Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - اردبیل: سال ۱۳۹۹ با تمام فراز و نشیب‌ها و خاطرات خوب و بد به پایان رسید و جای خود را به سال ۱۴۰۰ داد. مثل همه سال‌ها، در سال ۹۹ نیز رویدادهای گوناگونی اتفاق افتاد که منجر به اخبار خوب یا بد شد و بر خروجی رسانه‌ها قرار گرفت. قصد ما نگاهی به اخبار و اتفاقات خوب استان در سال گذشته است؛ در مطلب پیش رو برخی از اخبار خوب استان اردبیل را در آذر‌ماه سال ۱۳۹۹ مرور خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای طرح شهید سلیمانی علیه کرونا

استاندار اردبیل روز ۲ آذر ۹۹ اظهار کرد: با اجرای دو طرح «مدیریت جامع اعمال محدودیت هوشمند» و «سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی» شاهد قطع زنجیره شیوع و گسترش بیماری کرونا خواهیم بود که طرح شهید سلیمانی در جهت شناسایی بیماران در داخل منازل و آموزش پیشگیری و رعایت موارد بهداشتی توسط بسیجیان پایگاه‌های مقاومت با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود.

وی روز ۲۱ آذر ۹۹ نیز بیان کرد: ۳۲۰ پایگاه بسیج در شهرستان اردبیل در طرح غربال‌گری سپهبد قاسم سلیمانی مشارکت می‌کنند.

همچنین مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل روز ۲۲ آذر ۹۹ گفت: در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و در طی سه هفته گذشته، ۲۸۶ هزار عدد ماسک بهداشتی و ۳۲۰۰ عدد ژل ضدعفونی کننده به‌صورت رایگان در بین مردم استان توزیع شده است.

کاهش وقوع سرقت در خلخال

فرمانده انتظامی خلخال روز ۱۷ آذر ۹۹ اظهار کرد: در یک ماه گذشته فرماندهی انتظامی شهرستان خلخال رتبه اول را در کاهش سرقت کسب کرده است.

آب‌رسانی و خانه‌سازی بسیج سازندگی در روستاهای اردبیل

روز ۳ آذر ۹۹ خبر رسید که همزمان با هفته بسیج طرح آب‌رسانی به روستای محروم خداقلی قشلاق خلخال افتتاح شد. اهالی روستای خداقلی قشلاق از ۲۰ سال گذشته به لحاظ نبود آب شرب سالم در مضیقه بودند که با ورود بسیجیان به این موضوع، در کمتر از چند ماه مشکل حل شد.

روز ۱۴ آذر ۹۹ نیز خبر رسید که خانه کوچک کاه گلی با تخته‌های بیرون زده از لابه لای تیرک‌های چوبی سقف و دیوارهای تاول‌زده از رطوبت که امید را از پیر زن گرفته بود با مهر قلب‌های انسان دوست و جهادگران بی‌مثال زندگی نو را تقدیم پیرزن ابربکوهی کرد.

 به‌همت تیپ ۳۷ سپاه پاسداران و بسیج سازندگی شهرستان اردبیل از خانه کاه گلی و خشت‌های تامل برانگیز و سقف با محافظ پلاستیکی خبری نیست. حالا تلاش جهادگران سپاه استان اردبیل، لبخندی را میهمان صورت پر از چین و چروکش می‌کند.

رفع مشکلات تعاونی پوشاک اردبیل در ستاد تسهیل تولید

رئیس سازمان صمت استان اردبیل روز ۱۷ آذر ۹۹ بیان کرد: مشکلات بانکی تعاونی ۹۳۵ پوشاک اردبیل در ستاد تسهیل تولید استان بررسی و رفع شد تا این مجموعه شاهد رونق اقتصادی باشد.

ساخت دستگاه تمام اتوماتیک ضدعفونی دست توسط جوان اردبیلی

روز ۲ آذر ۹۹ خبر رسید که امیرحسین ورامش، جوان خلاق و مخترع اردبیلی که در رشته برق و الکترونیک تحصیل کرده و تاکنون ۵ دستگاه ثبت اختراع‌ نموده است، حالا در راستای ضدعفونی آسان و سریع دست‌ها اقدام به ساخت دستگاه تمام اتوماتیک ضدعفونی دست کرده است.

کمک یک‌ میلیارد تومانی گروه‌های جهادی به مددجویان اردبیلی

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل روز ۲۳ آذر ۹۹ گفت: طی سال‌جاری یک میلیارد تومان با همکاری گروه‌های جهادی برای ساخت و تعمیر مسکن، تامین جهیزیه، انشعابات آب، برق و گاز، توزیع سبدکالا و پک تحصیلی، به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل کمک شده است.

وی افزود: ۱۶ گروه جهادی با کمیته امداد استان اردبیل همکاری دارند و این گروه‌ها با هدف رفع مشکلات نیازمندان و محرومان و همچنین خوداتکایی آن‌ها، در مناطق محروم و حاشیه‌نشین ساکن شدند.

اخذ دستور تخصیص اعتبار ۳۰ میلیاردی برای توسعه دانشگاه علوم پزشکی

علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین روز ۱۹ آذر ۹۹ اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته و در جهت اتمام پروژه و بهره‌برداری از توسعه بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دستور تخصیص ۳۰ میلیارد ریالی اعتبار اخذ گردید.

کارآفرینی یک بسیجی و به‌کارگیری ۱۳۰ نفر به‌صورت مستقیم

روز ۵ آذر ۹۹ خبر رسید که بسیجی کارآفرین اردبیلی با دیدن شرایط حساس کشور اقدام به ایجاد کارگاه تولید ماسک‌ ۳ و ۵ لایه نموده و بیش از ۱۳۰ نفر را مستقیما مشغول به‌کار کرده است.

رضایت اولیای دم به‌خاطر شهید «حاج قاسم سلیمانی»

روز ۷ آذر ۹۹ خبر رسید که زندانی محکوم به قصاص نفس در شهرستان پارس‌آباد با گذشت اولیای دم، به‌خاطر رضایت پروردگار متعال و در آستانه سالگرد شهادت سردار دل‌ها از اعدام نجات یافت.

تبدیل شهرستان گرمی به قطب تولید شیرآلات ساختمانی کشور

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل روز ۲۶ آذر ۹۹ بیان کرد: با توجه به تامین زیرساخت‌ها و مشوق‌های ارایه شده به سرمایه‌گذاران، شهرستان گرمی به قطب تولید شیرآلات کشور تبدیل شده است.

تداوم کمک مومنانه با آزادی زندانیان و ساخت خانه محروم و تهیه کپسول اکسیژن

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان پارس‌آباد روز ۵ آذر ۹۹ گفت: در قالب مرحله سوم نهضت کمک مومنانه، ۵ زندانی جرایم غیرعمد مالی در پارس‌آباد از زندان آزاد شدند.

وی روز ۱۳ آذر ۹۹ نیز اظهار کرد: در تداوم رزمایش کمک مومنانه، با همت بسیج سازندگی سپاه پارس‌آباد، یک خانه محروم در روستای حاج عوض قشلاقی بخش مغانسر شهرستان پارس‌آباد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

همچنین معاون هلال احمر شهرستان پارس‌آباد روز ۲۰ آذر ۹۹ بیان کرد: در راستای تدوام کمک مومنانه تعداد ۲۰ کپسول اکسیژن از سوی خیرین شهرستان در کمپین مردمی «نفس هدیه کنیم» به بیماران نیازمند اهدا شد.

افزایش ۹۱ درصدی پرداخت زکات در اردبیل

دبیر شورای زکات و مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل روز ۲۶ آذر ۹۹ گفت: تاکنون کشاورزان و نیکوکاران اردبیلی بیش از ۱۰ میلیارد تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه پرداخت کرده‌اند که در اسرع وقت در اختیار خانوار تحت حمایت و سایر اقشار آسیب‌پذیر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: زکات پرداختی مردم خیر استان اردبیل در ۸ ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۹۱ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: اخبار خوب سال 1399 سال 1400 آذرماه 99 گرمی خلخال اردبیل بسیج سازندگی کمیته امداد استان اردبیل شهرستان پارس آباد استان اردبیل روز بسیج سازندگی قاسم سلیمانی کمک مومنانه طرح شهید ۹۹ نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت

فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت

دیگر خبرها

  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه تبدیل شد
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود