Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید پارسا علوی نائب رئیس مجمع جوانان خراسان رضوی با اشاره به فعالیت ۱۰۷ سازمان مردم نهاد جوانان در خراسان رضوی گفت: همه افرادی که در این سازمان‌های مردم نهاد عضویت دارند به صورت رایگان، داوطلبانه و بدون دریافت هیچ گونه تسهیلاتی فعالیت می‌کنند.

او افزود: این سازمان‌ها می‌توانند محلی برای جذب نیرو‌های داوطلب باشند نیرو‌هایی که همیشه در شرایط خاص و بحران‌ها بیشترین کمک‌ها را به دولت داشته اند و نمونه بارز همیاری سازمان‌های مردم نهاد جوانان خراسان رضوی در بحران ملی کرونا خود را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نائب رئیس مجمع جوانان خراسان رضوی ادامه داد: مطابق شیوه‌نامه‌های علمی در آغاز همه گیری کرونا اعضای این سازمان‌های مردم نهاد علاوه بر ضدعفونی کردن معابر، ۳۰۰ هزار ماسک در مشهد توزیع کردند همچنین که ارقام قابل توجهی نیز در سایر شهرستان‌ها توزیع شد.

علوی بیان کرد: مجمع جوانان استان خراسان رضوی و سازمان‌های زیرمجموعه آن در طرح مواسات و همدلی رتبه بیشترین توزیع بسته‌های معیشتی ارزاق را در میان مجامع ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داد و از طرف دیگر براساس رتبه بندی وزارت ورزش و جوانان، سازمان‌های مردم نهاد (سمن) این استان رتبه برتر بیشترین فعالیت مردم نهاد را در میان ۳۱ استان دیگر کسب کردند.

او همچنین حوزه فعالیت سمن‌های جوانان استان را گسترده توصیف و تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی محور اصلی فعالیت سازمان‌های مردم نهاد جوان در این استان است که مقابله با گسترش اعتیاد و پیامد‌های آن، محرومیت زدایی و کودکان کار از جمله مصادیق عمده فعالیت سمن‌های جوانان خراسان رضوی است.

نایب رییس مجمع جوانان خراسان رضوی شمار سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان در سال ۹۸ را ۸۰ مورد عنوان و تاکید کرد: اکنون این رقم با رشد قابل توجهی به ۱۰۷ سمن فعال افزایش یافته و برنامه ریزی مجمع جوانان استان رسیدن به عدد ۱۳۰ سمن جوان تا آبان ۱۴۰۰ است.

علوی اظهار کرد: آن گونه که رهبر معظم انقلاب توصیه کرده‌اند آغوش گسترده و بازی از سوی مسوولان استان برای استفاده از جوانان نمی‌بینیم حال آن که سازمان‌های مردم نهاد جوانان از فیلتر‌های مختلف حراستی و مردمی رد شده‌اند لذا با توجه به رویکرد مردمی، این جامعه جوان می‌تواند داوطلبانه از عهده کمک و مشاوره به مسوولان به خوبی برآید، جامعه جوانی که از قرن ۲۱ است و با شرایط جدید این قرن به خوبی آشناست.

او  به مصوبه هیئت دولت برای استفاده از مشاوران جوان در دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در چند دستگاه محدود در استان شاهد استفاده از مشاوران جوان هستیم، اما عدم اجرایی شدن این مصوبه دولتی در همه دستگاه‌ها قابل قبول نیست و می‌توان با اجرایی شدن این مصوبه پای جوانان فعال را به دستگاه‌های اداری باز کرد و از خدمات گسترده سمن‌ها به خوبی بهره گرفت.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان مردم نهاد دریافت تسهیلات جذب نیروی داوطلب سازمان های مردم نهاد جوان جوانان خراسان رضوی مردم نهاد جوانان جوانان استان مجمع جوانان سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌ شمالی گفت: مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال گذشته ۲۶۰۰ متر مربع فرش به ارزش ۱۰۵ میلیارد ریال بافتند.

مجید الهی راد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند.

وی افزود: بیشترین فعالان این صنعت مربوط به شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان،  جرگلان، گرمه، فاروج است.

به گفته الهی راد، هم اکنون ۶ راهبر شغلی در حوزه فرش و صنایع دستی با این نهاد همکاری دارند.

وی تصریح کرد: وظیفه آموزش، راه اندازی کارگاه های فرش، تأمین مواد اولیه مرغوب، نظارت و کنترل کیفی بر تولیدات بافندگان و بازاریابی و فرش محصولات بافندگان از جمله اقداماتی است که توسط این راهبران انجام می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: فرش‌های تولید شده زیر نظر راهبران شغلی طرف قرارداد امداد و یا به صورت مستقیم زیر نظر راهبران شغلی در بازارهای داخلی استان و یا استان های همجوار به بالاترین قیمت خریداری می شود.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: رویکرد کمیته امداد این است که با آموزش فرد و در عین حال اعطای تسهیلات فرصتی ایجاد کند تا فرد نیازمند بتواند شغلی برای خود ایجاد و به خودکفایی برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند