Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزرای فارس، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که بسته شدن کانال سوئز بر فعالیتهای نظامی-دریایی ایالات متحده تاثیر خواهد گذاشت.

براساس گزارش پایگاه خبری هیل، سخنگوی نیروی دریایی آمریکایی در اظهاراتی گفته، ما نمی‌توانیم درباره تاثیرات این حادثه روی عملیاتهای خاص صحبت کنیم. کانال سوئز یک نقطه حیاتی دریایی است و بسته شدن طولانی آن بر روی حمل و نقل نظامی و غیرنظامی تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که نیروی دریایی از تواناییهای متناوبی برای کاستن از این تاثیرات برخوردار است اما وی جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد. 

به گفته سخنگوی پنتاگون، جایگزین کردن مسیرهای دیگر به جای کانال سوئز برای نیروی دریایی آمریکا هزینه‌های بیشتری در برخواهد داشت. تغییر مسیر برای دیگر کشتیهای باری و غیره نیز می‌تواند مسائل خاص امنیتی به وجود آورد که باعث می‌شود نیروی دریایی مجبور شود به آن پاسخ دهد. 

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در ادامه تاکید کرد که تغییر مسیر کشتیهای باری و تانکرها به سمت مناطقی مثل آفریقا به طور بالقوه می‌تواند زمینه و فرصت بیشتری برای دزدان دریایی و دیگران با مقاصد خاص فراهم کند که این مساله می‌تواند توانایی نیروهای گارد ساحلی، نیروهای دریایی و دیگر نیروهای امنیتی را کاهش دهد. 

سالیوان در عین حال افزود، نقاط حیاتی و تنگه‌های دریایی برای تجارت و اقتصاد جهانی حیاتی و مهم هستند. تاثیرات اقتصادی بسته شدن هر یک از این نقاط عبور میتواند به تنهایی باعث ایجاد مسائل امنیتی شود. 


کانال سوئز چهارشنبه گذشته به دلیل انحراف یک کشتی باری از مسیر خود بسته شده است. دلیل انحراف این کشتی وزش باد شدید اعلام شده است.

براساس گزارش یورونیوز، گیر کردن این کشتی ۲۰۰ هزار تنی، مانع جابجایی چندین کشتی تجاری شده و در مجموع بر شبکه جهانی ترابری دریایی تأثیر گذاشته است. اختلال در ترافیک دریایی پس از این حادثه باعث شد که دهها نفتکش و کشتی کانتینربر غول پیکر از حرکت در آب‌های آزاد باز بمانند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: پنتاگون نیروی دریایی آمریکا کانال سوئز نیروی دریایی کانال سوئز بسته شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ

«انصارالله» در واکنش به خروج ناو هواپیمابر آمریکایی پس از چهار ماه استقرار در دریای سرخ، کاهش دفعات حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران «انصارالله» در پلتفرم «ایکس» در واکنش به اعلام نیروی دریایی آمریکا مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و یک ناوشکن از دریای سرخ گفت: اگر آمریکا مدعی کاهش عملیات نیروهای مسلح یمن برای حفظ وجهه خود، عقب‌نشینی از نظامی‌سازی دریا و رساندن پیامی به شرکت‌های بیمه است برخلاف آنچه در ابتدا مطرح کرده بود، این یک خودفریبی مثبت است.

وی افزود: اگر آمریکا در عملیات‌ها کاهش واقعی مشاهده می‌کند، باید کشتی‌های خود و کشتی‌های اسرائیل تحت الحمایه‌اش را دوباره به حرکت درآورد تا یک صید خوشمزه برای نیروهای ما باشد.

اوایل روز جمعه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

موضع انصارالله یک روز پس از آن اعلام شد که ارتش یکن یک کشتی صهیونیستی به نام MSC داروین را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی و پهپادها هدف قرار داد و با موشک‌های بالستیک و بالدار به اهدافی در منطقه ایلات در جنوب اراضی اشغالی حمله کرد.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش ۱۰۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را در دریاهای  سرخ و عرب، خلیج عدن و اقیانوس هند در طول ۲۰۲ روز تجاوز به غزه هدف قرار دادند که گویی هر ۲ روز یک کشتی را در حمایت از جناح‌های فلسطینی در نوار غزه هدف قرار گرفته‌اند.

در اواسط ماه مارس، انصارالله اعلام کرد که دامنه حملات خود را در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن، علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر آن و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی گسترش داده که شامل اقیانوس هند نیز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معمای «مثلث برمودا»
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • وقوع حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن