Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@12:27:18 GMT

۶۰ عنوان کتاب در دومین کنگره ملی شهدای یزد تالیف شد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۷۲۷۴

۶۰ عنوان کتاب در دومین کنگره ملی شهدای یزد تالیف شد

گروه استان‌ها – رئیس کمیته تالیف، تدوین و تولیدات دومین کنگره شهدای استان یزد گفت: تالیف و انتشار کتاب در راستایی برپایی کنگره به ۶۰ عنوان کتاب در حوزه شهدا و دفاع مقدس افزایش یافت. - اخبار استانها -

سرهنگ منصور زارع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  یزد  اظهار داشت: مسئولیت کمیته تالیفات کتب بر عهده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گذاشته شد و در این خصوص اقدامات اولیه، جلسات لازم در مورد نحوه پیشرفت کار در زمان کم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تولید کتاب فاخر یک پروسه زمان‌بر است افزود: با گروه‌ها و حوزه‌های مختلف در استان ارتباط گرفتیم و با عنایت شهدا توانستیم در زمان کم کارهای ارزشمندی تهیه کنیم.

رئیس کمیته تالیفات کنگره شهدای استان یزد بیان کرد: کتاب‌ها قبل از عید به رویت حضرت آقا رسید و ایشان بر نوع کار انجام شده مهر تایید زدند و از خلاقیتی که در طراحی جلد کتب انجام شده بود توجه کردند همچنین خواستند که این امر در بخش دانش‌آموزی و ویژه شهدای دیگر هم انجام شود.

زارع ادامه داد: با همکاری نویسنگان در کارگروه‌های مختلف این کمیته مجموعا 50 عنوان کتاب در حوزه جانبازان، کودک و نوجوان، شهدا، تاریخ شفاهی و موضوعات دیگر آماده شد که فردا در اجلاسیه پایانی کنگره ملی شهدای استان رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای ارزشمند انجام شده تهیه بانک اطلاعاتی از آثار نویسندگان یزد در حوزه شهدا و دفاع مقدس بود که با همکاری حوزه هنری و کانون مساجد جمع‌آوری شد.

کنگره ملی 4000 شهید استان یزد | 4000 واحد خون توسط بانوان به نام شهدای یزد اهدا شدکنگره ملی 4000 شهید استان یزد | بیش از 400 عملیات عمرانی محرومیت‌زدایی در روستاهای یزد انجام شدکنگره ملی 40000 شهید استان یزد| 8 هزار خدمت آموزشی، معیشتی و بهسازی در یزد انجام شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان یزد گفت: یکی از اهداف ما در تالیف کتب کیفیت بخشیدن به نوع کتاب‌ها، قطع، وزن سبک، متن کوتاه و طراحی جلد جذاب بود که همه این اهداف در تهیه کتب محقق شد.

زارع با اشاره به اینکه یکی از وظایف اداره ما نشر آثار دفاع مقدس است خاطرنشان کرد: از اهداف دیگر ما در کمیته تالیفات، تجاری سازی کتب تولید شده بود تا کتاب‌ها تنها به صرف تولید چاپ نشوند.

وی افزود: ما توصیه می‌کنیم که این کتاب‌ها حتما مطالعه شوند، البته قطعا با توجه به زمان کم در تهیه، اشکالات ویراستار موجود است که در چاپ‌های بعدی این اشکالات رفع می‌شود.

رئیس کمیته تالیفات کتب کنگره شهدای استان یزد اظهار داشت: اقدام انقلابی به واسطه نویسندگان، حمایت‌های مالی استانداری، رهنمودهای آیت‌الله ناصری و حمایت و پشتیبانی ویژه فرمانده سپاه الغدیر استان و دبیر کمیته سبب چاپ این کتب شد.

زارع بیان کرد: 10 عنوان کتاب جدید در حال آماده‌سازی است که با توجه به زمان کم، در دسترس نبودن منابع و توجه به محتوا و کیفیت خوب به زمان کنگره نرسید اما با آرم کنگره تا دو ماه آینده چاپ می‌شود و آمار کتب ما به 60 عنوان کتاب خواهد رسید.

وی با اشاره به تایید حضرت آقا بر کتاب‌ها، مطالبه خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان و با توجه به ظرفیت و بانک اطلاعاتی خوبی که در اختیار داریم افزود: با توجه استاندار مصوب شد هر ساله یک میلیارد تومان هزینه تولید 50 عنوان کتاب تامین شود تا نگرانی بابت روند تهیه کتاب، طراحی جلد، نویسندگی، ویراستاری، صفحه آرایی، کارشناسی‌های نظامی و ادبی، راستی آزمایی و مصاحبه‌ها وجود نداشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با بیان اینکه کتاب چیزی است که تا برپایی کنگره‌های بعدی ماندگار است تصریح کرد: با توجه به جمعیت زیاد رزمنده و شهدایی که در استان داریم و هنوز آثاری از آنها تولید نشده این آمادگی را داریم که سالانه 50 تا 60 عنوان کتاب را اگر حمایت مالی داشته باشیم تهیه و تولید کنیم.

زارع بیان کرد: سه سال است که تهیه دانش‌نامه دفاع مقدس استان یزد در دستور کار است و الحمدالله توانستیم به عنوان استان پیشرو جلد اول دانش‌نامه خود را تهیه و فردا در مراسم اجلاسیه از آن رونمایی کنیم و امیدواریم جلد دوم آن تا پایان هفته دفاع مقدس به اتمام برسد.

وی گفت: به واسطه برگزاری دومین کنگره ملی 4000 شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد کارهای ارزشمندی در حوزه دفاع مقدس انجام شد، رونمایی و افتتاح تصاویر شهدا استان روی آینه مقرنس در هفته دفاع مقدس و طراحی اسامی شهدا به صورت نقاشی خط  از دیگر فعالیت‌ها بود.

زارع عنوان کرد: اسامی در حال نصب می‌باشد و عصر روز دوشنبه 9 فروردین ماه همزمان با رونمایی از المان تن و تانک در موزه دفاع مقدس با حضور مسئولین استانی و کشوری رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/781/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کنگره ملی 4000 شهدای استان کمیته تالیف عنوان کتاب استان یزد دفاع مقدس انجام شد کتاب ها زمان کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۷۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است


رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما افزود: بررسی بیانات رهبر انقلاب نشان می‌دهد که ایشان همه جوانب مهم نشر را از جمله طراحی جلد تا آثار فاخر، ترجمه معکوس به زبان‌های دیگر و تولید و توزیع کتاب همواره مورد توجه شان بوده است.
وی گفت: ایشان در حوزه کتاب‌های دفاع مقدس بر موضوع ثبت و ضبط خاطرات تاکید کرده اند وگرچه انتشار ۳۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس نشان از تمرکز نویسندگان بر این مباحث است، اما کافی نیست و کار‌های به زمین مانده زیادی وجود دارد.
آقای مختارپور افزود: علاوه بر بیانات، تقریظ‌هایی که ایشان بر کتاب‌ها نوشته اند همیشه جریان ساز بوده و به دنبال هر تقریظ یک جریان ادبی حاصل شده است.
به گفته آقای مختارپور رشد ادبیات داستانی بعد از پیروزی انقلاب رقم خورد و با انتشار تقریظ‌های رهبر انقلاب بر کتاب‌ها که از دهه هشتاد کلید خورد کتاب‌های دفاع مقدس به موضوع‌های مختلف و بر زمین مانده جنگ تحمیلی پرداختند.

دیگر خبرها

  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • پیام تقدیر دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است