Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@23:32:52 GMT

انتقاد کره شمالی از شورای امنیت سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۵۶۶۵

انتقاد کره شمالی از شورای امنیت سازمان ملل

کره شمالی از شورای امنیت سازمان ملل به خاطر اتخاذ استانداردهای دوگانه در برخورد با آزمایش‌های موشکی این کشور انتقاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رویترز، در حالی که کمیته تحریم های سازمان ملل از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی انتقاد کرده و این اقدام را نقض آشکار قطعنامه های سازمان ملل دانسته است، پیونگ یانگ نیز در مقابل اعلام کرد که شورای امنیت استانداردهای دوگانه ای را برای برخورد با آزمایش های موشکی اتخاذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش کره شمالی هفته گذشته یک نوع جدید از موشک های بالستیک کوتاه برد خود را آزمایش کرده و این اقدام سبب شد تا واشنگتن خواستار نشست فوری کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل شود.   "جو چول سو" از مقام های ارشد وزارت خارجه کره شمالی در این باره گفت: در نشست روز جمعه کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا خواستار اعمال تحریم های بیشتر و اجرای سختگیرانه تر تحریم های موجود شده و آزمایش موشکی کره شمالی را به خاطر نقض تحریم های سازمان ملل، محکوم کرده است.   وی در ادامه افزود: این نشست با هدف سرکوب کردن حق کشور ما برای دفاع از خودش تشکیل شده و من هشدار می دهم که هرگونه اقدام شورای امنیت با پاسخ متقابل کره شمالی روبرو خواهد شد. این اقدام شورای امنیت به معنای بی توجهی به حق حاکمیت یک کشور مستقل و استانداردهای دوگانه ای است که این شورا بر اساس قطعنامه های سازمان ملل اتخاذ کرده است، این نتیجه مستقیم سیاست های خصمانه آمریکا است.   کره شمالی پیش از این نیز به شدت از گام های نخست دولت بایدن برای برخورد با برنامه های هسته ای و موشکی این کشور انتقاد کرده است.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل سازمان ملل کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۵۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای تاکید کرد: نسبت به هرگونه تنش‌زایی از سوی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات مشکوک جاری برای سد راه یمن و تضعیف نقش کارآمد و اثرگذار آنکه از وظیفه دینی و انسانیِ دفاع از ملت فلسطین سرچشمه می‌گیرد، ناکام خواهد ماند.

شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: پیامدهای هرگونه تنش‌زایی، محدود به مرزهای یمن نخواهد بود و مانع از مواضع شرافتمندانه ملت یمن، پایداری آن‌ها و دلاوری‌های نیروهای مسلح آن در تمامی سطوح نخواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بار دیگر موضع ثابت خود را در حمایت و پشتیبانی از فلسطین در رویارویی با حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه که به شکلی همه‌جانبه و زشت از سوی آمریکا و غرب حمایت می‌شود، اعلام می‌کنیم.

شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: ما بر اهمیت مراقبت از یکپارچگی و صلابت جبهه داخلی یمن در رویارویی با دسیسه‌های آمریکا و انگلیس تاکید می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بار دیگر موضع ثابت خود را در قبال امنیت و ثبات منطقه، دریای سرخ، دریای عرب، باب المندب و اقیانوس هند اعلام می‌داریم. هیچ‌کدام از اقداماتی که نیروهای مسلح انجام می‌دهند خلاف قوانین بین‌المللی و بشری نیست.

علاوه بر این «مهدی المشاط» رییس شورای عالی سیاسی یمن نیز در خصوص روند صلح میان این کشور و عربستان سعودی اعلام کرد: طرف سعودی باید از گام کاهش تنش به گام لازمه صلح قدم بردارد. عربستان باید در خصوص روند گفت‌وگوها با یمن، منافع ملی خود را بر منافع ملی آمریکا مقدم کند.

کد خبر 6093511

دیگر خبرها

  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • 7 دلیل که باید به قبرس شمالی سفر کنید
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها