Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد ابراهیمی پور کارشناس مذهبی ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) گفت: امام زمان (عج)  در سپیده دم نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری در سامرا دیده به جهان گشود که به دلیل شرایط سیاسی و خفقانی که در زمان امام حسن عسکری (ع) بود، تولد حضرت را مخفی کرده، ولی وعده‌ای از اصحاب  امام یازدهم موفق به دیدار آن حضرت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: روایات زیادی وجود دارد که خبر از آمدن مهدی موعود می‌دهد بنابراین اعتقاد به آمدن منجی در میان مسلمانان امری قطعی است و این اعتقاد مختص به شیعیان نیست و علمای اهل تسنن مانند محمد بن طلحه شافعی در کتاب مطالب السوول فی مناقب آل الرسول و سبط ابن جوزی در کتاب تذکرة الخواص و عبدالوهاب شعرانی در کتاب الیواقیت و الجواهر نیز قائل به ولادت حضرت مهدی (عج) هستند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور در ادامه بیان داشت: پیامبر (ص) در حدیثی می‌فرماید: اگر تنها یک روز از دنیا باقی باشد خداوند آن روز را چنان طولانی می‌کند و  مردی از اهل بیت (ع) من را مبعوث می‌کند که هم نام من است و زمین را در حالی که مملو از ظلم وستم است، پر از عدل و داد می‌کند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: به حکم آیه ۳ و ۴ سوره نجم می‌دانیم که نبی مکرم اسلام (ص) از روی هوی و هوس سخن نمی‌گویند بلکه هر آنچه می‌گویند وحی و کلام الهی است خصوصا در مسئله جانشینی و امامت بعد از خودشان، پس ظهور منجی یک مسئله حتمی و قطعی است.

او  اذعان داشت: حال که ظهور امام زمان (عج) حتمی و قطعی است و وعده خداوند و رسولش تخلف بردار نیست وظیفه  اصلی ما اقتدا به امام رئوف خود یعنی امام رضا (ع) است که در قنوت نماز خویش برای نزدیکی ظهور و سلامتی حضرت دعا می‌کنند و در پایان از خداوند می‌خواهند که یار امام زمان (عج) باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور اظهار کرد: سید بن طاووس رحمه الله در کتاب جمال الاسبوع می‌فرماید که اگر پیش از خود و عزیزان و نزدیکانت برای آن عزیز دعا کنی در‌های رحمت الهی را فرا روی خویش باز کرده ای، زیرا در اثر گناه در‌های رحمت را روی خود بسته‌ای لذا هنگامی که نزد خدا برای آن مولا دعا می‌کنی امید است که در‌های اجابت به روی تو باز شود.

کارشناس مذهبی گفت: چه خوب است که ما شیعیان دعای برای آن حضرت را بر هر امری مقدم کنیم، زیرا محال است برای امام زمانمان که مظهر همه خوبی‌ها است دعا کنیم و ایشان در حق ما دعایی نکند لذا در پرتو دعا برای آن حضرت خواسته‌های خودمان نیز برآورده می‌شود.

او با بیان اینکه اگر کسی طالب عبادت الهی و دوستی خداوند است باید در دعا کردن بر حضرت، ولی عصر ارواحنا له الفداء مداومت ورزد، افزود: در واقع دعا برای حضرت موجب رستگاری و کمال شیعیان است، باشد که خداوند تبارک و تعالی ظهور حضرت را نزدیک فرمایند و محبت و معرفت ایشان را در دل همه محبین قرار دهند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیمه شعبان تولد امام زمان امام زمان برای آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)