Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم اهدای احکام خدام حرم مطهر رضوی با تبریک ولادت حضرت مهدی (عج) به آیه شریفه «هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدی وَدینِ الحَقِّ لِیظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ وَلَو کَرِهَ المُشرِکونَ» اشاره کرد و گفت: در این آیه خداوند متعال وعده‌ی بهره‌مندی تمام انسان‌ها و حاکمیت کلی اسلام بر سرتاسر عالم را می‌دهد که بر اساس روایات بسیاری این آیه به ظهور حضرت مهدی (عج) اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: منتظر حقیقی کسی است که در دوران غیبت اصلاح و تحول مثبت به سوی نیکی‌ها را در خود ایجاد و سبک زندگی مؤمنانه را دنبال کند تا در عصر ظهور نیز در کنار حضرت باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ثواب و فضیلت «انتظار» در روایات، ادامه داد: تأکیدات وارد شده در روایات در خصوص منتظر ظهور بودن به سبب معنای بلند «انتظار» است، انتظار تنها یک حالت روحی نیست، انتظار حقیقی باید در راه و روش زندگی فردی و اجتماعی منتظر تأثیرگذار باشد.

حجت الاسلام مروی بیان کرد: وظیفه مهم منتظران در دوران غیبت پیراستن خویش از زشتی‌ها و کجی‌ها و آراستن خود به حسنات و نیکی‌هاست.

او به این تعبیر امام خمینی (ره) که «آستان قدس رضوی مرکز ایران است» اشاره و تصریح کرد: منظور این سخن امام راحل این است که این آستان نورانی باید مرکز و کانون اشاعه اخلاق اسلامی، معرفت، تهذیب نفس و تربیت صحیحی دینی در کشور باشد و همه خیرات و برکات و معارف دین از آستان قدس به کل کشور تعمیم یابد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به جایگاه رفیع معنوی حرم مطهر رضوی تاکید کرد: پیامبر گرامی اسلام تنها برای دو تن از حضرات معصومین لفظ (بضعه) پاره تن خود را به کار بردند که یکی از آن‌ها حضرت فاطمه زهرا (س) و دیگری امام رضا (ع) است.

تحقق زیارت متعالی رسالت مهم آستان قدس رضوی

حجت الاسلام مروی یکی از اصلی‌ترین وظایف آستان قدس را فراهم آوردن زیارت متعالی برای زائران معرفی و اظهار کرد: باید شرایط زیارت متعالی برای زائران چه از حیث محتوا و چه شکل و ظاهر فراهم شود که سازمان علمی و فرهنگی و معاونت تبلیغات اسلامی عهده دار تحقق بعد محتوایی آن هستند، اما تحقق زیارت متعالی از حیث شکل و ظاهر بر عهده خدام حرم مطهر است.

او انضباط را یکی از لازمه‌های تحقق زیارت متعالی برشمرد و افزود: حرم مطهر باید نماد منضبط‌ترین نهاد دینی باشد، بر اساس اسناد شاید آستان قدس رضوی در کشور، اولین دستگاهی بوده که دیوان و نظم و نسق و انضباط داشته و در این زمینه پیشتاز بوده است. این پیشتازی همچنان باید حفظ شود.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: برخورد با مردم در حرم مطهر باید متناسب با شأن و منزلت زائر حضرت رضا (ع) باشد و اگر زائری سؤالی دارد باید با سعه صدر و حوصله توسط خدام پاسخ داده شود، البته لازمه پاسخگویی صحیح خدام این است که مسئولان حرم نیز خادمان را در جریان مسائل قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی از تلاش خادمان و مسئولان حرم مطهر در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی تقدیر و بیان کرد: در ایام کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر با نظم و دقت اجرایی و ماسک و مواد ضدعفونی کننده میان زائران توزیع شد، بطوریکه نه تنها هیچ شکایتی در این خصوص وجود نداشت بلکه تمجید‌ها و تقدیر‌های بسیاری از سوی اشخاص مختلف را به دنبال داشت.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سبک زندگی مومنانه ویروس کرونا تولیت آستان قدس رضوی حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت

مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: آستان مقدس امام رضا علیه‌السلام اجرای ۳۵۰ برنامه را در دهه کرامت در سراسر کشور مدنظر قرار داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، عمار خسروجردی در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: دهه کرامت فرصتی برای تبیین معارف اهل‌بیت (ع) و امتداد این معارف در شهرها و جوامع است.

 وی پیگیری محتوای دهه کرامت را از مأموریت‌های جدی مجموعه آستان قدس رضوی دانست و افزود: نشاط اجتماعی، معرفت افزایی و بسط خدمت کریمانه از زیر محورهایی این شعار است که در برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی دنبال می‌شود.

 مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان مقدس امام رضا علیه‌السلام اجرای 350 برنامه را در دهه کرامت در سراسر کشور مدنظر قرار داده است گفت: مهم‌ترین رویداد آستان قدس که متناسب با جایگاه امام رضا علیه‌السلام است برگزاری دومین کنگره حضرت رضا علیه‌السلام است.

 وی عنوان کرد: تا کنون بالای 50 پیش‌نشست در سراسر کشور برای کنگره حضرت رضا علیه‌السلام برگزار شده و زمینه مشارکت و احیای امر اهل‌بیت (ع) به‌وسیله این رویداد بزرگ مدنظر است.

 خسروجردی رویداد دیگر آستان قدس در دهه کرامت را برگزاری جشن ویژه شب میلاد امام رضا (ع) در خیابان امام رضا (ع) دانست و تصریح کرد: تا جایی که می‌توانیم به دنبال این هستیم که کیفیت جشن و محتوای فرهنگی آن را ارتقا دهیم تا تبدیل به رویدادی فراگیر در شهر مشهد شود.

 وی خاطرنشان کرد: رویداد دیگر جشن‌های زیر سایه خورشید است که در مناطق مختلف کشور با حضور خادمان آستان مقدس رضوی انجام خواهد شد و در حوزه خدمات اجتماعی در سراسر کشور فعال خواهند بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)