Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@17:05:52 GMT

منتظر واقعی تمام حرکات و سکناتش حکایت از انتظار دارد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۳۸۳۳

منتظر واقعی تمام حرکات و سکناتش حکایت از انتظار دارد

کارشناس دینی گفت: منتظر واقعی کسی است که تمام حرکات و سکناتش حکایت از انتظار داشته باشد، کسی که انتظار مهمانی را می کشد. به نظافت خانه می پردازد، لباس مرتب می پوشد و همه چیز را فراهم می کند تا به محض ورود مهمان، به بهترین نحو از او پذیرایی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت الاسلام محمود قربانی، کارشناس دینی در گفتگو با فراهان خبر گفت: جهانی شدن و تشکیل حکومت جهانی از دیرباز به عنوان یکی از آرمان های بشریت مطرح بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انسان ها همواره خواهان آن بوده‌اند که در پرتو اصول مشترک و متعالی به جنگ ها و درگیری ها خاتمه داده و زندگی مسالمت‌آمیزی را محقق سازند.

قربانی اظهارکرد: پیامبران الهی نیز تحقق چنین آرزویی را در آینده تاریخ بشریت بشارت داده‌اند که وجود تفکر ظهور یک منجی جهانی در میان ادیان و مذاهب مختلف خود دلیلی براین ادعا می ‌‌باشد.

کارشناس دینی گفت: افزون بر این همه لازمه اعتقاد به خاتمیت دین اسلام ،جهانی بودن این دین است زیرا اگر قرار باشد از این پس هیچ پیامبری مبعوث نشود، دین اسلام باید قابلیت پاسخگویی به نیازهای همه انسان ها را در همه زمان ها و همه مکان ها داشته باشد تا نیاز همیشگی بشر به هدایت آسمانی را برآورده سازد.

وی گفت: آموزه‌های قرآنی و روایی، سیره عملی پیامبر و استدلال عقلی، بر جهانی بودن دین اسلام گواهی می ‌‌دهد و اینکه در آینده حکومت واحد جهانی اسلام تحقق خواهد یافت.

قربانی افزود: جهانی شدن با هدف همبستگی و یکپارچگی جهانی به سمت تشکیل جامعه واحد جهانی در حرکت است. راه و هدفی که خیلی از متفکران و مصلحان جهان اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان آن را مطرح و پیش‌بینی کرده‌اند و همواره بدنبال تحقق عینی و عملی این مرحله از مراحل تکامل جامعه بشری بوده‌اند.

کارشناس دینی اظهارکرد: منتظر واقعی کسی است که تمام حرکات و سکناتش حکایت از انتظار داشته باشد، کسی که انتظار مهمانی را می کشد. به نظافت خانه می پردازد، لباس مرتب می پوشد و همه چیز را فراهم می کند تا به محض ورود مهمان، به بهترین نحو از او پذیرایی کند.

وی گفت: انتظار امام زمان (عج) لحظه به لحظه است، باید به گونه ای منتظر بود که هر لحظه خبر ظهور آقا به گوش رسد، آماده باشیم، اهل گناه و دلبسته به دنیا نمی تواند نام خود را منتظر بنامد.

قربانی افزود: منتظر کسی است که تلاش کند روز به روز به لحاظ روحی، فکری و عملی خود را بیش از پیش شبیه مولای خود کند و این راهی ندارد جز تقویت ایمان، تقوا و فضایل اخلاقی و دوری از گناه.

این کارشناس دینی اظهارکرد: بی تردید این مهم، یک شبه تحقق نمی یابد بلکه لازم است با توکل به خدا و توسل به خود حضرت، به طور تدریجی و مستمر در این راه قدم برداشت.

وی گفت: نکته مهمی که بیان دوباره آن ضروری به نظر می رسد آن است که از وسواس شیطان در این راه نباید غافل بود. شاید بزرگترین و خطرناکترین وسوسه و فریب شیطان ایجاد روحیه یأس باشد. قربانی خاطرنشان کرد: بی تردید هر کس توان و استعدادهایی دارد و امام زمان (عج) از هر فرد به همان اندازه توقع و انتظار دارد، پس باید با پشت پا زدن به اغواهای شیطان، به خدا توکل کرد، از اهل بیت استمداد کرد، یا علی گفت و تلاش کرد تا هر روز بیشتر و بهتر از دیروز وظایف منتظر واقعی مولایمان امام زمان (عج) را انجام داد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس دینی منتظر واقعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در آستانه فرارسیدن روز شهادت استاد مطهری و روز معلم با خانواده شهید رجبعلی قربانی از شهدای معلم استان دیدار و گفتگو کرد.

 شهید رجبعلی قربانی هشتم فروردین ۱۳۳۸، در شهر قزوین به دنیا آمد، وی در رشته انسانی تحصیل کرد و به عنوان دبیر در مسیر اعتلای علمی دانش آموزان تلاش می‌کرد، سپس از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در چهارم دی ۱۳۶۵، در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید، پیکر این شهید والا مقام مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۸۰ تفحص شد و به آغوش خانواده بازگشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • حکایت تسنیم از دانش‌آموزانی که رنج علم دارند + فیلم
  • حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • حرکات نمایشی مارکوس تورام با توپ در جشن قهرمانی اینتر / فیلم
  • تهرانی‌ها منتظر باران باشند
  • تام و جری در دنیای واقعی (فیلم)