Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@17:33:17 GMT

درخواست انصار الله برای گشایش فرودگاه صنعاء

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۳۱۹۸

درخواست انصار الله برای گشایش فرودگاه صنعاء

به گزارش تابناک به نقل از فارس، پایگاه خبری الجزیره به نقل از منابع آگاه خود تاکید کرد که جنبش انصار الله امروز در مسقط پایتخت عمان با فرستاده‌های آمریکا و سازمان ملل جزئیات طرح عربستان سعودی برای آتش‌بس در یمن را بررسی کرد.

به گفته این منابع، انصار الله در گفت‌وگوهایش گشایش فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده را بی هیچ قید و شرطی را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الجزیره آورده است: گفتگو میان فرستاده‌های آمریکا و سازمان ملل با انصار الله شاهد انعطاف بود، اما اقدامات برای اجرای همزمان آتش بس با پیچیدگی‌هایی همراه است.

منابع الجزیره افزودند که عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن ملاحظاتی را نسبت به اصلاح شروط بازگشایی بندر الحدیده و فرودگاه صنعاء داشت.

این منابع افزودند: فرستاده‌های آمریکا و سازمان ملل به مسقط بازخواهند گشت تا دیدگاه دولت مستعفی را به اطلاع انصار الله برسانند.

مسقط، پایتخت عمان این روز‌ها شاهد فعالیت و رفت و آمد‌های سیاسی و دیپلماتیک زیادی است و گفتگو‌های فشرده‌ای در راستای نیل به یک راه‌حل سیاسی برای پایان جنگ یمن صورت می‌گیرد.

«عبدالملک العجری» عضو تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن نیز در صفحه توئیتر خود از گفتگو‌های سیاسی در عمان برای حل بحران یمن خبر داده و نوشته است که دیدار‌ها و گفتگو‌های فشرده‌ای در عمان با نماینده سازمان ملل، نماینده آمریکا و سوئد و اتحادیه اروپا انجام شد.

العجری با تقدیر از عمان، افزود: این تلاش‌ها در وهله اول در راستای برآورده کردن نیاز‌های بشر دوستانه است و این‌ها مسأله‌ای است که نباید وابسته به حل و فصل مسائل پیچیده نظامی و سیاسی باشد.

روزنامه اخبار الیوم یمن (همسو با دولت مستعفی) در گزارشی به این گفتگو‌ها پرداخته و در ابتدا مدعی شده است که سفر «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل و «تیموتی لیندرکینگ» نماینده آمریکا به مسقط در پی چراغ سبز دولت صنعاء در خصوص طرح عربستان سعودی صورت گرفته و «حوثی‌ها» شروط متعددی را مطرح کرده‌اند که نمایندگان سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا حاضر شده‌اند این شروط را به طرف سعودی منتقل کنند.

این روزنامه، اما در ادامه نوشت که همزمان با مذاکرات فشرده در مسقط و دیدار‌های هیأت دولت صنعاء با آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و در حالی که هیأت سعودی نیز در عمان حضور دارد، اما هیچ خبری از هیأت دولت منصورهادی نیست. دولت هادی هیچ نماینده‌ای در گفتگو‌ها ندارد.

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل امروز با «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن، پشت در‌های بسته و به دور از خبرنگاران در خصوص چگونگی آغاز گفتگو‌های سیاسی و توافق بر سر بازگشایی فرودگاه صنعاء و کاهش محدودیت‌ها در بندر الحدیده گفتگو کرده است. نکته این است که مقامات دولت صنعاء ماههاست که حاضر به دیدار با نماینده سازمان ملل نمی‌شدند و این دیدار می‌تواند پیامی در راستای فضای مثبت مذاکرات باشد.

دفتر مارتین گریفیتس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار طرفین در خصوص لزوم بازگشایی سریع فرودگاه صنعاء و کاهش محدودیت‌ها در بندر الحدیده رایزنی کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نوروز 1400 نیمه شعبان آزاده نامداری تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین جنبش انصار الله فرودگاه صنعاء بندر الحدیده اعمال ماه شعبان نوروز 1400 نیمه شعبان آزاده نامداری تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین نماینده سازمان ملل فرودگاه صنعاء بندر الحدیده انصار الله گفتگو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش‌های جدید ارزی در راه است

به گزارش خبرنگار صداوسیما، معاون بین الملل بانک مرکزی گفت: رئیس کل بانک مرکزی برای شرکت در پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به دعوت رئیس این بانک به ریاض سفر کرد. بانک‌های مرکزی کشور‌های عضو و مقامات بین المللی در این سفر حضور داشتند، که خوشبختانه در حاشیه اجلاس مذاکرات خوبی با مقامات سازمان‌های بین المللی و بانک‌های مرکزی کشور‌هایی که طرف کاری ما هستند صورت پذیرفت.
آقای کریمی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی میشود.
معاون بین الملل بانک مرکزی همچنین گفت: بانک مرکزی در طی ماه‌های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمیگرفت.
آقای کریمی خاطر نشان کرد: ما در ظرف چند روز گذشته توانستیم پرداخت حج عمره امسال را از محل منابع مسدودی خودمان به بانک‌های عربستانی منتقل کنیم و از این جهت یک نگرانی که وجود داشت برطرف شد. اما هدف اصلی در این سفر این بود که این پرداخت‌ها را تبدیل به یک رابطه پولی و بانکی با بانک‌های ذیربط در عربستان بکنیم که این بتواند برای پرداخت‌های عربستان به صورت پایدار در بیاید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند