Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سعیده غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس از آغاز واکسیناسیون کرونای مبتلایان به اوتیسم خبر داد.

وی با بیان اینکه کمک‌ها به بیماران اوتیسم در راستای تعریف بیماران در دسته بیماران خاص بوده که این موضوع در مجلس دهم مصوب شد،ارایه هرگونه امکانات نیز در این راستا انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه وزارت بهداشت نیز در این زمینه همکاری مناسبی داشته است.

غفاری با بیان اینکه برای مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است گفت: متاسفانه فرزندان مبتلا به اوتیسم این تبحر و توانایی را ندارند تا بتوانند خود را از عوامل ابتلا مصون نگه دارند لذا این افراد در باید در اولویت تزریق واکسن قرار می‌گرفتند.

مدیرعامل انجمن اوتیسم با اشاره به شیوه نامه‌های معاونت درمان توضیح داد: در گذشته در شیوه‌نامه وزارت بهداشت افراد دریافت کننده واکسن باید 18 سال سن می‌داشتند که این محدودیت در شیوه نامه جدید برداشته شده است و تزریق واکسن برای همه گروه‌های سنی قابل انجام است به شرط اینکه افراد دارای بیماری زمینه‌ای باشند و آلرژی مکرر یا علائم بیماری کرونا را در کنار اوتیسم نداشته باشند.

غفاری با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده وزارت بهداشت سهیمه‌ای را برای افراد مبتلا به اوتیسم در نظر گرفته است تصریح کرد: تزریق واکسن به شکا رسمی از روز چهارشنبه 12 فرودین انجام خواهد شد و خانواده‌ها باید برای دریافت واکسن فرم‌های مربوطه را از طریق انجمن اوتیم پر کنند.

وی گفت: امیدواریم تا پایان فروردین گروه وسیعی از افراد را واکسینه کنیم و در روز چهارشنبه نیز 150 نفر از این افراد واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.

 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسیناسیون وزارت بهداشت اوتیسم سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است