Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهیر دهقانی گفت:صهیونیسم مسیحی به دنبال ساخت منجی مدنظر خود برای بشریت است و این موضوع هوشیاری شیعیان و گذر ازنگاه سنتی به بحث مهدویت و پرداختن به مباحث معرفتی در این زمینه و در برنامه ریزی های کلان سطح کشو ر را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت ، منجی گرایی و مسئله مهدویت ریشه در فطرت و خمیرمایه بشردارد به گونه ای که حتی در قبل از ظهور اسلام نیز مردم جهان امید به ظهور مصلحی را داشتند که آنها را از پریشانی و ظلم و فساد برهاند و جهان را پراز عدل و داد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشارت به ظهور منجی در تمام ادیان الهی ریشه دارد و مسیحیان،زرتشتیان، یهودیان همگی در ادیان خود اعتقاد به یک مصلح جهانی رادارند اما هرکدام منجی را به یک نامی در دین خود می شناسند.

لذا مسئله مهدویت در ادیان مختلف مسئله مشترکی است و پرداختن به آن کاملا طبیعی است اما آنچه که حائز اهمییت است این است که دشمنان اسلام با ایجاد فرقه های انحرافی و تغییر طرزتفکر دنیا در تلاش هستند اصل ظهور منجی را به گونه ای تعبیر و تفسیرکنند که منافع و قدرت های انان تامین شود و در جنگ آخرالزمانی آنها پیروز میدان باشند.

مسیحیان صهیونیست یکی از این فرقه های انحرافی است که در تلاش است با بهره گیری از ابزار های رسانه ای و نظامی که در اختیاردارد آخرالزمان مورد نظر خود را بسازد.

از این رو با حجت‌الاسلام زهیر دهقانی معاونت پژوهش پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

معاونت پژوهش پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی، در گفت‌وگو با خبرنگار مرآت در رابطه با بستر شکل گیری صهیونیسم مسیحی گفت : واژه صهیونیسم مسیحیت این تعبیر را در اذهان مخاطب ایجاد می کند که یک مسیحی چگونه می تواند یهودی باشد یا بلعکس و ابتدا توضیح می دهیم که چگونه این دو به هم نزدیک شده اند.

تفکر صهیونیستی توسط یک تعدادی روشنفکر سکولار یهودی قبل از سال 1900 میلادی ایجاد یک دولت مستقل را برای یهودیان در نظر گرفت و کم کم سرزمینی را انتخاب و فلسطین را اشغال کردند و از اینجا تفکرات صهیونسم شکل گرفت و توانست کشورهای غربی را باخود همراه کند.

از سوی دیگر در زمینه مسیحیت نیز یکسری کشیش های پروتستانی تفکرات نزدیک به یهودیان داشتند و به نوعی مدافع آنان محسوب شده و خیلی از آیات کتاب مقدس را باعهد عتیق و یا با کتاب تورات یهودیان تعبیر و تفسیر می کردند و تفکرات آنها را پذیرفتنه و حمایت از اسراییل و یهودیان را وظیفه خود می دانستند و بدین ترتیب صهیونیسم مسیحی شکل گرفت.

جمهوری خواهان آمریکا مدافع تفکرات اوانجلیستی هستند

این استاد حوزه و دانشگاه از قدرت در حال حاضر این فرقه انحرافی در بدنه دولت آمریکا گفت: اکثر این افراد ثروتمند هستند و کلیساها و رسانه های مختلف و کمپانی های فیلم سازی در اختیار آنها است  و درحال حاضر نیز حتی در هیات حاکمه آمریکا نیز قدرت زیادی دارند.

آنها در بین رئییس جمهورهای جمهوری خواه آمریکا نفوذ زیادی دارند به طوری که معمولا آنها کشیشی که برای خود انتخاب می کنند از دسته اونجلیست ها است. ریگان ، بوش پسر و حتی ترامپ نیز به شدت تحت تاثیر تفکرات این گروه بودند اگرچه دموکرات ها نیز مدافع اسراییل و منافع آنها هستند.

صهیونیسم مسیحی به دنبال ایجاد سرزمین موعود در اسرائیل است

وی در ادامه در باره تفکرات صهیونیسم مسیحی درمورد مهدویت اظهارداشت: مسیحیت یک دین آینده گرایانه است و مسیحیان نیزاعتقاد به بازگشت مسیح در آخر الزمان دارند اما صهیونیسم های مسیحی اعتقاد شدیدتری به موضوع زنده بودن مسیح دارند و آخرالزمان را خیلی نزدیک می دانند و می گویند باید برای بازگشت عیسی مسیح  زمینه سازی شود و یکسری کارها انجام شود و ایجاد یک حکومت یهودی مستقل قدرتمند در اسراییل را یکی از این کارها می دانند و ریشه حمایت های آنها از اسراییل نیزدر گرو همین موضوع است .

جنگ سوریه جنگ آخرالزمانی نیست

حجت الاسلام دهقانی به شائبه جنگ سوریه و مصداق آخرالزمانی خواندن این جنگ این چنین پاسخ داد: یکسری تفکرات تطبیق گرا در بین مسیحیت صهیونیسم و متاسفانه حتی در بین شیعیان وجود دارد که هرحادثه ای را به جنگ اخرالزمانی نسبت می دهند و این تفکر را به مخاطبین القا می کنند که ما در دوران آخرالزمانی زندگی می کنیم و هرموضوعی را به این مسئله گره می زنند و حتی بوش نیزیکی از شعارهایش در جنگ با عراق زمینه سازی برای ظهورعیسی مسیح بوده است.

وی در زمینه ضدیت غرب با مهدویت این نکته را  تصریح کرد: در حال حاضر ضدیت غرب با مهدویت کاملا واضح است و اینکه چرا آنها به جنگ با مهدویت آمده اند ریشه در نگاه انحرافی تفکرصهونیسم مسیحی و ضدیت با منجی اسلامی دارد بطوری که در بسیاری از محصولات و فیلم های خود به نوعی دنبال القاء این موضوع هستند که منجی مسلمانن با منجی آنها در تضاد است  و انهادرصدد نابودی منجی مسلمانان هستند و ماباید هوشیارانه در این زمینه گام برداریم.

ایجاد گفتمان نیاز امروز کشودر بحث مهدویت است

دهقانی در پایان نیاز امروز کشور رابرای تقابل باهجمه های منجی هراسی دشمن تنها گذر ازنگاه سنتی به بحث مهدویت در جامعه و ایجاد یک گفتمان دانست و خاطر نشان کرد: علایق مردم به حضرت مهدی در یک وضعیت سینوسی تغییر می کند و این موضوع نشان می دهد که تفکر مهدویت در آنها ریشه دار و ماندگار نشده است و بیشتر فعالیت های عوام برای حضرت مهدی در حالات احساسی قراردارد و حتی در سطح کلان نیز متاسفانه به اهمییت مهدویت اشاره نشده است و برا ی آن برنامه ریزی صورت نگرفته درحالی که برای ما شیعیان بحث ضهور حضرت مهدی یک موضوع قطعی و یقینی است.

 واین نشان دهنده این است که به آرمان نهایی تشکیل حکومت اسلامی توجه نداریم درحالیکه رهبرمعظم انقلاب آن را کلان آرمان و هدف نهایی تشکیل حکومت اسلامی  می دانند.

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

کلیدواژه: صهیونیسم مسیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام مهدی پورآرین معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قزوین گفت: این نمایشگاه  با هدف تمرکز بر فعالیت‌های مهدوی در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی در طبقه همکف کتابخانه مرکزی دانشگاه برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۸ غرفه با موضوعات خداشناسی، مکتب اهل بیت (ع)، شناخت واقعی امام زمان (عج)، تاریکی‌های عصر ظهور و فتنه‌های آخر زمان فعال است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: این نمایشگاه می‌تواند با حضور استادان برجسته در حوزه مهدویت به استادان، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های استان و دانش آموزان در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی ارائه خدمات داشته باشد.

دیگر خبرها

  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • لواندوفسکی منجی بارسلونا؛ منچستریونایتد پاکسازی می‌کند
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • برگزاری تظاهرات در حمایت از غزه در استانبول
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟