Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، در راستای ایجاد انسجام و هماهنگی در سیاست‌های پژوهشی وزارت آموزش‌ و پرورش، گسترش فرهنگ پژوهش، ارتقای کیفیت و هم‌افزایی فعالیت‌های پژوهشی، دستیابی به راه‌حل‌های مبتنی بر پژوهش برای مسائل آموزش‌ و پرورش، حرکت در مسیر سیاست پژوهش محوری و بهره‌گیری مؤثرتر از ظرفیت نهادهای پژوهشی برای ارتقای کیفیت آموزش ‌و پرورش و با عنایت به مذاکرات جلسه شورای معاونان وزارت و مصوبه شورای عالی آموزش‌ و پرورش، «آیین‌نامه شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری تحقیق و توسعه» وزارت آموزش‌ و پرورش ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از تشکیل این شورا، سیاست‌گذاری در زمینه مدیریت امور تحقیقاتی، توسعه و اشاعه پژوهش، نوآوری و خلاقیت در وزارت آموزش‌ و پرورش، هماهنگی و سازمان‌دهی فعالیت‌های پژوهشی و نوآوری نهادهای تحقیقاتی وزارت آموزش ‌و پرورش به‌منظور ارتقای کیفیت نظام آموزش‌ و پرورش و تحقق هدف‌های سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش، تقویت و ترویج روحیه پژوهشگری و نهادینه‌سازی استفاده مؤثر از یافته‌های پژوهشی و نوآوری و پژوهش محوری در تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات آموزشی از صف تا ستاد و سیاست‌گذاری برای جلب همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، نهادهای ملی و بین‌المللی و افراد مرتبط با پژوهش و نوآوری است.

وظایف و اختیارات این شورا، تصویب سیاست‌ها و خط‌مشی‌های کلان تحقیقاتی و خلاقیت و نوآوری در وزارت آموزش‌ و پرورش و نظارت بر حسن اجرای آنها، بررسی نیازهای پژوهشی و اطلاعاتی و تصویب جهت‌گیری‌های اصلی پژوهشی و توسعه نوآوری و خلاقیت در سطوح مختلف وزارت آموزش ‌و پرورش (از سطح ستاد تا مدرسه) و ... است.

دبیرخانه این شورا در پژوهشگاه مطالعات آموزش ‌و پرورش مستقر است و همکاری تمام بخش‌های وزارت آموزش‌ و پرورش و با پژوهشگاه مطالعات، برای اجرایی شدن مفاد آیین‌نامه مورد انتظار است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش سیاست های پژوهشی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش وزارت آموزش سیاست گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، والدین کودکانی که شش سال آن‌ها تمام و کار سنجششان انجام شده، می‌توانند از ۱۹ اردیبهشت برای ثبت‌نام فرزندشان در کلاس اول اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، حمید طریفی‌حسینی، با بیان اینکه ۱۹ اردیبهشت ماه ثبت‌نام کلاس اولی‌ها آغاز می‌شود گفت: سال گذشته از اواخر اردیبهشت ماه شرایط پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان به صورت الکترونیک فراهم شد که تجربه موفقی بود، امسال با توجه به اولویت‌های وزارتخانه، جلو کشیدن تقویم‌های اجرایی در دستور کار است و از ۱۹ اردیبهشت ماه فعالیت‌های اجرایی ثبت‌نام‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است افزود: این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آن‌ها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • پیکر شهید معلم در وزارت آموزش و پرورش تشییع شد
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر