Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@11:55:54 GMT

همه مدیران در جهت مانع‌زدایی اقدام کنند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۶۴۹۶

همه مدیران در جهت مانع‌زدایی اقدام کنند

فیروزی تأکیدکرد: امروز همه مدیران در رده‌ها و سطوح مختلف و اجزای دولت باید به سرمایه گذاران و فعالان بخش تولید تسهیلات مناسبی ارائه داده و موانع را هم برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رحمت الله فیروزی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با برنامه «گفتگوی اقتصادی» درمورد چگونگی تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها» مصاحبه تلفنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیروزی گفت: بحث نامگذاری و شعارهای تأکیدی مقام معظم رهبری در سالهای اخیر نشانه اهمیت و ضرورت پرداختن به مسائل اقتصادی است.

وی افزود: ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا تولید و سرمایه گذاری در بخش اشتغال و تولید بیشتر شود که راه برون رفت از وضعیت فعلی هم تقویت تولید در داخل کشور است.

عضو کمیسیون عمران مجلس به بیانات امام خمینی (ره) نیز در این حوزه اشاره و بیان کرد: امام راحل در سالهای 61 و 62 تأکید زیادی بر ضرورت مشارکت مردم در امور اقتصادی با اعتماد به خود مردم و تسهیل امور آنها داشتند.

فیروزی تأکیدکرد: امروز همه مدیران در رده ها و سطوح مختلف و اجزای دولت باید به سرمایه گذاران و فعالان بخش تولید تسهیلات مناسبی ارائه داده و موانع را هم برطرف کنند.

این نماینده مجلس گفت: دولت فعلی و دولت آتی ضمن فراهم کردن بستر مناسب برای رونق و جهش تولید، باید موانع و بروکراسی پیچیده اداری را نیز از سر راه متقاضیان بخش تولید و سرمایه گذاری بردارند.

وی نگاه مجلس شورای اسلامی به این حوزه را یک نگاه حمایتی خواند و گفت: بودجه کشور در شرایط بسیار سخت و ویژه و بر اساس منابع و درآمدهای کشور تصویب شده اما در عین حال، تسهیلات و شرایطی را هم برای تقویت تولید در روستاها در نظر گرفته است.

فیروزی با بیان اینکه برخی حوزه ها نیازی به بودجه دولت ندارد افزود: متاسفانه موانع و بروکراسی هاست که منجر به مشکلات مختلف می شود لذا همه دستگاه های دولتی و اجرایی و خدماتی باید دست به دست هم داده و یک حلقه و زنجیره کاملی را تشکیل دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: ما بیش از اینکه نیازمند منابع دولتی باشیم، نیازمند هماهنگی فرابخشی بین همه دستگاه های متولی و خدمات دهنده به بخش تولید هستیم.

فیروزی درمورد نقش نظارتی مجلس در حسن اجرای قانون «رفع موانع تولید رقابت پذیر» گفت: علاوه بر کمیسیون های نظارتی مجلس، دستگاه های نظارتی دولتی نیز همچون دفاتر رسیدگی به شکایات، سازمان حسابرسی، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور به جای اینکه خودشان مانع باشند باید در راستای تقویت تولید اقدام کرده و راه را برای مشارکت مردم باز کنند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بخش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه (جداول) سال ۱۴۰۳ که از روز گذشته در دستور کار مجلس قرار گرفته بود در دستورکار وکلای ملت در جلسه نوبت صبح امروز، سه‌شنبه، نیز قرار دارد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، وکلای‌ ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۴ درباره هدفمندی یارانه‌ها از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر با ۱۵۶ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع، موافقت کردند.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ در این جلسه علنی در توضیح جزئیات بخش درآمدی جدول ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: همان مبلغی که دولت در نظر گرفته بود کمیسیون تلفیق و صحن علنی آن را تأیید کردند که ۳۱۵همت برای یارانه نقدی و معیشتی در نظر گرفته شد، کار مهمی که مجلس انجام داد ۱۰ درصد به مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اضافه کرد که در لایحه ۲۰ درصد بود و به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

وی افزود: ۴۲همت برای کمیته امداد، ۲۳همت برای بهزیستی، ۱۴۳همت برای یارانه نان و یارانه دارو و شیرخشک و ملزومات مصرفی برای وزارت بهداشت ۷۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد در نظر گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اضافه کرد: مواردی همچون هزینه سرمایه‌گذاری در شرکت ملی نفت و شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و همچنین شرکت گاز را مصوب کردیم و مبالغی را که دولت برای بحث واردات بنزین و گازوئیل نیاز داشت، تأمین کردیم که این موارد کلیات جدول ۱۴ است که آنچه دولت در لایحه گنجانده بود در کمیسیون تلفیق نیز به تصویب رسید.

در ادامه جلسه حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در توضیح جزئیات جدول ۱۴، گفت: هدفمندی یارانه‌ها حدود ۷۵۸همت در بخش درآمدها و ۷۵۸همت نیز در بخش هزینه‌ها است به‌دلیل اینکه توازن این جدول به هم نخورد ریالی در آن کم و زیاد نشده است حتی ریالی از هزینه‌های نفت نیز کم نشده است. قرار بود دولت ۶۳همت از محل فروش مشتقات به دست آورد که حذف شده است این ۶۳همت از طریق مدیریت منابع صورت می‌پذیرد بنابراین این جدول بدون هیچ تغییری ۱۰۰درصدی نظر دولت است. هرگونه تغییر در این جدول موجب تغییرات کلی می‌شود. در بحث صیادان و ملوانان نیز باید اصلاح شود، صیادان را نیز به آن اضافه می‌کنیم.

همچنین داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه که در جلسه علنی حضور دارد درباره جدول ۱۴ یادآور شد: این جدول مربوط به هدفمندی یارانه‌ها است، سعی شده است با توجه به منابع و محدودیت‌ها تنظیم شود تا هدفمندی یارانه‌ها محقق شود، ۲ موضوع در آن مورد بررسی قرار گرفت؛ یکی کالابرگ‌ها که از محل سایر درآمدها باید تعیین می‌شد همچنین در خصوص عنوان صرفه‌جویی انرژی که در این جدول آورده شده است، این عنوان با نظر کمیسیون تلفیق تبدیل به درآمدها شده است که مورد قبول دولت نیست. پیشنهاد می‌شود همان سایر درآمدها عنوان شود از طرفی کالابرگ‌ها باید به‌صورت نقدی و در جدول جداگانه‌ای مطرح شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901361

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲