Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رفع برخی محدودیت‌های کنسولی برای اتباع افغانستان، این اقدامات را به منظور مبارزه با باند‌های قاچاق اتباع افغانستان به ایران دانسته و بر ادامه مساعدت‌های کشورمان در شفاف‌سازی حضور اتباع افغانستان در ایران تاکید کرد. خبرگزاری میزان - محمدجواد ظریف در حاشیه کنفرانس «قلب آسیا» در تاجیکستان، امروز با آقای «محمد حنیف اتمر» وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن مرور آخرین وضعیت همکاری‌های دو کشور، تلاش برخی طرف‌ها در جهت مکدر کردن فضای افکار عمومی را نشانه ناخشنودی برخی کشور‌ها و جریانات از نزدیکی ایران و افغانستان دانست.

وی با اشاره به رفع برخی محدودیت‌های کنسولی برای اتباع افغانستان، این اقدامات را به منظور مبارزه با باند‌های قاچاق اتباع افغانستان به ایران دانسته و بر ادامه مساعدت‌های کشورمان در شفاف‌سازی حضور اتباع افغانستان در ایران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار مراتب تشکر دولت و ملت خود را از مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران در مهار آتش سوزی‌های گمرکات مرزی افغانستان اعلام و ایران را نزدیکترین دوست افغانستان خوانده و خواستار ادامه و توسعه همکاری‌ها و مشورت‌های سازنده ایران در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی شد.

وزیر امور خارجه افغانستان همچنین بر آمادگی کامل افغانستان جهت تشکیل کمیسیون مشترک دو کشور طی هفته‌های آتی تاکید کرد.

تشریح آخرین تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان از سوی وزیر امور خارجه افغانستان و همچنین تبادل نظر در خصوص روند صلح افغانستان از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

همچنین «محمدجواد ظریف» در حاشیه کنفرانس قلب آسیا در تاجیکستان، امروز با «کایرات ساریبای» دبیر اجرایی سیکا ملاقات کرد.
در این دیدار، دبیر اجرایی سیکا ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران در فعالیت‌های منطقه‌ای سیکا، به تشریح برنامه‌های پیش روی سیکا از جمله برنامه‌ریزی برگزاری نشست وزرای عضو و نشست سران کشور‌های عضو سیکا پرداخت. بیشتر بخوانید: پایان دوره تک‌قطبی و غرب‌سالاری در نظام بین‌الملل انتهای پیام/ برچسب ها: وزیر امور خارجه محمدجواد ظریف

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه افغانستان اتباع افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان

وزارت خارجه‌ آمریکا اعلام کرد جان بس، معاون این وزارت برای گفت‌وگو با مقام‌های قطری و پاکستانی درباره افغانستان، به دوحه و اسلام‌آباد سفر می‌کند.

این وزارت گفته است جان بس از هفتم تا یازدهم ماه جاری از دوحه و اسلام‌آباد بازدید خواهد کرد.

در اعلامیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که جان بس در دوحه با مقام‌های ارشد دولت قطر و سایر هیأت‌های دیپلماتیک دیدار خواهد کرد تا در مورد حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه گفت‌وگو کند.

در اسلام‌آباد نیز معاون وزارت خارجه امریکا درباره «طیف وسیعی از مسایل منطقه‌ای و دوجانبه» به عنوان بخشی از همکاری امریکا و پاکستان،‌ با مقام‌های ارشد دولتی آن کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این، توماس وست، نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان، نیز در یک سفر منطقه‌ای درباره‌ افغانستان با مقام‌های هند و امارات متحده عربی گفت‌وگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی