Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ۶ روز پس از به گل نشستن کشتی غول‌پیکر «اور گیون» در کانال سوئز، تلاش‌ها برای رهایی آن نتیجه داد و مهندسان موفق شدند کشتی را بار دیگر شناور کنند.

در نخستین ساعات بامداد دوشنبه، مسئولان کانال سوئز اعلام کردند موفق شده‌اند قسمت عقب کشتی را از بدنه کانال سوئز جدا کنند و همین باعث شناور شدن کشتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویدئویی که از سوی مهندسان حاضر در عملیات نجات اور گیون در توییتر منتشر شده نیز نشان می‌دهد این کشتی روی سطح آب شناور شده است.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از اسامه ربیع، رئیس سازمان بهره برداری از کانال سوئز خبر داد که کشتی‌های یدک کش‌ در حال کمک به کشتی کانتینر بر اور گیون هستند تا بتواند در مسیر اصلی کانال قرار گیرد.

اطلاعات ماهواره ای منتشر شده از سوی وب سایت vesselfinder  که رهگیری کشتی‌ها در جهان را انجام می‌دهد هم نشان می‌دهد دماغه و قسمت پشت کشتی از کناره کانال جدا شده است.

به نوشته خبرگزاری بلومبرگ، همزمان با اعلام خبر شناور شدن کشتی، قیمت جهانی نفت که طی روزهای اخیر روند صعودی گرفته بود، کاهش یافت. بر این اساس، قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت (West Texas Intermediate) با کاهش ۲.۵ درصدی روبرو شده است. 

اور گیون با ۴۰۰ متر طول، یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌های کانتینربر جهان و متعلق به یک شرکت ژاپنی است. هم اکنون ۲۰ هزار کانتینر روی این کشتی قرار دارد. 

مسئولان کانال برای رها کردن کشتی، ۲۰ هزار تن شن و سنگ را از جداره و کف کانال تراشیده‌اند. همچنین تغییر سطح آب در اثر جزر و مد باعث شده تا کشتی بتواند روی سطح آب قرار گیرد.

بیش از ۳۰۰ کشتی در دو طرف کانال سوئز منتظر صدور مجوز برای تردد در کانال هستند. مسیر جایگزی کانال سوئز، عبور از دماغه امید در جنوب قاره آفریقا است که سفر دریایی را ۹ روز طولانی‌تر می‌کند. 

شرکت آلمانی بیمه آلیانتس اعلام کرده که یک هفته انسداد کانال سوئز حدود ۱۰ میلیارد دلار خسارت روی دست تجارت جهانی می گذارد.

۱۲ درصد تجارت جهانی از مسیر ۱۹۳ کیلومتری کانال سوئز انجام می‌شود که در خاک مصر قرار دارد و دریای سرخ را به دریای مدیترانه وصل می‌کند. حدود ۳۰ درصد تجارت کانتینری جهان نیز از طریق این مسیر انجام می شود.

روزانه بیش از ۵۰ کشتی از این آبراهه مهم عبور می‌کنند. درآمد سالانه دولت مصر از عبور و مرور کشتی‌ها در کانال سوئز، ۵.۶ میلیارد دلار برآورد شده است.

کد خبر 592188 برچسب‌ها کانال سوئز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کانال سوئز کانال سوئز اور گیون کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزخلیج فارس؛ مدیر اداره بندر و دریانوردی شهرستان جاسک گفت: با توجه به رفت وآمد شناور‌ها در حوضچه بندر و احتمال بروز آتش سوزی الحاق این شناور از نیاز‌های این اداره بود.

بیشتر بخوانید؛ بازگشت یدک کش خلیج فارس چهار به چرخه خدمات حمل و نقل دریایی
محمدامین امانی افزود: این شناور با ۷ نفر خدمه در بندر جاسک از امروز پهلو گرفته است.
وی گفت: این شناور قبل از پهلوگیری در بندرجاسک در بندرعباس خدمت رسانی می‌کرد.

دیگر خبرها

  • کاربرد های پمپ آب
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس
  • آکادمی پارالمپیک، مرجع اعلام وضعیت مصدومان والیبال نشسته
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس/سید طلا با تاکتیک نوین
  • کشتی اصفهان در مسیر موفقیت است
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • کل‌کل خنده‌دار پدر و پسر کشتی ایران بر سر استقلال و پرسپولیس (فیلم)