Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-29@12:34:31 GMT

فرونشینی جنسی چیست و در مردان و زنان چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۳۴۴۹

فرونشینی جنسی چیست و در مردان و زنان چگونه است؟



فرونشینی جنسی

همه چیز درباره فرونشینی جنسی چرخه پاسخ جنسی انسان شامل مرحله های میل جنسی،برانگیختگی،ارگاسم و فرونشینی است که هر شخصی زمان آن در هر نوع فعالیت جنسی آن‌ها را می گذراند.در حقیقت از نخستین جرقه‌های جنسی که در ذهن زده شده و نشانه های جسمانی که همراه آن در بدن برانگیخته می‌شود تا رسیدن به مرحله ارگاسم و فرونشینی تحت عنوان چرخه پاسخ جنسی انسان شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در ادامه با ما همراه باشید.

در مرحله فرونشینی جنسی بدن به حالت نخست خود پیش از برانگیختگی باز می‌گردد. در حقیقت با تجربه ارگاسم بدن با سرعت وارد مرحله قبل از فعالیت جنسی می‌شود اما چنانچه ارگاسم انجام نشود این فرونشینی با سرعت کم است و امکان دارد فرونشینی حدود چند ساعت طول بکشد که با حس ناراحتی و ناکامی همراه باشد.

مردان بعد از ارگاسم یک دوره تحریک ناپذیری دارند که می‌تواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد اما زنان این حالت را تجربه نمی‌کنند. به گونه ای که با ادامه دار شدن معاشقه می‌توانند چندین مرتبه به اوج لذت برسند، با این حال بعضی زنان پس از مرحله فرونشینی امکان دارد میلی به ادامه رابطه جنسی نداشته باشند.

فرونشینی جنسی چیست

فرونشینی چرخه جنسی در مردان

در مردان مهم ترین وضعیتی که پس از ارگاسم و ارضا شدن یا مرحله فرونشینی چرخه جنسی دست می دهد بی حالی زیاد است . همینطور پس از رابطه جنسی حس خواب آلودگی دارند ، که کاملا طبیعی است .

بسیاری از مردان پس از ارگاسم برای چند دقیقه یا حتی چند ساعات تحریک نمی شوند و نعوظ دوباره در آن ها انجام نمی شود که این هم کاملا طبیعی است و علامت مشکل جنسی نیست . چنانچه خانم ها پس از رابطه جنسی با مردان حرف های رمانتیک و عاشقانه بزنند آن ها تنها تایید می کنند ، ممکن است مردان پس از رابطه جنسی قدری سرد باشند که این وضعیت موقتی است . مردان پس از رابطه جنسی قدری فکر می کنند و تمرکزشان پس از ارگاسم و انزال زیاد می شود .

فرونشینی چرخه جنسی در مردان

فرونشینی چرخه جنسی در زنان

زنان بعد از برقراری رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم یا مرحله فرونشینی چرخه جنسی بی حال می شوند اما نه به اندازه مردان . پس از ارگاسم و رابطه جنسی زنان احتیاج به دقت بیشتری دارند پس از رابطه جنسی آن ها اگر در آغوش گرفته شوند لذت می برند . پس از رابطه جنسی احساسات خانم ها تحریک می شود و دوست دارند حرف بزنند . معمولاً زن ها بر عکس مردها پس از رابطه جنسی به جای فکر کردن درمورد مسائل دیگر به رابطه جنسی اخیر فکر می کنند .

فرونشینی چرخه جنسی در زنان

رفتار های مناسب در فرونشینی جنسی

در اینجا به بعضی از رفتارهایی که بهتر است پس از رابطه جنسی انجام شود اشاره می‌کنیم.

- رختخواب را سریعا ترک نکنید. کنار همسرتان بمانید.

- از نوازش و بوسه و معجزات آن استفاده کنید.

- با هم گفتگو کنید.

- می‌توانید از حس خوبی که در رابطه با همسرتان گرفتید برایش صحبت کنید.

-سریعا به سمت حمام نروید. اگر دوست دارید می‌توانید به همسرتان پیشنهاد دهید که باهم به حمام روید.

- با هم به موسیقی ملایمی گوش کنید.

- می‌توانید از ماساژ استفاده کنید.

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۳۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟

آفتاب‌‌نیوز :

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟