Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@20:08:27 GMT

کریدور شمال-جنوب به جای کانال سوئز

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۳۶۳۱

کریدور شمال-جنوب به جای کانال سوئز

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، با توجه به توسعه و رشد تجارت بین کشورهای منطقه و همچنین هند و اروپا، روسیه، هند و ایران نزدیک به دو دهه است که بی سر وصدا در حال کار و تلاش برای برای ایجاد یک کریدور بزرگ چند منظوره موسوم به «کریدور بین‌المللی حمل و نقل شمال-جنوب» (INSTC) به طول 7200 کیلومتر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «کاظم جلالی» سفیر ایران در مسکو در پست سه زبانه خود درباره بسته شدن کانال سوئز تاکید کرد که کریدور حمل و نقل شمال-جنوب یک جایگزین عالی برای آبراههای استراتژیک است که می‌تواند هم سریعتر و همه ارزانتر باشد. 

جلالی در صفحه خود در فیس بوک افزود، کریدور شمال-جنوب یک جایگزین عالی برای کانال سوئز است که زمان سفر را 20 روز کاهش می‌دهد و 30 درصد در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند. 

سفیر ایران با اشاره به حادثه اخیر در کانال سوئز و خسارت روزانه 9 میلیارد دلاری آن به اقتصاد جهانی تاکید کرد، این حادثه نشان داد که نیاز به تکمیل زیرساختهای کریدور شمال-جنوب بسیار افزایش یافته است و اهمیت آن برای جایگزینی کانال سوئز روشنتر و مهمتر از قبل احساس می‌شود. 

براساس گزارش اسپوتنیک، کریدور شمال-جنوب، در سال 2002 با امضای وزاری حمل و نقل ایران، روسیه و هند برای ایجاد یک مسیر ریلی، جاده‌ای و دریایی به طول 7200 کیلومتر کلید خورده است. این کریدور از بمبئی در غرب هند تا مسکو از طریق ایران و دریای خزر امتداد دارد. از آن سالها، کشورهای دیگر مثل عمان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، اوکراین، بلاروس و سوریه به این پروژه بزرگ پیوسته‌اند. 

در این پروژه بلندپروازانه وعده داده شده است که هزینه‌های حل و نقل را بین 30 تا 60 درصد کاهش دهد و زمان سفر را از غرب هند تا شرق روسیه بین 20 تا 40 روز کاهش دهد. 

کریدور شمال-جنوب علاوه بر تسهیل تجارت میان ایران، روسیه و هند، قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی، یک مسیر تجاری بالقوه برای تجارت بین هند و اروپا نیز به شمار می آید. 

کانال سوئز چهارشنبه گذشته به دلیل انحراف یک کشتی باری از مسیر خود بسته شده است. دلیل انحراف این کشتی وزش باد شدید اعلام شده است.
براساس گزارش یورونیوز، گیر کردن این کشتی ۲۰۰ هزار تنی، مانع جابجایی چندین کشتی تجاری شده و در مجموع بر شبکه جهانی ترابری دریایی تأثیر گذاشته است. اختلال در ترافیک دریایی پس از این حادثه باعث شد که دهها نفتکش و کشتی کانتینربر غول پیکر از حرکت در آب‌های آزاد باز بمانند.

منبع: تقریب

کلیدواژه: کریدور شمال جنوب کانال سوئز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ

سازمان هواشناسی کشور در خصوص ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در کشور و همچنین وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک در برخی مناطق و نیز بارش تگرگ در نقاط مستعد هشدار زرد صادر کرد.

مناطق درگیر در مخاطره جوی

بر اساس این هشدار امروز (شنبه) کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، یزد و شمال و شرق استان‌های خوزستان و هرمزگان و فردا (یکشنبه) جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان دچار مخاطره جوی خواهند شد.

بر اثر این مخاطره جوی احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت دیدن سازه‌های موقت و احتمال خسارت دیدن نهال‌ها، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط در سفر‌ها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

باد شدید و گرد و خاک در ۵ استان

سازمان هواشناسی همچنین در خصوص وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک هشدار زرد دیگری صادر کرد.

بر اساس این هشدار نیز مناطق زیر در زمان اعلامی دچار مخاطر جوی خواهند شد:

امروز (شنبه): جنوب خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان

فردا (یکشنبه): خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق استان‌های سمنان و کرمان

دوشنبه: جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان

بر اثر این مخاطره جوی در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت دیدن تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاع و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و عدم سم یا محلول‌پاشی باغ‌ها و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • کل‌کل خنده‌دار پدر و پسر کشتی ایران بر سر استقلال و پرسپولیس (فیلم)