Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@00:20:26 GMT

کشتی «اور گیون» شروع به حرکت کرد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۴۲۹۱

آفتاب‌‌نیوز :

یک شرکت فعال در بخش ارائه خدمات در کانال سوئز بامداد دوشنبه اعلام کرد که تیم‌های نجات موفق شده‌اند کشتی کانتینری «اور گیون» که مدت یک هفته است مسیر رفت و آمد در این کانال بین‌المللی را بسته، «تا حدودی» از محل خود جابجا کنند.

با این وجود هنوز هیچ اطلاعات جدیدی درباره زمان آزادسازی و راه افتادن دوباره این کشتی منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس دریایی «Leth» که از سال ۱۹۲۴ میلادی در زمینه فعالیتهای مربوط به ترابری در کانال سوئز فعال است، اعلام کرد که این موفقیت پس از تلاش ۱۰ قایق یدک ‌کش همچنین خاک برداری و لایروبی چند روزۀ شن و ماسه‌ها از اطراف این کشتی ممکن شده است.

اسامه ربیع، رئیس سازمان مدیریت کانال سوئز نیز تایید کرد که تیم‌های نجات به عملیات «کشیدن» این کشتی برای حرکت دوبارۀ آن ادامه می‌دهند.

با این وجود داده‌های ماهواره‌ای همچنان موقعیت این کشتی را در همان مکانی که گرفتار شده نشان می‌دهد که توسط اسکادرانی از یدک کش‌ها محاصره شده است.

کشتی عظیم کانتینربر «اور گیون» با وزن ۲۲۰هزار تن که از چین به مقصد بندر روتردام هلند در حرکت بود، از ساعات پایانی سه‌شنبه گذشته ۲۳ مارس عرض کانال سوئز مسدود کرده است.

این حادثه باعث شده تا بیش از ۳۰۰ کشتی دیگر در این آبراهه بین‌المللی گیر کنند و قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز افزایش یابد.

علاوه بر صدها کشتی که در این کانال حبس شده‌اند و در انتظار بازگشایی دوبارۀ آن هستند، دهها کشتی نیز تصمیم گرفتند قبل از ورود به این آبراهۀ کلیدی، مسیر خود را تغییر دهند و با عبور از دماغه امید نیک در جنوبی‌ترین نقطه آفریقا و با اضافه کردن حدود دو هفته به مدت زمان سفر خود، محموله‌های خود را به مقصد برسانند.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کشتی اور گیون کانال سوئز کانال سوئز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس

قیمت سنگ در ارزان‌ترین حالت از ۴ میلیون تومان شروع می‌شود و در برخی مواقع به ۸۰ میلیون تومان هم می‌رسد. ارزان‌ترین سنگ قبر گرانیت مشکی است و گرانترین سنگ قبر هم مرمر آبی است که شروع قیمت آن از ۶۵ میلیون تومان است.

منبع: خبر آنلاین

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور (فیلم)
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • علت چرخش مچ پا چیست؟
  • به نام خدا، گل برای تراکتور!
  • یاری: لیگ کشتی بعد از المپیک شروع می‌شود
  • راهی متفاوت طی کن (+فیلم)
  • حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد (فیلم)
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس