Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@13:43:44 GMT

۳۳۵ مددجوی جرایم غیرعمد در یزد آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۹۶۸۰

۳۳۵ مددجوی جرایم غیرعمد در یزد آزاد شدند

گروه استان‌ها - رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد از آزادی ۳۳۵ مددجو محکوم مالی جرائم غیر عمد در سال ۱۳۹۹ خبر داد. - اخبار استانها -

غلامعلی دهشیری در گفت‌وگو با خبرنگار تستیم در  یزد  ضمن تبریک سال جدید و با آرزوی سلامتی برای کلیه مردم ایران اظهار داشت: در سال 1399  تعداد 335 مددجو از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند که برای آزادی آنها مبلغ دو هزار و 17 میلیارد ریال نیاز بود و با تلاش ستاد دیه استان یزد 113 میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دهشیری ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی‌وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد آزادی تعداد 184 مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد 151 مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند. 

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: بدهی این مددجویان مبلغ دو هزار و 17 میلیارد ریال بود که مبلغ یک هزار و 904 میلیارد ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شد و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ 113 میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این  335 نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد. 

وی با اشاره به زحمات کارکنان این ستاد در سال گذشته بیان کرد: خوشبختانه در سال 1399 این ستاد موفق به آزادی 335 مددجو محکوم مالی گردیده که در مقایسه با سال 1398 افزایش 78 درصدی در زمینه آزادی داشتیم‌. 

6 زندانی جرایم غیرعمد در استان مرکزی با کمک ورزشکاران ملی‌پوش آزاد شدند78 زندانی جرایم غیرعمد زندان‌های خراسان جنوبی منتظر دستان سخاوتمند خیران180 زندانی جرایم غیرعمد اردبیل تاکنون آزادسازی شدند

دهشیری ضمن تقدیر از حضور پر رنگ خیرین و نیکوکاران در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ادامه داد: در سال 99 شاهد حضور پر رنگ شهروندان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد هم بودیم که این خود نشان از فرهنگ مهربانی، دستگیری و بخشندگی مردم این خطه دارد، شایسته است از این جهت از تمام حمایت‌های مادی و معنوی آنها کمال تشکر را داشته را داشته باشیم. 

وی بیان کرد: هدف این مجموعه آزادی محکومین جرائم غیر عمد است که ناخواسته وارد زندان شده و تحمل حبس می‌نمایند. 

انتهای پیام/781/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جرائم غیر عمد میلیارد ریال جرایم غیرعمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در زندان‌های استان هرمزگان که بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد، ۵ هزار و ۱۵۶ مددجو در زندان‌های استان نگهداری می‌شوند که از این تعداد ۱۱۶ مددجو زن هستند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، 60 خبرنگار حاضر در هفتمین تور رسانه‌ای قوه قضاییه که از یکشنبه شب در استان هرمزگان در حال اجراست، از زندان مرکزی بندرعباس دیدن کردند. بازدید از زندان با حضور همزمان حدود 60 خبرنگار احتمالاً برای نخستین بار انجام شده است. خبرنگاران در بازدید 2 ساعته از زندان مرکزی بندرعباس از بندهای عمومی مردان و زنان، بخش درمانگاه، کارگاه‌های اشتغال و کلاس‌های حرفه‌آموزی، سالن ملاقات‌های کابینی، حضوری و مجازی، نانوایی، کلاس آموزش قرآن، نمازخانه و ... دیدن کردند و با تعدادی از زندانیان به گفت‌وگو پرداختند.

مجتبی قهرمانی؛ رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: رسانه‌ها یکی از راه‌های ارتباطی مردم و قوه قضاییه هستند و رسانه‌ها می‌توانند در انعکاس تصویر واقعی خدمات قوه قضاییه بسیار اثرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه در این بازدید وضعیت واقعی زندان‌های استان به تصویر کشیده شده است، افزود: زندان‌های ما بر اساس اصول نوین کیفرشناسی و جرم‌شناسی اداره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه ارتباط بین زندانیان با زندانبانان ارتباط خوبی است، تصریح کرد: برای زندانبانان آینده زندانی و اصلاح و تربیت آنها مهم است.در زندان روانشناس و کارشناس مذهبی حضور دارند. برنامه‌های آموزشی، سوادآموزی، کمک به ادامه تحصیل زندانیان اجرا می‌شود.

قهرمانی گفت: کرامت زندانی برای ما بسیار با اهمیت است و ما تمامی مددجویان را افرادی شریف می‌دانیم که به دلیل یک غفلت یا اشتباه وارد زندان شده‌اند.

اژه‌ای: حفظ حرمت مراکز آموزشی و فعالان آن ضروری است

وی همچنین با ارائه آماری اظهار کرد: در مجموع زندان‌های استان هرمزگان که بیش از 2 میلیون نفر جمعیت بومی و مهاجر دارد، 5 هزار و 156 مددجو در زندان‌های استان نگهداری می‌شوند که از این تعداد 116 مددجو زن و مابقی مرد هستند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: همچنین هزار و 573 زندانی در استان دارای شغل هستند و از مشاغلی که در زندان انجام می‌دهند، درآمد کسب می‌کنند.

به گزارش تسنیم، مجتبی قهرمانی؛ رئیس کل دادگستری و عارف اکبری؛ دادستان مرکز استان هرمزگان در جریان این بازدید درخواست‌های مطرح شده از سوی برخی زندانیان را بررسی و دستورات لازم در خصوص رسیدگی به این درخواست‌ها را صادر کردند.

این خبر می‌افزاید: استان هرمزگان نخستین استان در طراحی و اجرای ملاقات مجازی از طریق ایجاد ارتباط تصویری زندانیان با اعضای خانواده است. خبرنگاران از نزدیک شاهد برخی از ملاقات‌های مجازی بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی با پاداش آخر خدمت یک فرهنگی در شهرستان دشتی
  • آزادی زندانی ۶۱ ساله یزدی با کمک یک خانواده
  • برگزاری نشست کمیته بدوی انضباطی فدراسیون بسکتبال
  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۷ اردیبهشت ماه
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • قیمت نیسان سانی در بازار، قدیمی‌ترین خودرو وارداتی
  • سنگ چاقو تیز کنی که برای قصاب ۸۰۰ میلیون ریال آب خورد!