدارس سیستان و بلوچستان فکری کنند و مشکل گازرسانی بر طرف شود؛ برای هر کلاس درس ٢۵ میلیون تومان هزینه استانداردسازی سیستم گرمایشی است.

حل مشکل کمبود معلم تا ۴ سال آینده

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که چه زمان مشکل کمبود معلم در این وزارتخانه رفع می‌شود، اظهار کرد: برنامه ریزی‌هایی در این مورد داریم و تغییر هم نمی‌کنند. بر این اساس تا چند سال آینده مشکل کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه برطرف شود.

حاجی‌میرزایی در تشریح زمان رفع کمبود معلم تصریح کرد: با توجه به روند رشد جمعیت و افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان همچنین تعیین تکلیف افرادی که متعهد هستیم آن‌ها را استخدام کنیم، مشکل کمبود معلم در ٣ تا ۴ سال آینده رفع شده و به تعادل می‌رسیم.

او درباره تعیین تکلیف ظرفیت باقی مانده دوره چهارساله دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: مطمئنا این ظرفیت در نظر گرفته شده برای دانشگاه فرهنگیان را به طور کامل استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش معلمان مدارس آموزش و پرورش حاجی میرزایی رئیس سازمان برنامه ریزی دانش آموزان مشکل کمبود مدارس کپری کمبود معلم دانش آموزی کلاس ها ۴۵ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش انسان‌ساز است، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز (۱۴ اردیبهشت‌ ماه) در اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره قرآن، عترت و نماز نخبگان دانش‌آموزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، گفت: قرآن کریم در جایی می‌فرماید، هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ و در جای دیگر می‌فرماید، هُدًی لِلْمُتَّقِینَ. انسان‌ها وقتی حق را می‌شنوند آن‌ را می‌پذیرند که این هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ است، اما یک دسته اهل ایمان حق‌پذیرند یعنی وقتی کلام حق را بشنوند اطاعت می‌کنند و این هُدًی لِلْمُتَّقِینَ است.

او در ادامه بیان کرد: رژیم صهیونیستی در غزه جنایت می‌کند و نیمی از شهدا در غزه کودک هستند. این رژیم در عرصه نظامی به هیچ‌یک از اهدافش نرسیده است. اکنون هم فطرت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی به آنها نهیب زد و دست به اعتراض زدند.

وی با اشاره به اینکه چهره تمدن غربی را در اسرائیل ببینید، افزود: می‌گفتند هر آنچه را که به سمت ما شلیک شود، در هوا می‌زنیم، اما وقتی بزدلانه به سفارتخانه ما در سوریه حمله کردند در یکی دو هفته تا عملیات «وعده صادق» آماده بودند و موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران به هدف اصابت کرد. 

وی در پایان، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

عبدالله حبیبی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این آیین گفت: ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در منطقه انتخاب شدند که از این تعداد ۴۵۰۰ نفر به رقابت پرداختند و در نهایت ۵۵۰ نفر برتر استان شدند و ۷۰ نفر برای مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی باعث مباهات آموزش و پرورش استان خوزستان هستند، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی است. مکتب شیعه با وجود این کتاب‌های با ارزش، با بشریت اتمام حجت کرده است و باید قدر این دین و شریعت الهی و کامل را دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • استقبال وزیر آموزش و پرورش از طرح ابتکاری سند مراسم آغازین مدارس استان سمنان
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟