Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا محصل مدیر عامل یک استارت‌آپ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره محصول نوآورانه خود برای مقابله با کرونا با اشاره به اینکه محصول ما دستگاه تصفیه و ضدعفونی هواست، بیان کرد: این دستگاه برای مقابله با ویروس‌هایی است که از طریق هوا منتقل می‌شوند یا به اصطلاح هوابرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره عملکرد این دستگاه گفت: این دستگاه ابتدا با مکش، هوا را به درون راکتور وارد می‌کند و سپس با استفاده از نانوفیلتر‌ها و میدان الکترومغناطیسی که درون دستگاه وجود دارد، هوا را کاملا ضدعفونی می‌کند و عوامل بیماری زا را از بین می‌برد.

مدیر عامل این استارت‌آپ ادامه داد: این دستگاه کاملا ایرانی است و تمام قطعات آن تولید شده در داخل کشور است؛ البته نمونه فرانسوی این دستگاه هم موجود است که با دبی یا خروجی ۸۵۰ متر مکعب در ساعت حدود ۳۸۰ میلیون تومان قیمت دارد، اما دستگاه ما با بازده بسیار بهتر، بسیار ارزان قیمت‌تر است و بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

او درباره تفاوت این دستگاه با نمونه خارجی گفت: دستگاه فرانسوی که به ایران آمده و در برخی مکان‌ها به کارگرفته شده است برخلاف دستگاه ما از میدان الکرو مغناطیسی ضعیف تری بهره می‌برد و تمام عوامل بیماری زا را از بین نمی‌برد. دستگاه ضدعفونی کننده هوای ایرانی با داشتن میدان الکترومغناطیسی بسیار قویتر توانسته است تست‌های مربوط به میزان نابودی میکروب‌ها را به خوبی پشت سربگذارد و تمام مجوز‌های لازم را کسب کرده است.

این فناور توضیح داد: تا الان برای بیمارستان ها، آمفی تئاتر‌ها و ادارات درخواست داشتیم؛ البته ما این دستگاه را در اندازه کوچک‌تر با دبی ۱۲۰ مترمکعب در ساعت برای استفاده خانگی نیز تولید کرده ایم.

بیشتربخوانید

ساخت دستگاهی که تا ۱۵۰ متر را ضد عفونی می‌کند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا ضدعفونی کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۶۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، درخصوص وضعیت ساخت و ساز‌های صورت گرفته در اطراف باغ گیاه‌شناسی با بیان اینکه باید تدبیری اندیشیده شود که آسیبی به باغ وارد نشود، خاطرنشان کرد: البته به این معنا نیست که تعاونی واحد‌های آپارتمانی خود را نسازد؛ تعاونی می‌تواند واحد‌ها را بسازد و تعهدات خود را براساس پروانه انجام دهد.

وی افزود: زمین در آن محدوده زیاد است؛ هم تعاونی زمین زیادی در اختیار دارد و هم دستگاه‌های دیگر زمین دارند و باید ساخت و ساز در جانمایی درست صورت بگیرد. اینکه در مجاورت باغ گیاه شناسی ساخت و ساز انجام شود، خلاف قانون است و امکان پذیر نیست.

عباسی همچنین تصریح کرد: قرار بر این شده برای ساخت و ساز‌هایی که پیش از این صورت گرفته، محدودیت ارتفاع لحاظ شود و بیش از چهار یا پنج طبقه مجوز ساخت ندهند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دستگاه‌ها با یکدیگر توافق کردند که اگر در زمین‌های تعاونی قابلیت جانمایی باقی مانده پروژه نباشد و در زمین‌های مجاور ساخت و ساز صورت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • واضح‌ترین تصویرها از مغز با قوی‌ترین دستگاه ام‌آرآی
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • ساخت عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان تمام شد