Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شاندرمن، صبح امروز چهار دهنه مغازه واقع در خیابان شهید عبدالحسین‌زاده شهر شاندرمن تخریب شد.

مغازه‌های تخریب‌شده و چند باب‌ مغازه‌ای‌ که در معرض تخریب هستند، همگی در حاشیه رودخانه وحشی و در کنار یک کانال‌ آب‌بر زراعی تخریب‌شده، قرار دارند.

به گفته کارشناسان، دلیل تخریب چهار مغازه، تخریب بازوی بتنی‌ کفود‌ شهر شاندرمن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش میدانی از وضعیت مغازه‌های تخریب‌شده نشان می‌دهد که تمامی بنا‌ها بر روی دیواره‌ بتنی‌ غیرمسلح که چسبیده به رودخانه هستند، ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌ است.

اختلاف ارتفاع و نشست آب زراعی و همچنین فرسودگی تدریجی بناها از دیگر دلایلی احتمالی در تخریب چهار باب مغازه حاشیه رودخانه در شهر شاندرمن شهرستان ماسال است.

 

وحید پور حضرت، فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان ماسال در گفت‌وگو با فارس اعلام کرده که خوشبختانه تخریب مغازه‌ها خسارت مالی داشته اما کسی در جریان تخریب مغازه‌ها آسیب ندیده است.

به گفته وی، میزان خسارت‌ها و ارزیابی کارشناسان از ابعاد دیگر تخریب چهار باب مغازه در حاشیه رودخانه در دست بررسی است.

فرماندار ماسال می‌گوید تمامی مغازه‌ها در حریم رودخانه و طی سال‌های گذشته توسط شهرداری شاندرمن احداث شده است.

آن‌طور که پور حضرت، رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان ماسال گفته بارها موضوع خطرآفرینی مغازه‌های حاشیه رودخانه شاندرمن مورد تذکر و پیگیری قرار گرفته و شرکت سهامی آب منطقه‌‌‌ای نیز به جدیت دنبال آزاد‌سازی حرایم رودخانه است.

آن‌طور که شهبازی، شهردار شاندرمن خبر داده مالکیت مغازه‌های تخریب‌شده با بخش خصوصی است و در چند دهه پیش توسط دهداری‌ها احداث شده است.

به گفته شهردار شاندرمن، به‌جز خسارت دیواره بتنی‌ و آب‌بند در حاشیه رودخانه، حداقل سه میلیارد تومان به مغازه‌ها آسیب واردشده است.

گفته‌شده کانال آب بر زراعی حاشیه رودخانه که مغازه‌های تخریب‌شده نیز در کنار آن بنا شده‌اند، طی سیلاب‌های سنوات گذشته دستخوش خسارت و تخریب‌شده بودند.

طی بازدیدهایی که از سوی مسؤولان جهاد و آب ‌منطقه‌ای از حاشیه رودخانه شاندرمن انجام شده بود، قرار بود اعتباراتی جهت بهسازی آن اختصاص پیدا کند اما در پی محدودیت‌های منابع دولت، این مهم هنوز تحقق نیافته است.

البته باید ستاد مدیریت بحران برای پروژه‌هایی که ماهیت حوادث دارند، اعتباراتی را در نظر بگیرد تا ضمن ترمیم و بهسازی عرصه بحران، از بروز خطرات احتمالی و بعضاً جدی پیشگیری شود.

گفته‌شده در زمان بروز حادثه و تخریب مغازه‌ها در حاشیه رودخانه کسی در آنجا نبوده و به کسی خسارت جانی وارد نشده اما این خوش‌شانسی را نباید با سهل‌انگاری و عادی پنداری به زمان دیگر واگذار کرد و چاره‌اندیشی نکرد.

در تخریب چهار باب مغازه در شهر شاندرمن ماسال، به‌وضوح مشخص هست که بناها در حریم رودخانه ساخته شده و ابعاد فنی و قانونی در رابطه با ساخت‌وساز در آن رعایت نشده است.

تجاوز و تعدی به حقوق و حریم رودخانه‌ها، آن‌هم رودخانه‌های وحشی از سوی هرکسی که باشد باید موردتوجه دستگاه‌های نظارتی قرار بگیرد و با تخریب به هنگام‌ آن از بروز فجایع چه‌بسا بزرگ‌تر پیشگیری شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: تخریب تجاوز مدیریت بحران مغازه مغازه های تخریب شده حاشیه رودخانه حریم رودخانه شهر شاندرمن تخریب چهار مغازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۸۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود


به گزارش تابناک براساس این هشدار، از امشب در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گرد و خاک و تگرگ رخ خواهد داد.

چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان و پنج‌شنبه هم استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان شاهد بروز این پدیده خواهند بود.

لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از پیامد‌های احمالی این سامانه است.

احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپو‌های گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

همچنین اصغری، کارشناس هواشناسی تاکید کرد: مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند؛ بارندگی در غرب کشور شدید خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • ماجرای ناپدید شدن مجسمه ۵ میلیاردی یک هنرمند
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله