Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@06:04:51 GMT

واریز سود ۱۳۰ شرکت بورسی از طریق سجام

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۶۳۰۶

آفتاب‌‌نیوز :

فریبا اخوان، در رابطه با واریز سود شرکت‌های بورسی از طریق سامانه سجام، گفت: یکی از اطلاعاتی که هنگام ثبت نام مشتریان در سامانه جامع مشتریان یا همان سجام گرفته می‌شود، شماره حساب بانکی مشتریان است، ناگفته نماند که این شماره حساب‌ها برای صحت سنجی از طریق سامانه شبای بانک مرکزی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یکی از کاربردهای سامانه سجام پرداخت و توزیع سود به صورت متمرکز است به همین منظور می‌توان به واریز سود ۱۳۰ شرکت بورسی از طریق این سامانه در سال ۹۹ اشاره کرد. از ۲ ریال تا شانزده هزار و پانصد ریال بابت هر سهمی که شرکت‌ها به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز کردند ما همان مقدار را به حساب سهامدارانشان واریز کردیم. براین اساس شرکت‌هایی که از طریق سجام اقدام به پرداخت سود کردند توانستند ۹۷ درصد از سود سهامدارانشان را واریز کنند.

اخوان اظهار داشت: از همه شرکت‌هایی که مجمع سود تقسیمی را برگزار کردند فقط ۱۳۰ شرکت سودشان را از طریق سجام واریز کردیم و رویه ما بقی همانند گذشته از طریق سیستم‌های بانکی بوده است. اگر خلاء‌های قانونی که در بازار سرمایه وجود دارد رفع شود و ناشران موظف شوند که سودشان را از طریق سجام واریز کنند ما در شرکت سپرده گذاری مرکزی ظرفیت‌های لازم را برای انجام همه امور از جمله پرداخت سود داریم.

معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی تصریح کرد: این خلاء‌های قانونی یعنی الزام همه ناشران، باید از طریق مجلس شورای اسلامی برطرف شده و تصویب شود. حضور شرکت‌ها برای واریز سود از طریق سامانه سجام به دلیل افزایش مزایا سبب شده تا شرکت‌ها در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حضور فعال‌تری داشته باشند.

به گفته این مقام مسئول پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام سود دوسویه دارد به سبب آنکه برای ناشر قیمت توزیع سودش کمتر می‌شود و سهامدار در وقتش صرفه جویی می‌شود. سود سهام عدالت از طریق شماره شباهایی که از قبل وارد شده، واریز می‌شود و در نتیجه نیاز چندانی به سجامی شدن افراد نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بازار سرمایه سجام شرکت بورسی سود طریق سامانه طریق سجام سامانه سجام واریز سود شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۶۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب دانشجویان توسط صاحبان صنایع از طریق سامانه سیب

ایسنا/بوشهر رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صمت استان بوشهر گفت: صاحبان صنایع استان جهت جذب دانشجویان بورسیه می‌توانند از طریق سامانه سیب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام کنند.

محمدرضا صادقی افزود: صاحبان صنایع، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان به منظور بورس دانشجویان دانشگاه‌ها در کلیه مقاطع تحصیلی از زمان کنکور یا در حین تحصیل می‌توانند با مراجعه به سامانه سیب به آدرس https://sib.saorg.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

صادقی عنوان کرد : طبق این فراخوان کلیه صاحبان صنایع جهت جذب دانشجویان در حین تحصیل در کلیه مقاطع می‌توانند تا 30 اردیبهشت ماه 1403 نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه سیب اقدام نمایند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، وی بیان کرد: کلیه صنایع در خصوص جذب دانشجویان نو ورود از طریق کنکور سراسری در مقطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت ماه 1403 درخواست‌های خود را در سامانه سیب وزارت علوم ثبت کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • کارت سوخت رانندگان باطل می شود!
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • جذب دانشجویان توسط صاحبان صنایع از طریق سامانه سیب
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است