Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه محدودیت های جدیدی در شهر تهران به‌دلیل قرار گرفتن در وضعیت نارنجی اعمال خواهد شد،  اظهار کرد: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع و از سویی دیگر خروج خودروها از شهرهای نارنجی نیز ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استانداری تهران به‌زودی اعلام خواهد کرد که این محدودیت فقط در شهر تهران است یا در کل استان تهران.

وی درباره حضور کارکنان ادارات بعد از تعطیلات نوروز بیان کرد: دستگاه‌هایی که در شهر تهران خدمات ضروری ارائه می‌دهند یک سوم کارکنان خود را باید کاهش دهند و دستگاه‌هایی که سایر خدمات را ارئه می‌دهند باید از نصف ظرفیت کارکنان خود به‌صورت حضوری استفاده کنند.

حریرچی بیان کرد: همچنین مشاغل گروه سوم و چهارم مانند تجاری، بازرگانی و ... که قبلا اعلام شده است کدام گروه‌ها هستند - باید به مدت دو هفته تعطیل شوند.

به گفته معاون کل وزارت بهداشت تا زمانیکه شهر تهران در وضعیت نارنجی قرار دارد باید تمام فعالیت‌های آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تعطیل شوند. از سویی دیگر فعالیت‌های فرهنگی در تهران مانند نماز جمعه، نمازهای جماعت و کلیه مراسم‌های آیینی و ملی و مذهبی نیز باید تعطیل شود.

حریرچی افزود: مسافرانی که در تهران هستند و پلاک غیربومی دارند از زمان اعلام شدن رنگ نارنجی برای تهران، ۷۲ ساعت فرصت دارند که این شهر را ترک کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه رعایت دستورالعمل‌ها به ۵۶ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: این موضوع می‌تواند سبب افزایش ابتلا و بستری و افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی شود.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: ما در مجموع ۶۷  شهر نارنجی و قرمز داریم که حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور را شامل می‌شود. کاهش رعایت دستورالعمل‌ها با توجه به اینکه در حال‌حاضر با ویروس جهش یافته انگلیسی مواجه هستیم، احتمال بروز اپیدمی را به‌طور قابل توجهی افزایش داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در ایران محدودیت های کرونایی تعطیلی ادارات شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، هم‌اکنون هوای پایتخت با شاخص ۹۵ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

در ۲۴ گذشته هم میانگین شاخص کیفیت هوا بر عدد ۸۱ قرار داشته و کیفیت هوای پایتخت قابل قبول بوده است.

وضعیت کیفیت هوای مناطق مختلف شهر تهران:

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.
از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول به ثبت رسیده است.

وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران:

کد خبر 847199 منبع: فارس برچسب‌ها آلودگی هوا خبر مهم تهران

دیگر خبرها

  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان