Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) گفت: شیوع کرونا باعث شد تا دانشگاه‌ها به اجبار سمت دولت الکترونیک پیش رفتند.

سعید رضایی شریف‌آبادی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره اهم فعالیت‌های آموزش مجازی در سال ۹۹ بیان کرد: شیوع کرونا باعث شد تا دانشگاه‌ها به اجبار سمت دولت الکترونیک پیش رفتند و گام‌های موثری برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضایی شریف‌آبادی ادامه داد: بعنوان مثال نزدیک به ۴۵ فرآیندی که باید به صورت کاغذی و فیزیکی به جریان می‌افتاد (همچون جلسات دفاع) الکترونیکی شد. این الکترونیکی شدن فرآیندها در دوران پسا کرونا نیز ادامه خواهد داشت و متوقف نمی‌شود.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) عنوان کرد: با شیوع کرونا خیلی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان آمادگی حضور در فضای مجازی، تدریس و یادگیری الکترونیکی را نداشتند و لازم بود تا در کنار آماده‌سازی زیرساخت‌های آموزش مجازی، آموزش‌های لازم را به آنان ارائه کنیم.


وی با بیان اینکه نزدیک به ۸ کارگاه دانش‌افزایی برای تولیدمحتوا و نحوه تدریس در فضای مجازی برگزار شده است، تصریح کرد: نزدیک به ۴۰ دوره کارگاه آموزشی برای اساتید برگزار کردیم همچنین بیش از ۴۵ ویدئوکلیپ برای نشان دادن شیوه کار تهیه شد که در سایت معاونت آموزش و دانشگاه قابل دسترسی است. علاوه بر این ۱۰ پشتیبان (فرد متخصص و آشنا به نحوه تدریس در سامانه‌های آموزش مجازی) در دانشکده‌ها به صورت تمام وقت با اعضای هیئت علمی برای رفع مشکلات آن‌ها در تماس بود.


رضایی شریف‌آبادی اظهار داشت: تاکید دانشگاه بر این بود که ارزیابی کلاس را به آخر نیمسال موکول نشود. یعنی آزمون نهایی تنها شاخص ارزیابی موفقیت یک دانشجو نباشد و در طول ترم تحصیلی تکالیف متعدد و ارزیابی‌های چندگانه انجام گیرد که درنهایت ارزیابی پایان نیمسال بدون ایراد باشد.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) گفت: درحال حاضر در این دانشگاه ۹۱۲۲ دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند. همچنین ۳۷۱ عضو هیئت علمی در رشته گروه‌های مختلف (به صورت ثابت و همکار) و ۴۶۵ هیئت علمی مدعو از سایر دانشگاه‌ها در الزهرا فعالیت دارند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه الزهرا دولت الکترونیک آموزش مجازی تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا معاون آموزش دانشگاه ها هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در دیدار ریاست و هیئت رئیسه دانشگاه آفاق با ایشان ضمن تبریک سال جدید با اشاره به اینکه،مراکز عالی کشور بستر رشد و توسعه فکری جوانان می باشد، توجه به دانشجویان را یکی از مهم ترین و محوری ترین مباحث و از ارکان پویا و بالنده مسیر توسعه و پیشرفت جامعه دانستند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروزه به لطف خداوند و تلاش و استمرار مراکز دانشگاهی و آموزشی حتی در روستاها و بخش های ارومیه قشر زیادی از جوانان دارای تحصیلات عالی و دانشگاهی میباشند واین مسیر جز با تلاش های دانشگاه های کشور   هموار نمی شد.

دکتر عماری در خصوص اهمیت و جایگاه دانشگاه در جامعه اظهار داشتند : دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در جوامع امروزی به عنوان کلیدی ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه جانبه به شمار می رود چرا که در پرتو آموزش است که انسان ها متحول می شوند. بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می کنند.

در ادامه این دیدار بستر های توسعه همکاری های مشترک دانشگاه آفاق با مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های تابعه  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری