Web Analytics Made Easy - Statcounter

الکساندر گینتسبورگ مدیر عامل مرکز ویروس شناسی گامالیا (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) گفت که برای تحویل این واکسن به ۵۰ کشور دیگر برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، گینتسبورگ روز دوشنبه در گفت و گو با روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو گفت: از ابتدای ساخت «واکسن اسپوتنیک وی» من به وضوح می دانستم که هر قدر هم که دولت ما آماده برای خرید واکسن کرونا و پرداخت پول بابت آن باشد من نمی توانم مراکز تولیدی برای تولید کل واکسن مورد نیاز ایجاد کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمان حاضر برنامه های بسیار گسترده تر شده اند و از ما سوال می کنند که آیا می توانید واکسن کرونای مورد نیاز کل جهان را تامین کنید؟

گینتسبورگ گفت: ما پاسخ می دهیم که می توانیم تامین کنیم و امروز برنامه برای تحویل واکسن اسپوتنیک وی به ۵۰ کشور دیگر را برنامه ریزی کرده ایم. در زمان حاضر ۵۵ کشور واکسن «اسپوتنیک وی» را تایید کرده اند. 

وی ادامه داد: اگر در زمان حاضر همه شرکت های داروسازی جهان را وادار به تولید واکسن کووید-۱۹ کرد در طول یک سال می توان در همه مراکز تولید، ۱۵ درصد واکسن مورد نیاز ۷.۵ میلیارد نفر مردم جهان را تولید کرد.

گینتسبورگ خاطرنشان کرد: به همین خاطر می بایست امکانات همه کشورها بکار گرفته شود و ما در این زمینه تعلل نکردیم.

این دانشمند روس درباره موفقیت واکسن اسپوتنیک وی خاطرنشان کرد که این موفقیت تا اندازه زیادی با سیستم جمع آوری اطلاعات درباره بکارگیری واکسن بدست آمد که وزارت بهداشت روسیه آن را بوجود آورد و در جهان بی سابقه است.

گینتسبورگ در ادامه مصاحبه خاطرنشان کرد که خطر شیوع ویروس کووید-۱۹ از بین نرفته است و این ویروس همچنان تهدید بزرگ محسوب می شود.

به گفته وی مرحله بعدی شیوع کرونا ممکن است در بین حیوانات خانگی و پرورشی در مزارع آغاز شود. 

واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه از اواسط دی سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تاکنون روس ها با واکسن اسپوتنیک وی، واکسیناسیون را انجام داده اند و بتازگی مرحله دوم آزمایشی واکسن «اپی واک کرونا» برای واکسیناسیون مردم در روسیه آغاز شده است. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه هفته گذشته واکسن کرونا را تزریق کرد و برخی مقامهای ارشد این کشور از جمله سرگئی شایگو وزیر دفاع نیز با واکسن اسپوتنیک وی واکسیناسیون شده اند.

اخیراً یک مطالعه در مجله تخصصی «لنست» (The Lancet) نیز تایید کرد که واکسن اسپوتنیک وی بسیار موثر و بی خطر است. 

روسیه نخستین کشوری بود که واکسن ضد ویروس کووید-۱۹ را یازدهم آگوست ۲۰۲۰ (۲۱ مرداد) به ثبت رساند. مرکز تحقیقات ملی همه گیر شناسی و میکروب شناسی «گامالیا» وابسته به وزارت بهداشت روسیه، این واکسن را تولید کرد. اسپوتنیک وی، واکسنی که بر پایه ناقل انسانی ساخته شده است و دو مرحله ای بودن آن در دو دُز تکمیل می شود.

موسسه تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا روسیه و متعاقب آن دکتر الکساندر گینتسبورگ، مدیر مرکز تحقیقات گامالیا در وزارت بهداشت روسیه که این واکسن را تولید کرده است، اعلام کرد: فاصله بین تجویز دوز اول و دوم دوز واکسن اسپوتنیک وی بین سه هفته تا دو ماه خواهد بود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واکسن اسپوتنیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدورکربوری اعلام کرد و گفت: مجوز حدود ۱۷ طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آن‌ها شدند.

به گزارش خبرنگار شانا، مرتضی شاهمیرزایی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید، در جمع خبرنگاران بیان کرد: جهش در تولید کالا و تجهیزات در کنار افزایش تولید محصولات پتروشیمی از برنامه‌های صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ است و به این منظور برنامه‌های مختلفی ترسیم شده که حرکت دانش‌بنیان‌ها در مسیر جهش تولید کالا و تجهیزات، یکی از آن‌هاست.

وی ادامه داد: این موضوع با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی مطرح و تأکید شده است که کالاهای مورد نیاز خود را با استفاده از توان داخلی تأمین کنند تا شاهد جهش بزرگ و انقلابی در ساخت داخل باشیم، البته تا جایی‌ که آسیبی به برنامه تولید وارد نشود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: جهت‌گیری‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعت پتروشیمی نیز به‌سمت کالاها و تجهیزات دانش‌بنیان است که پیش از این در خارج سفارش‌گذاری می‌شد.

شاهمیرزایی با اشاره به برنامه فشرده وزارت نفت برای رفع ناترازی بنزین با توجه به افزایش تقاضاها، گفت: با توجه به دستور وزیر نفت و سیاست دولت، صنعت پتروشیمی وارد این حوزه می‌شود تا به‌جای صادرات، از متانول تولیدی صنعت پتروشیمی با فرایند MTG بنزین تولید شود.

وی همچنین با اشاره به اعلام آمادگی متانول‌سازها برای تولید بنزین، افزود: معافیت‌ها و مشوق‌هایی برای این واحدها در نظر گرفته شده و مراحل نهایی برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها و سازوکارهای لازم برای سرمایه‌گذاری تولید بنزین از متانول انجام شده است، زیرا ظرفیت تولید متانول در کشور بالاست و زنجیره این محصول توسعه نیافته است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: دولت سیزدهم به‌طور ویژه در زمینه تکمیل زنجیره محصولات برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده است.

راه‌اندازی نخستین PDH کشور در اوایل سال آینده

شاهمیرزایی با بیان اینکه هلدینگ‌هایی همچون پتروفرهنگ و شستان که واحدهای متانولی بیشتری دارند باید بخشی از ظرفیت خود را برای تولید دیگر محصولات زنجیره آماده و برنامه‌ریزی کنند، گفت: بخشی از واحدهای MTP و MTG در قطب پارسیان در مجاورت قطب عسلویه احداث خواهند شد.

وی از راه‌اندازی واحد PDH پتروشیمی رجال به‌عنوان نخستین PDH کشور تا اوایل سال آینده خبر داد و گفت: سایر طرح‌های PDH نیز در مرحله اجرا قرار دارند و سرمایه‌گذاران به‌دنبال این هستند که صرفه اقتصادی این طرح را افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود ۱۲۷ مجوز طرح پتروشیمی به‌طور رسمی صادر شده است، افزود: طرح‌های برنامه هفتم توسعه به‌طور میانگین حدود ۳۷درصد پیشرفت دارند.

شاهمیرزایی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدورکربوری اعلام و بیان کرد: مجوز حدود ۱۷ طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آن‌ها شدند.

وی بیان کرد: همچنین طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش در قالب ۲۱ بسته به هلدینگ‌ها ابلاغ و مجوزهای لازم صادر شده است که با جدیت پیگیر اجرای آن‌ها هستیم.

دیگر خبرها

  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور