Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:47:21 GMT

قطار شهری بهارستان ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۷۶۳۰

قطار شهری بهارستان ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش ایرنا روابط عمومی شرکت عمران بهارستان روز یکشنبه به نقل از محمدرضا احمدی افزود: برای اجرای این طرح از محل منابع ملی و داخلی در سال های ۹۰ تا ۹۹  در مجموع حدود ۵۶۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد:۱۴۶ میلیاردتومان از این  اعتبار مربوط به سال های ۹۰ تا ۹۸ است درحالی‌که سال گذشته ۲۱۳ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ملی برای تکمیل این طرح  اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با بیان اینکه برای پیشبرد  این طرح سال گذشته ۳۶۵ میلیارد تومان از محل منابع ملی وداخلی هزینه شد اظهار داشت: ۶۴ درصد هزینه این طرح درسال ۹۹ محقق شد و در این مدت روزانه یک میلیارد تومان در این طرح هزینه شد.

وی با اشاره به عزم مدیریت کلان استان در سرعت بخشیدن به تکمیل متروی بهارستان خاطرنشان کرد: پس از بازدید مشترک استاندار اصفهان، معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه از این پروژه و انعقاد تفاهم‌نامه با بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال منابع مالی جدید به پروژه تزریق و روند فعالیت‌های اجرایی چند برابر شد.

احمدی گفت: همچنین شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید نیز در سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از منابع داخلی خود در این طرح هزینه کرده است.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان افزود: این موفقیت نشان از عزم راسخ در تکمیل قطار شهری بهارستان و به ثمر نشستن تلاش‌های شبانه روزی و بی وقفه در تحقق این آرزوی ملی برای شهروندان بهارستانی در برخورداری از مترو است.
وی تامین مجموع ریل و متعلقات روسازی مورد نیاز اجرای قطار شهر بهارستان را داخلی برشمرد و گفت: هم اکنون و با وجود تعطیلات نوروزی، سکوهای ایستگاه بهارستان در حال اجراست.
احمدی بیان کرد: مناقصه اجرای ایستگاه راه آهن و خرید و اجرای برق بالاسری این طرح  هم در ماه آینده برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: شهر بهارستان به‌عنوان دومین شهر جدید پس از هشتگرد با بهره برداری از آن به مادر شهر متصل می‌شود و پس از اتصال ریلی بهارستان به اصفهان کیفیت زندگی در این شهر جدید بهبود خواهد یافت.
خط قطار شهری صفه ،بهارستان توقفگاه صفه در انتهای جنوبی خط ۱ قطار شهری کلانشهر اصفهان را به شهر جدید بهارستان متصل خواهد کرد.
قطار شهری اصفهان، بهارستان به طول ۱۴ و هفت دهم کیلومتر در قالب ۹ و نیم کیلومتر آن زیرزمینی و ۴ و ۶ دهم کیلومتر آن هم روزمینی اجرا شده است.

شهر جدید بهارستان یکی از شهرهای برنامه‌ریزی‌شده اقماری است که در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان، در مسیر جادهٔ اصفهان- شیراز قرار گرفته است.

عملیات مترو بهارستان، اصفهان از اسفند ماه سال ۹۰ آغاز شده و بر اساس طرح اولیه شامل حدود ۱۴.۵ کیلومتر فاصله تا ایستگاه صفه است.

برچسب‌ها شركت عمران شهرهای جديد شهرستان بهارستان حمل و نقل مسافری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شركت عمران شهرهای جديد شهرستان بهارستان حمل و نقل مسافری شركت عمران شهرهای جديد شهرستان بهارستان حمل و نقل مسافری اصفهان اخبار کنکور میلیارد تومان قطار شهری قطار شهر شهر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است

ایسنا/اصفهان رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: هزینهٔ حج امسال، به نسبت حج گذشته ۳۰۰ دلار کمتر است، اما تغییرات اخیر نرخ ارز و تورم که در همهٔ کشورها وجود دارد، بر هزینه‌ها اثر داشته است.

سید عباس حسینی، در کنگرۀ عظیم حج تمتع که امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در حج امسال، حدود ۸۵ هزار و ۵۵۰ نفر زائر اعزام خواهد شد که هر کدام سفیر و نماینده هزار نفر از مردم کشور ایران خواهند بود. از استان اصفهان نیز ۶ هزار نفر به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

وی افزود: هدف ما این است که تا بتوانیم تعداد بیشتری از زائران را اعزام کنیم. تک‌تک عزیزانی که در این مسیر و برای تسهیل روند حج فعالیت می‌کنند، سعی کردند که با همکاری با دیگر کشورهای اسلامی بهترین هتل‌هایی که امکان اجاره آن توسط سازمان وجود داشت را هماهنگ کنیم تا آسایش برای حجاج فراهم شود. کیفیت اسکان را به نسبت سال گذشته افزایش داده‌ایم.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: در حوزهٔ تدارکات نیز در مکه و مدینه، مطابق با ذائقه ایرانیان با استفاده از آشپزهای ایرانی تلاش خواهیم کرد که خدماتی در خور شأن زائران داشته باشیم.

حسینی، درباره رفت‌ و آمد زائران، تصریح کرد: در مورد حمل و نقل به شرایط سنی زائران توجه شده و حمل و نقل هواپیمایی جمهوری اسلامی مسئولیت انتقال حجاج را برعهده داشته و برای حمل و نقل برون‌شهری نیز از اتوبوس‌های جابه‌جایی ۲۴ ساعته زائران استفاده کرده‌ایم. سال گذشته با استفاده از قطار سریع‌السیر مکه به مدینه، زائران را منتقل کردیم تا خستگی راه را بر زائران کمتر کنیم.

وی گفت؛ هزینهٔ حج امسال، به نسبت حج گذشته ۳۰۰ دلار کمتر است، اما تغییرات اخیر نرخ ارز و تورم که در همهٔ کشورها هست، بر هزینه‌ها اثر داشته است.

او ادامه داد: همچنین امسال ۳۸۰ نفر از کادر بهداشت و درمان در ۲ بیمارستان در مکه و مدینه مشغول خدمت خواهند شد. شرایط سنی و جسمی زائران در نظر گرفته شده است. میانگین سنی زائران ایرانی، ۵۷ سال است. از حجاج جوان‌تر انتظار می‌رود که همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص مدیریت کاروان‌ها و روحانیون، اضافه کرد: ما بهترین نیروها را گزینش کردیم تا در راستای خدمت به زائران به کار بگیریم. در راستای جوان‌گرایی نیز همین همت را داشتیم و حدود ۴۰درصد از مدیران کاروان‌ها نسل جدید هستند و امیدواریم با حضور آنان، بتوانیم تحولی در حوزهٔ مدیریت کاروان‌های حج اعمال کنیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: برای فراگیری و آموزش موضوعات اجرایی، مراسم حج، احکام و مناسک، مقررات و قوانین کشور میزبان، همه باید در جلسات حضور یافته و آموزش ببینند تا در کشور میزبان دچار مشکل نشوید. درمورد مناسک، تحقیق و سوال کنید. با مطالعه به این سفر مشرف شوید تا با کوله‌باری از معرفت به کشور بازگردید. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • حسینی آذرخوارانی سکان‌دار هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • تخلیه آب از ۸۰ منزل در شهر اصفهان انجام شد
  • قطار حمایت از «طرح نور» با حضور سردار رادان به اصفهان رسید | تصاویـر