Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، تلاش‌ها برای بیرون کشیدن کشتی غول پیگر گرفتار شده در کانال سوئز همچنان ادامه دارد.

مقامات محلی می‌گویند، پس از جابه جایی شن و ماسه‌های زیر این کشتی و نیز کمک گرفتن از قایق‌های کمکی این کشتی تکان خورده، اما هنوز معلوم نیست چه زمانی بتوان آن را از کانال بیرون کشید تا رفت و آمد کشتی‌های تجاری ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشتی 400 متری اور گیون به صورت مورب در بخش جنوبی کانال به دلیل باد شدیدی که روز سه شنبه در این منطقه جریان داشت گرفتار شد. این کانال پر رفت و آمدترین آبراهه در دنیا محسوب می‌شود. 

یک منبع از تیم مدیریت این کشتی اعلام کرد که عملیات بیرون کشیدن شن و ماسه‌ها از زیر کشتی و همچنین حمایت قایق‌های کمکی باعث شد پیشرفتی در جریان بیرون کشیدن این کشتی در روز شنبه ایجاد شود و کشتی تا حدودی تکان خورده، اما هنوز اینکه چه زمانی می‌توان آن را از کانال بیرون کشید معلوم نیست. 

عثمان ربیعی، سخنگوی تیم نجات این کشتی در تلویزیون محلی اعلام کرده که در حال حاضر با توجه به بیرون کشیدن شن و ماسه‌ها، جریان از زیر کشتی برقرار شده است و انتظار داریم هر زمانی این کشتی بتواند به  حرکت خود ادامه بدهد. 

ربیعی همچنین گفت: امیدوار است که نیازی به خالی کردن بار 18 هزار و 300 تنی این کشتی نباشد، اما شرایط جزر و مد و باد شدید تلاش‌ها در این منطقه را بسیار سخت کرده است.

بر اساس این گزارش، ماشین‌های لایروبی حدود 20 هزار تن شن و ماسه را از اطراف بدنه این کشتی خالی کرده‌اند.

یک شرکت آلمانی که در زمینه نجات این کشتی غول پیکر در منطقه کار می‌کند، گفت: احتمالا در صورتی که قایق‌های کمکی مناسبی بیایند، این کشتی هفته آینده روی آب شناور خواهد شد. 

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: کشتی کانال اقتصاد رویترز بیرون کشیدن شن و ماسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش پپ به بازگشت ستاره منفور بارسا: معلوم نیست

به گزارش "ورزش سه"، روابط نه چندان خوب گواردیولا با کانسلو باعث شد که این بازیکن به دنبال ترک منچستر سیتی باشد و در ساعات پایانی پنجره نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته با امضای قراردادی قرضی از این باشگاه به بارسلونا پیوست.

این بازیکن خیلی زود توانست خودش را در ترکیب بارسلونا ثابت کند و به یکی از ستاره‌ها و مهره‌های کلیدی ژاوی در طول فصل تبدیل شد، اما شرایط در ادامه به همین شکل برای او پیش نرفت و اشتباهات و افتی که در عملکردش داشت  فشارها را روی او افزایش داد و باعث شد که محبوبیتش را بین هواداران این تیم هم از دست بدهد.

دو اشتباه مهلک این ستاره پرتغالی در دیدار برابر پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان و همچنین در بازی مقابل رئال مادرید در لالیگا که منجر به باز شدن دروازه بارسلونا شد باعث شد که صحبت درباره بازگشت او به منچسترسیتی در پایان فصل به صورت جدی مطرح شود.

این در حالی است که تا چند هفته پیش گفته می‌شد که مدیران بارسا به دنبال دائمی کردن قرارداد او یا تمدید قرارداد قرضی‌اش به مدت یک فصل دیگر هستند. گواردیولا در پاسخ به سوالی درباره بازگشت او به سیتی در تابستان پیش رو گفت: «هنوز حرفی درباره کانسلو نزدیم و همه چیز در پایان فصل مشخص خواهد شد.»

دیگر خبرها

  • بیرون کشیدن پسر بچه ۱۲ساله از میان آرواره های سگ بدون صاحب در کرج ! | تصاویر
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • قیمت جانشین کلوپ معلوم شد!‏
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • واکنش پپ به بازگشت ستاره منفور بارسا: معلوم نیست
  • علیرضا دبیر:زخم زبان چیز خوبی نیست!
  • پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند