Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:50:50 GMT

خشکسالی در انتظار روسیه

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۱۰۵۲

خشکسالی در انتظار روسیه

به گزارش ایرنا، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز یکشنبه در گزارشی با استناد به دیدگاه های کارشناسان اعلام کرد که کاهش شدید بارندگی و خشکسالی مناطق جنوبی روسیه را تهدید می کند.

در این گزارش به نقل از الکساندر شووالف رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی «متئو تی. وی» روسیه گفته شد که روسیه سریعتر از بقیه کشورهای نیمکره شمالی گرم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته شووالف، دمای هوای روسیه بطور میانگین ۰.۵ درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

رسانه روسی افزود: مردم روسیه امسال با پیامدهای گرم شدن هوا مواجه می شوند و به احتمال زیاد سطح بارندگی ها در مناطق جنوبی این کشور کاهش می یابد.  

زمستان گذشته در مناطق جنوب روسیه، میزان بارش برف کاهش یافت و این مساله باعث کاهش ذخایر آب شده است که در تابستان بر وضع کشاورزی تاثیر منفی می گذارد.  

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه همچنین به ذوب شدن یخ و برف در مناطق شمالی روسیه به عنوان یک مساله بسیار مهم اشاره کرد.

بر اثر این مساله، در مناطق شمالی روسیه که در همه فصل های سال یخبندان بود، زمین گرم می شود و ذوب یخ ها تهدید جدی برای زیرساخت های صنعتی و شهرها و خطوط لوله نفت و گاز بوجود می آورد.  

 شووالف هشدار داد در صورتی که هوای کره زمین ۵ درجه افزایش بیابد باعث خشکسالی و قحطی و گرسنگی بی سابقه خواهد شد و بسیاری در این شرایط سعی خواهند کرد به مناطق شمال کره زمین مهاجرت کنند.

افزایش دمای کره زمین به چالش بزرگ جهانی تبدیل شده است.

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ در نشست تغییرات اقلیمی پاریس با اعلام آمادگی مسکو برای کمک به کشورهای مختلف برای جلوگیری از افزایش گرمای زمین، گفت: مسکو تمامی تعهدهای خود را برای توقف پیشرفت روند گرم شدن و تغییر اقلیم در جهان به طور کامل انجام داده است.

به گزارش ایرنا، پوتین در این نشست گفت:روسیه تعهدهای خود را ناشی از پروتکل کیوتو در دوره سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۲ به طور کامل عملی کرده است.

 وی افزود: روسیه نه تنها از افزایش گازهای گرمخانه ای جلوگیری کرده، بلکه اقداماتی انجام داده تا نشت این گازها به نحو قابل توجهی محدود شود.

رییس جمهوری روسیه توضیح داد: در نتیجه این اقدامات روسیه از آلودگی جو به ۴۰ میلیارد تن گاز کربنیک یا گاز گرمخانه ای جلوگیری شده است در حالی که نشت گازهای گرمخانه ای سال ۲۰۱۲ همه کشورها در جهان بالغ بر ۴۶ میلیارد تن بود. این اقدامات سبب شده که روند گرم شدن و تغییر اقلیم در جهان برای یک سال دیگر متوقف شود.

پوتین همچنین گفت: روسیه آماده کمک مالی به کشورهای توسعه یافته در این زمینه است که در چارچوب سازوکارهای سازمان ملل قابل تحقق خواهد بود.
رییس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که این کشور بتواند تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را ۷۰ درصد کاهش دهد.

برچسب‌ها مسکو روسیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو روسیه مسکو روسیه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها

محمدرضا خسروی در حاشیه آیین روز زمین پاک که با شرکت شماری از دانش آموزان در سالن همایش های دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار شد، افزود: در این طرح دوستداران محیط زیست و پاکبانان اراضی جاده آتشگاه و ارتفاعات کرج را از زباله ها پاکسازی کردند.

وی بیان کرد: به مناسبت هفته زمین پاک طرح های آموزشی با همراهی اداره کل آموزش و پرورش در تعدادی از مدارس کرج به اجرا درآمده است.

خسروی یکی از اهداف و برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اجرای برنامه های آموزشی برای افزایش مشارکت عمومی در صیانت از محیط زیست و زمین پاک است .

وی گفت : امسال طرح های مختلفی برای پاکسازی اطراف کرج از زباله ها با مشارکت مردم ، دانش آموزان و پاکبانان اجرا می شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: افزون بر اجرای طرح های متعدد پاکسازی اطراف کرج از زباله ها ، طرح تفکیک زباله ها از مبدا نیز به تازگی در این کلانشهر آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح پسماندهای خشک در مکان های تعیین شده جمع آوری و به مراکز بازیافت انتقال می یابد که حرکتی در جهت بهره مندی از پسماند برای کمک به تولید و اقتصاد ملی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان