Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات اندونزیایی از شناسایی یک زوج جوان در ارتباط با گروه های افراطی خبردادند که به انجام حمله انتحاری روز یکشنبه در بیرون یک کلیسای کاتولیک این کشور مظنون هستند.

به گزارش مشرق از روزنامه روزنامه ایندیپندنت انگلیس، مقامات اندونزی روز دوشنبه یک زن و شوهر جوان که خودشان را روز یکشنبه درحین مراسم مذهبیِ در بیرون محوطه کلیسای کاتولیک در شهر ماکاسار منفجر کردند به عنوان عوامل این حمله تروریستی شناسایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این حمله که دیروز اتفاق افتاد ۲۰ نفر از جمله ۴ نگهبان کلیسا زخمی شدند و شیشه های کلیسا و ساختمان های اطراف در شهر ماکاسار  مرکز ایالت جنوبی سولاوسی خرد شد. 

در ادامه این گزارش آمده است این زوج ۲۳ و ۲۶ ساله که ۶ ماه پیش ازدواج کرده بودند حتی در میان همسایگان شان با نام های مستعار شناخته شده اند و طبق اظهارات آرگو  یونگو سخنگوی  پلیس ملی اندونزی تحقیقات پیرامون احراز هویت آنها  با انجام آزمایش DNA و همچنین  یافتن دیگر همدستان احتمالی آنها در این عملیات ادامه دارد. 

این زوج بمب های دست سازی که حاوی مقادیر زیادی مواد منفجره است را هنگامی که با نگهبانان کلیسا رو به رو شده بودند منفجر کردند. 

گفته شده این دو نفر از اعضای گروه "جما آنشوروت دا اولاه" بودند که قبلا با گروه تروریستی داعش بیعت کرده بود و بسیاری از حملات بمب گذاری انتحاری در اندونزی را انجام دادند.

این حملات شامل  حمله سال ۲۰۱۶  به استارباکس در جاکارتا که منجر به کشته شدن ۴ شهروند و ۴ تروریست شده بود و حمله به ترمینال اتوبوس در پایتخت که منجر به کشته شدن ۳ افسر پلیس شد و حمله ای دیگر به کلیسایی در کالیمانتان که به کشته شدن کودکی ۲ ساله و سوختگی های شدید و جدی در تعداد زیادی از کودک دیگر در آن حمله منجر شده بود.

آخرین حمله بزرگ در اندونزی در ماه مه سال ۲۰۱۸  اتفاق افتاد که دو خانواده با عملیاتی انتحاری خود را در کلیسایی در سورابایا منفجر کردند و باعث کشته شدن ده ها نفر شده بودند . به گفته پلیس پدر یکی از خانواده ها رهبر یکی از گروه های محلی جما آنشوروت دا اولاه بود.

به گفته رئیس پلیس اندونزی یکی از تروریست های روز یکشنبه در  کلیسای ماکاسار با حمله انتحاری سال ۲۰۱۹ در کلیسای مونت کارمل در فیلیپین نیز ارتباط داشته که منجر به کشته شدن ۲۳ نفر شده بود . وی همچنین افزود هر دو نفر با گروه تروریستی که در ۶ ژانویه در ماکاسار دستگیر شده بودند ارتباط داشتند . در آن زمان پلیس ضدتروریسم دو نفر از این گروه را کشت و ۱۹ نفر را دستگیر کرده بود. 

این حمله که درست یک هفته پیش از عید پاک در پرجمعیت ترین کشور اسلامی جهان اتفاق افتاده است کشور را در وضعیت هشدار قرار داده است.

جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی حمله روز یکشنبه را محکوم کرد و گفت این حمله هیچ ربطی به هیچ مذهبی ندارد چرا که همه مذاهب تحمل چنین اقدامات تروریستی را ندارند. او در ادامه به پلیس دستور داد تا تحقیقات کاملی درباره شبکه همدستان انجام داده و منشا اصلی را پیدا کنند. 

اندونزی در سال ۲۰۰۲ در جزیره بالی هم درگیر عملیاتی مشابه از این گروه شد که به مرگ ۲۰۲ نفر انجامید که بیشتر آنها گردشگران خارجی بودند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا کلیسا تروریسم گروه تروریستی داعش گروه تروریستی داعش جزیره بالی مشرق اندونزی کشته شدن روز یکشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، وزرای دفاع کشور عضو سازمان همکاری های های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان ضمن اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه  و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه ،سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی  محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزاری  دفاع سازمان همکاری های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی کردند و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید نمودند.

دیگر خبرها

  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای