Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ایران در شهر پایتخت تاجیکستان اظهار داشت که هدف جمهوری اسلامی کمک به برقراری صلح پایدار و پایان درگیری‌ها در افغانستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که شامگاه یکشنبه برای شرکت در کنفرانس «قلب آسیا» به تاجیکستان رفته است، درباره صلح افغانستان گفت که هدف ایران برقراری صلح پایدار و پایان درگیری‌ها در افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سفر دو روزه به شهر دوشنبه درخصوص روابط دو کشور ایران و تاجیکستان نیز با مقامات «دوشنبه» گفت‌وگو خواهد کرد.   وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود درباره برنامه سفرش گفت: بسیار خوشحالم فرصتی پیدا شد تا برای اجلاس قلب آسیا و یک سفر دوجانبه به کشور دوست، همسایه، همزبان و همکیش تاجیکستان سفر کنم و با مقامات تاجیکستان و سایر کشورهای که نسبت به افغانستان که آن هم یک کشور هم کیش، هم زبان و همسایه است، اشتراک مساعی کنیم تا بتوانیم به برادران خواهران خود در افغانستان برای برقراری صلح پایدار و پایان درگیری ها در افغانستان کمک بکنیم.   وی با اشاره به برنامه دیدار و مذاکرات خود با مقامات عالی تاجیکستان نیز اظهار داشت: روابط ایران و تاجیکستان روابط دیرینه و برادرانه است، امیدوارم این سفر بتواند برای تقویت و گسترش همکاری ها در همه زمینه ها سهم خوبی ایفا کند.   ظریف علاوه بر شرکت و سخنرانی در این کنفرانس با وزرای امور خارجه تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، هند و آذربایجان نیز دیدار خواهد کرد.   پانزده کشور عضو قلب آسیا شامل جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، چین، روسیه، هند، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه، آذربایجان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند.   همچنین آمریکا، استرالیا ، کانادا، دانمارک، مصر، فرانسه، فنلاند، آلمان، عراق، ایتالیا، ژاپن، نروژ، لهستان، اسپانیا، سوئد و انگلیس هم کشورهای حامی قلب آسیا به شمار می روند.   کنفرانس قلب آسیا از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ در استانبول، کابل، آلماتی، پکن، اسلام آباد، امریتسار، باکو و استانبول برگزار شده است.   انتهای پیام   منبع: تسنیم  

منبع: دانا

کلیدواژه: برقراری صلح پایدار و پایان درگیری امور خارجه قلب آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۷۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند

معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان اظهار داشت بسیاری از کشورها تمایل دارند در بخش‌های مختلف با حکومت کنونی افغانستان روابط داشته باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سریک ژومانگارین» معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌ وزیر حکومت طالبان گفت: اکنون افغانستان یک کشور آرام در منطقه است و به همین منظور کشورهای جهان می‌خواهند در بخش‌های مختلف روابط خود را با کابل برقرار نمایند.

ژومانگارین در این دیدار آمادگی قزاقستان برای همکاری در بخش‌های فرهنگی و اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان افغان را اعلام کرد.

وی همچنین خواستار آغاز پروازهای مستقیم کابل به آستانه شد.

عبدالکبیر نیز تاکید کرد: امارت اسلامی مرزهای افغانستان را کاملاً کنترل کرده، مواد مخدر و فساد را ریشه کن کرده است و حاکمیت ملی مستقلی را را احیا نموده است.

در کمتر از سه سال گذشته، حکومت طالبان بارها اعلام کرده است با ایجاد امنیت همه جانبه در افغانستان بیش از هر زمان دیگری، شرایط برای اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی در این کشور مساعدتر شده و میزان تبادلات تجاری میان افغانستان و دیگر کشورهای منطقه به خصوص همسایگانش افزایش یافته است.

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابدبرگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • هنرآموزی برای کسب مهارتی پایدار
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند