Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس از فشار۴۷ هزار میلیارد تومانی به مردم با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد.

محمدعلی محسنی در دیدار نوروزی با جمعی از اعضای بسیج رسانه شهرستان نوشهر با اشاره به تفاوت بودجه امسال نسبت به سال‌های گذشته، اظهار کرد: وضعیت بودجه امسال بستگی به وضعیت فروش نفت، درآمدهای مالیاتی، کسب و کار، تحریم و کرونا دارد که چگونه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دریافت مالیات از خانه های خالی و خودروهای لوکس در بودجه امسال، گفت: بسیاری از کشورهایی که درآمد نفتی ندارند سعی می کنند از سایر منابع از جمله دریافت مالیات از خودرهای لوکس با مصرف بنزین بالاتر بودجه خود را تامین کنند که کشور نیز می تواند  وابستگی خود را به درآمد نفت کاهش دهد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس در ادامه درخصوص رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی، از دفاع از خود از رتبه بندی معلمان، بیمه کشاورزان، کارگران، قالیبافان، همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و تصریح کرد: درباره  جذب نیروهای شرکتی، حق التدریسی ها، خرید خدمت و نهضتی ها تلاشهای بسیاری صورت گرفت. 

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با بیان اینکه اغلب افراد به دلیل پایداری در مشاغل دولتی سعی در جذب شدن در این بخش را دارند، افزود: کشور ژاپن با اینکه با اینکه ۱۴۸ میلیون جمعیت دارد تنها دارای ۴۰۰ هزار کارمند است در حالیکه کشور ما با ۸۰ میلیون جمعیت بیش از ۴ میلیون کارمند دارد.

محسنی تصریح کرد: اشتغال در این کشور، اشتغال است و نباید فرقی بین بخش خصوصی و دولتی باشد و همه امکانات و امتیازاتی که در بخش دولتی وجود دارد، باید در بخش خصوصی نیز وجود داشته باشد و دولت باید بخش خصوصی را موظف کنند تا همان امکانات و امتیازات  را تأمین کند.

وی تاکید کرد: در بحث نیروهای شرکتی به جای آن که پیمانکاران یا بخش های خصوصی که خدمات دولتی را در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی بخش خصوصی بر عهده گرفتند،باید آنها را موظف کنیم که نگاه عادلانه به نیروها و کارگران خود داشته باشد

این مسئول با بیان اینکه دولت و مجلس برای برداشتن این محرومیت از روی دوش نیروهای شرکتی، جذب دولت را مطرح کرد، افزود: در طرحی دیگر قرار بود دولت به طور مستقیم با نیروهای شرکتی قرارداد ببندد اما راه درستی که کشورهای توسعه یافته در پیش گرفتند این است که این قسمت را به بخش خصوصی واگذار کردند و از سویی دیگر بخش خصوصی را موظف کردند تمامی امتیازات یک فرد را طبق قوانین پرداخت کند و بنابراین ما نیز باید به این سمت برویم.

محسنی به مزیت های  طرح ارائه خدمت و جذب نیرو به بخش خصوصی پرداخت و گفت: اگر اصل حاکمیتی بر عهده دولت گذاشته شود و دولت تنها نظارت داشته باشد و بخش های خصوصی نیز ارائه دهنده خدمات باشد، در این صورت  اگر نیروها از خدمات بخش خصوصی راضی نبودند، دولت می تواند بخش خصوصی را عوض کند و یا اگر ضرر و زیانی به شهروندی در دریافت بخش خدمات عمومی مانند خدمات برق رسید دولت می تواند بخش خصوصی ارائه دهنده خدمت را وادار به پرداخت خسارت کند.

وی از احتمال استخدام نیروهای شرکتی در مجلس جدید خبر داد و یادآور شد: بسیاری از نیروهای شرکتی دارای تحصیلات عالیه هستند که به خوبی می توانند خدمت کنند و بنابراین باید راه درست را در بحث واگذاری خدمات از طریق بخش خصوصی در پیش گرفت.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی یکی از بزرگترین چالش‌های بودجه‌ای بین مجلس با دولت بود، خاطرنشان کرد: بنده یکی از مخالفان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو و کالاهای اساسی بوده ام چرا که مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است اگر ارز یارانه ای دارو حذف شود ۴۷ هزار میلیارد تومان به مردم فشار بیشتری وارد می شود.

محسنی ادامه داد: پیشنهاد کردم آنهایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریافت کردند اما دارو وارد نکردند و به جای آن اقلام دیگری مانند زین اسب یا خوراک سگ و گربه وارد کردند باید با این افراد برخورد شود نه اینکه اصل ارز کالاهای یارانه ای حذف شود.

وی متذکر شد: تلاش ما بر این است تا به طور قطع در سال جدید همچنان با حمایت از اقشار آسیب پذیر و رفع محرومیت و کاهش تبعیض که اولویت اصلی ما است گام برداشته شود.

این مسئول با اشاره به تلاش مجلس در جهت حمایت از تولید و خانواده گفت: برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ۹۰درصد هزینه های زوج های نابارور بر روی دوش دولت گذاشته شد تا بحث فرزندآوری و افزایش جمعیت کشور تقویت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارز 4200 تومانی استانی سیاسی چالوس و کلاردشت در مجلس نماینده مردم نوشهر ارز ۴۲۰۰ تومانی نیروهای شرکتی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها

نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: اینکه الان دولت با مجلس و به ویژه آقای قالیباف درخصوص مسائل مختلفی که مردم شاهد آن هستند اختلاف پیدا کرده دقیقا برای ریاست دور بعد مجلس است.

به گزارس ایلنا، جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که «در هفته‌های اخیر بحث‌های پرچالشی بر سر مسائل ارزی میان دولت و مجلس به وجود آمد، به نظر شما این اختلافات تا چه اندازه جدی است؟»، گفت: دولت خودش را از هر اشتباهی مبرا می‌داند یا اگر هم مبرا نمی‌داند علی الظاهر و به صورت دکوری صحبت‌هایی درخصوص استقبال از انتقاد مطرح می‌کند که برای همه مشخص است، ما با یک دولت تمامیت‌خواه و غیرقابل انتقاد مواجه هستیم.

اختلاف دولت و مجلس برای ریاست دوره بعد پارلمان است

وی ادامه داد: اینکه الان هم دولت با مجلس و به ویژه آقای قالیباف درخصوص مسائل مختلفی که مردم شاهد آن هستند اختلاف پیدا کرده دقیقا برای ریاست دوره بعد مجلس است. یعنی در مسائلی که دارد مطرح می‌شود نگاه من این است که به دنبال این هستند که بر ریاست مجلس دور بعد اثرگذار باشند و من فکر می‌کنم که ریاست آقای قالیباف برای دولت مطلوب نباشد.

رشیدی کوچی خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویم دولت، به معنای کل شاکله دولت نیست، برخی‌ها در دولت آقای رییسی آن‌هایی که باعث آسیب اول به خود آقای رییسی هستند و بعد به مملکت؛ دست‌های پشت پرده‌ای که از نزدیکان ایشان هستند، بعضی از اقوام نسبی و سببی آقای رییسی؛ این‌ها با تفکر خامی که دارند فکر می‌کنند این اقدامات به نفع آقای رییسی و یا کشور خواهد بود که قطعا اینطور نیست، به نظرم عقلا باید برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

روایت دست‌های پشت پرده در انتخابات

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید آن‌ها دنبال حاکم کردن کدام جریان در مجلس آینده هستند؟»، عنوان کرد: ببینید این بحثی که مطرح می‌کنم اثبات شدنی نیست اما به وضوح مشخص است که در انتخابات مجلس اعمال نفوذ زیادی شکل گرفت، چه الان و چه در بحث تایید یا ردصلاحیت‌ها شاهد بودیم افرادی که به نظر می‌رسید طبق نظر نهادهای امنیتی نباید تایید می‌شدند اما با رایزنی‌هایی از طرف همان افرادی که اشاره کردم تایید شدند. حتی ما افرادی را داشتیم که محکومیت قطعی در پرونده‌شان بود اما چون نزدیک به تفکر دولت بودند و باید در این مجلس حضور داشته باشند؛ مشاهده کردیم که تایید شدند.

وی افزود: اما یک عده‌ای هم که منتقد دولت بودند یا ردصلاحیت شدند یا در انتخابات به مشکلات جدی برخوردند، من یکی از این‌ها را مثال می‌زنم، آقای مهدی عسگری ایشان در تهران ثبت نام کرد ولی به او اجازه ندادند که برود کرج و مجبور شد در تهران رقابت کند که اگر کرج بود به نظرم قطعا ایشان رأی می‌آورد. در مجموع یک عده‌ای را ردصلاحیت کردند، یک عده را به این شکل مدیریت کردند و در مورد یک عده‌ای هم شاید با شیوه‌های دیگری که می‌شد بر انتخابات اثر گذاشت و دخالت کرد، اقدام کردند و از مسیر کنار زدند؛ واقعا دست آن افراد نزدیک به دولت در انتخابات مشهود بود ولی خب قابل اثبات نیست.

تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها

نماینده مردم مرودشت در مجلس ادامه داد: نکته دیگر اینکه به نظرم می‌آید که دولت و در واقع آن افراد خیلی تلاش خواهند کرد که ریاست مجلس را به جریان پایداری نزدیک کنند. چون جریان پایداری و بعد دانشگاه امام صادقی‌ها به آن افراد خیلی نزدیک هستند و من امیدوارم که این اتفاق رخ ندهد، به نمایندگان دوره دوازدهم و عقلای دوره آینده امید دارم که این اتفاق محقق نشود.

رشیدی کوچی در پاسخ به این سوال که «چقدر احتمال می‌دهید ریاست در سال اول به قالیباف داده شود تا کاندیدای ریاست جمهوری نشود و بعد در سال دوم او را کنار بزنند؟»، گفت: این یک تحلیل است، من نگاهم بر این است که آقای قالیباف کاندیدای ریاست جمهوری نخواهد شد و نگاهش به تداوم فعالیت در ریاست مجلس باشد. اما درباره ریاست ایشان فکر می‌کنم که آقای قالیباف سال اول با یک رأی پایین نه با آن آرایی که در مجلس یازدهم کسب کرده بودند ریاست مجلس را در اختیار داشته باشد اما سال‌های دوم و سوم را نمی‌دانم.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوارها خاطرنشان کرد: به نظرم می‌آید یک سری افرادی که اشاره کردم به شدت به دنبال ایجاد تنش در مجلس باشند، امیدوارم مجلس دوازدهم به این سمت و سو نرود اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد که حواشی‌اش بر متن حتما غلبه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!