Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل سخنران و پژوهشگر مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به اهمیت تبعیت از امام برای حفظ دین در دوران غیبت اشاره کرد و گفت: برای اینکه دینمان در دوران غیبت حفظ شود به توصیه‌ها و دستورات اهل بیت (ع) و امام عصر (عج) عمل کنیم و این سوال را دائما از خود بپرسیم که امام از ما چه می‌خواهد؟ در تاریخ دویست و پنجاه ساله امامت مشاهده می‌کنیم، متاسفانه برخی اصحاب در نظام زندگی دینی دغدغه شان فقط زندگی شخصی خودشان بود و به تعبیری خودشان را محور اصلی تغییر و تحولات قرار می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شخصی که سفره نشین دین است دین را مطابق با میل خود پیش می‌برد در نهایت برای رشد و رستگاری باید خواسته امام را بر علائق شخصی خودمان مقدم کنیم به این معنا که به جای اینکه بگوییم من از امام چه می‌خواهم، بگوییم امام از من چه توقعی دارد.

بیشتر بخوانید

تاثیر مال حلال در دوران آخرالزمان+ فیلم

این کارشناس مذهبی ادامه داد: کسی که دین را برای منافع خودش انتخاب کند باعث ضلالت و گمراهی خویش می‌شود، به عنوان مثال علی بن ابی‌حمزه بطائنی یکی از وکلای امام کاظم (ع) است که سی هزار دینار نزد او از وجوهات مردم باقی است، هنگامی که امام به شهادت می‌رسند در ولایت امام کاظم (ع) توقف می‌کند و تابع امام رضا نمی‌شود، دلیل این خطا را اینگونه بیان می‌کند که من شیعه امام رضا (ع) نمی‌شوم، زیرا شاید دیگر نتوانم وکیل ایشان باشم، این پول را برای خودم بر می‌دارم.

وی توضیح داد: گاهی شخصی ادای انسان متدین را در می‌آورد برای سود بردن از دین و زمانی که دین به او سود نرساند قطعا از دین جدا می‌شود. راهکار این است که دستور امام را اطاعت کنیم، امام به ما فرمودند در دوران غیبت به عالمان دین و نواب ما رجوع کنید، حال این دستور امام مطابق میل من نباشد در اینجا میل من مهم نیست من باید تابع، ولی فقیه باشم و از او اطاعت کنم.

این پژوهشگر مذهبی ادامه داد: راه حفظ دین اطاعت و همراهی امام است و اینکه خواسته امام را بر خواسته خودمان ترجیح دهیم. اگر من تابع و مطیع نباشم در نتیجه نمی‌توانم همراه امام باشم و در مسیر او حرکت کنم. پس اگر می‌خواهیم دینمان محفوظ بماند به دستورات امام و سفارشات امام عمل کنیم و در نظام زندگی میلمان را بر دین حاکم نکنیم بلکه دین را بر میل و خواسته‌مان حاکم کنیم.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام محمد صادق کفیل را مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به دو وظیفه شیعیان در مورد آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: در مورد ظهور امام زمان (عج) شیعیان دو وظیفه مهم دارند، اول اینکه با دعا، یاری و تبلیغ دین، امر به معروف و نهی از منکر برنامه ریزی برای ظهور کنند و وظیفه دوم خودشان را برای یاری امام عصر (عج) مهیا و آماده کنند.

وی تصریح کرد: ما در دعای عهد ۸ مقام از خداوند برای خودمان طلب می‌کنیم «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ وَ الْمُحَامِینَ عَنْهُ وَ السَّابِقِینَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْه»؛ خدایا مرا، از یاران و مددکاران و دفاع‌کنندگان از او و از شتابندگان به سویش، در برآوردن خواسته‌هایش و اطاعت‌کنندگان اَوامرش و مدافعان حضرتش و پیش‌گیرندگان به سوی خواسته‌اش و کشته‌شدگان در پیشگاهش قرار ده.

حجت الاسلام کفیل در پایان گفت: برای ظهور امام عصر (عج) هم باید مهیا شد و هم باید دیگران را آماده کرد. گاهی انسان سرگرم تبلیغ دین شده و از خود غافل می‌شود، از طرفی هم گاهی فقط برای ظهور دعا می‌کنند در صورتی که در روایات نقل شده است که برای خودتان هم دعا کنید در نتیجه ما باید هم برای ظهور برنامه‌ریزی کنیم و هم از خودمان غافل نشویم، زیرا اگر از خودمان غافل شویم چه بسا ظهور رخ دهد، اما چون خود را آماده نکردم در سپاه مقابل امام بایستم و عاقبت بخیر نشوم.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام محمد صادق کفیل را مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیمه شعبان اعیاد شعبانیه امام زمان دوران غیبت حجت الاسلام برای ظهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۳۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| میثم مطیعی هشدار داد: کربلا رخ می‌دهد، نه ظهور

میثم مطیعی در جدیدترین توییت خود به مردم هشدار داد و نوشت: اگر شیعیان نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی بی‌تفاوت باشند، کربلا رخ خواهد داد نه ظهور!

توییتر میثم مطیعی

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • عکس| میثم مطیعی هشدار داد: کربلا رخ می‌دهد، نه ظهور
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم
  • ببینید | ظهور شتر مرغ نادر در عربستان پس از یک قرن
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند