Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ "علیرضا حسین زاده" روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای تامین و ارتقای ایمنی تردد خودروها، عبور تریلی در گردنه امین الله در مسیر بجنورد-آشخانه و گردنه اسدلی در مسیر بجنورد-اسفراین و نیز محدوده رباط در مسیر آشخانه به جنگل گلستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
وی اضافه کرد : بارش برف و کولاک از ساعتی قبل در گردنه امین الله و در محدوده رباط شروع شد و عبور خودروهای سنگین به دلیل لغزندگی جاده ها باعث واژگونی و مسدود شدن محور می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس پلیس راه خراسان شمالی همچنین از رانندگان عبوری نیز خواست به دلیل احتمال افزایش بارش برف و کولاک و لغزندگی جاده ها از تردد غیر ضرور در محورهای برفگیر در این استان خودداری کنند.
این دومین بار  طی دو هفته  به دلیل بارش برف و کولاک تردد خودروهای سنگین در محورهای برفگیر و گردنه های استان خراسان شمالی از سوی پلیس راه ممنوع می شود و نخستین بار اواخر سال گذشته ( 25 اسفند) به دلیل کولاک شدید این محور حدود ۲۴ ساعت بر روی این خودروها بسته شد.
براساس گزارش اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی سامانه بارشی که از شنبه شب ( هفتم فروردین ماه ) وارد این استان به همراه خود علاوه بر بارش برف و باد شدید کاهش هفت تا ۱۴ درجه ای دما را نیز به دنبال خواهد داشت و این سامانه تا روز دوشنبه نهم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
به دنبال پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر بارش برف و احتمال وزش باد به خصوص در ارتفاعات ، گروههای راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان نیز در محورها و گردنه های برفگیر استان مستقر شدند.
خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های برف گیر و سخت گذر این استان محسوب می شوند.  

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بجنورد اداره کل هواشناسی خراسان شمالی پلیس راهور ناجا تردد جاده ای خراسان شمالی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بجنورد اداره کل هواشناسی خراسان شمالی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بجنورد اداره کل هواشناسی خراسان شمالی پلیس راهور ناجا تردد جاده ای خراسان شمالی سازمان هواشناسی اخبار کنکور خراسان شمالی برف و کولاک بارش برف اداره کل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: جاده تربت جام - صالح آباد شامگاه چهارشنبه به علت وقوع سیلاب و نبود ایمنی در محدوده روستای "یخک"، تا اطلاع بعدی مسدود شد.

یوسف بنی اسدی در گفت وگو با ایرنا افزود: بارش باران در جاده های اصلی و فرعی شهرستان های کلات، مشهد، طرقبه-شاندیز، نیشابور، صالح آباد، قوچان و باخرز را لغزنده کرده است.

وی گفت: همچنین بارش باران جاده های ترانزیتی سرخس- مشهد در محدوده گردنه مزداوند و درگز- قوچان در محدوده تیوان و آزادراه و جاده قدیم مشهد- باغچه را تحت تاثیر قرار داده است.

بنی اسدی ادامه داد: مه غلیظ نیز موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز - قوچان در محدوده های تیوان و "زوباران" شده است.

براساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی بارش های بهاری چهارشنبه در روز پنجشنبه نیز تداوم خواهد یافت و بارش ها به اوج خود خواهد رسید که احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان‌آب در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقوع سیلاب شدید در منطقه کویری (فیلم) پیدا شدن جسد دومین کشته سیل تربت جام

دیگر خبرها

  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • (ویدئو) بارش سنگین برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است