Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@19:35:46 GMT

۱۰اتومبیل تکرار نشدنی تاریخ مسابقات رالی +عکس

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۹۱۱۳

۱۰اتومبیل تکرار نشدنی تاریخ مسابقات رالی +عکس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  ماشینی که قهرمان مسابقات رالی می‌شود و راننده‌ای که هدایت آن را به عهده دارد، شایسته جاودانه شدن است. همین شعار، فلسلفه تولید محدود برخی ماشین‌های خاص در دنیای رالی است. در این گزارش فهرستی از اتومبیل‌های مارک تجاری ورزش رالی و کمی از تاریخچه آن‌ها گفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1. فورد Focus WRC

 Focus یک اتومبیل رالی است که در سال  ۱۹۹۹، در رالی مونت کارلو با کالین مک، جایگزین اسکورت شد. در حال حاضر، این خودرو یکی از دو مارکی است که فراز و نشیب‌های پیست WRC را تحمل کرده است، این موضوع ثابت می‌کند که این ماشین بسیار خوب است.

مدل کنونی مورد استفاده تیم‌های بزرگ فورد RS WRC است که از لحاظ زیبایی مطابق با RS Mk II از سال ۲۰۰۹ است که۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

2. آلپاین رنو A۱۱۰

آلپاین رنو A۱۱۰ به دلیل تأثیری که در مسابقات قهرمانی بین المللی در دهه ۷۰ گذاشت و اولین خودروی قهرمان رالی جهانی در سال ۱۹۷۳ محسوب شد، بنابراین شایسته جایگاه در این فهرست است. این خودرو از طراحی بدنه زیبا و موتور ۱.۶ لیتری ساخته شده از بلوک کاملاً آلومینیومی برخوردار است.

این اتومبیل با حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت، هندلینگ ثابت و بدنه‌ای سبک، در میان رده‌های اتومبیل رالی، در سال ۱۹۷۱ قهرمان شد و در سال ۱۹۷۰ نیز به مقام دوم رسید. پس از توسعه سایر اتومبیل‌های رالی که دقیقاً برای رقابت طراحی شده بودند، Alpine تغییرات متعددی را انجام داد که آن را غیرقابل اعتماد کرد. کم کم شرکت آلپاین دیگر در مسابقات شرکت نکرد و جای خود را به رنو به عنوان رقیب رالی داد.

اندرسون (Ove Andersson) رانندگی ماهرانه‌ای را برای Alpine فراهم کرده بود و مشهورترین راننده آن بود.

3. ولوو PV۴۴۴ / ۵۴۴

جعبه دنده ۳ یا ۴ سرعته و سیستم تعلیق پیچیده‌ای که هندلینگ فوق العاده‌ای را فراهم می‌کند، شهرت زیادی به این خودرو رالی می‌دهد. این خودرو سریع نبود، اما در دنده‌های پایین نیز گشتاور ایجاد می‌کرد که باعث شد که با رانندگی گونار اندرسون، قهرمان موتور رالی اروپا  باشد.

در حال حاضر این خودرو،  همچنان ظاهر زیبا و شخصیتی را دارد که به ندرت در سایر خودرو‌های این فهرست دیده می‌شود.

4. پورشه ۹۱۱

پورشه ۹۱۱  قهرمان مسابقات رالی در سال های۱۹۶۶، ۱۹۶۸  و ۱۹۷۱ شد. این اتومبیل با یک پیکربندی ساده و رانندگی چرخ عقب و موتور عقب، چالش بزرگی را برای رانندگان ایجاد کرده است، مخصوصاً در برابر موتور‌های بزرگ‌تری که  تا ۱۲۵ اسب بخار قدرت دارند.  دما در این خودرو به سرعت بالا می‌رود و می‌تواند بیش از حد گرم شود. در پیست WRC موفقیت کمی کسب کرد، اما با رانندگی با استعداد هنری تویونن موفق به کسب امتیاز شد. طیف گسترده‌ای از رانندگان، مانند Sobieslaw Zasada، Günter Klass و Vic Elford این ماشین را به سطح قهرمانی رسانده‌اند.

5. سیتروئن C۴ WRC

سیتروئن C4 یکی از خودروهایی است که موفقیت بسیار خوبی را در پیست  Xsara کسب کرد. این خودرو توسط  Sébastien Loeb رانده شد و به همین دلیل نمادین شد. این اتومبیل سه بار متوالی قهرمان WRC شده است.

باز هم متناسب با استاندارد‌های WRC، مدرن است. این پیشرانه دارای یک موتور ۲.۰ لیتری با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور است. سیتروئن هنگام شرکت در مسابقات گروه B، سابقه خوبی نداشت و با سیتروئن BX ۴TC ناشناخته شرکت می‌کرد، اما اکنون مشخص شده است که این تیم موفقیت خود را کاهش داده است.

6. فورد اسکورت Mk.I RS

فورد اسکورت ۱۶۰۰ RS اصلی‌ترین برتری در پیست رالی، در طی دهه ۶۰ و ۷۰ را داشت. این موتور دارای موتور سنتی جلو، پیکربندی محرک چرخ عقب بود و سواری پایداری را برای دستان با استعداد رانندگان رالی فراهم می‌کرد تا ماشین را به حداکثر عملکرد خود برساند.

احترام جهانیان را به عنوان قهرمان جام جهانی مسابقه رالی در سال ۱۹۷۰ به دست آورد و همچنین در سال ۱۹۷۹ با رانندگی آری واتانن به عنوان قهرمانی راننده دست یافت. در مجموع، این اتومبیل نمادی از اولین قدم‌های فورد در رالی است.

7. لانچیا استراتوس HF

لانچیا استراتوس HF سریع، با صدای بلند، از نظر زیبایی شناسی متفاوت بود. این اولین اتومبیلی بود که کاملاً برای رالی از ابتدا طراحی شده بود. در مجموع ۴ بار قهرمان مسابقات رالی جهان و ۳ بار قهرمان مسابقات رالی اروپا شد. مسلماً اتومبیل‌های دیگری مانند فیات ۱۳۱ Abarth به مقام‌های قهرمانی بیشتری دست یافتند و با این خودرو رقابت می‌کردند، اما هیچ اتومبیل رالی دیگری وجود ندارد که مانند آن باشد.

موتور این خودرو با تنظیم عادی ۲۸۰ اسب بخار قدرت دارد، اما به راحتی و با اضافه کردن یک توربوشارژر می‌تواند تا ۵۶۰ اسب بخار قدرت شگفت آور را تقویت کند. برنارد دانیچه هنگام رانندگی با این لانچیا موفق به کسب سه عنوان قهرمانی ERC شد.

8. پژو ۲۰۵ T۱۶

پژو ۲۰۵ T۱۶، مسلماً فقط دو قهرمانی WRC را به دست آورد. نسخه‌های جاده‌ای این ماشین کمتر از نصف اسب بخار Tally Rally (۲۰۰ اسب بخار) را داشت. این ماشین بی رحمانه سریع بود و با رانندگی Juha Kankunen و Timo Salonen، ارزش خود را نشان داد.

عملکرد این ماشین به گونه‌ای بود که مطمئناً دو بار در یک رالی به نام رالی داکار پاریس پیروز شد. این یکی از چهار رقیب اصلی در دوره گروه B به همراه لانچیا، فورد و آئودی بود.  

9. آئودی کواترو

آئودی کواترو بسیار قابل اطمینان بود، این خودرو، استاندارد‌هایی را برای رالی تعیین کرد و به عنوان یک اتومبیل با سرعت، اولین بار در سال ۱۹۸۱ اجرا شد و می‌توانست با هدایت رالی با فاصله ۹ دقیقه نسبت به برنده واقعی رالی، سرعت را تنظیم کند. اولین نسخه‌ها فقط ۳۰۰ اسب بخار قدرت داشتند، اما پس از آن به هیولایی تبدیل شدند که S۲ بود و در نهایت با قدرت خروجی ۵۹۱ اسب بخار به پایان رسید.

این باعث شد میشل موتون به عنوان اولین زنی در مسابقات جهانی رالی برنده شود.  این در حالی است که این خودرو فقط دو عنوان قهرمانی کسب کرده است. هنوز هم این ماشین با صدا، ظاهر و عملکرد خود چشم بسیاری را به خود جلب کرده است.

10. لانچیا ۰۳۷

لانچیا ۰۳۷ فقط یک مقام قهرمانی در WRC را در رده سازندگان به دست آورد و این دقیقاً دلیل اصلی بودن آن است. این تنها ماشین محرک عقب است که در برابر آئودی کواترو ایستادگی می‌کند. همچنین این خودرو سه بار برنده ERC شد. این خودرو دارای یک موتور ۲.۰ لیتری با یک سوپرشارژر بود که ۳۰۰ اسب بخار قدرت را ارائه می‌داد.

 این فهرستی از بهترین اتومبیل‌هایی بود که طرفداران رالی در سراسر جهان را به خود جلب کرده است.

پربیننده ترین قیمت پراید امروز ۱۴۰۰/۱/۸ نخستین فروش فوری ایران خودرو در ۱۴۰۰ +جزییات قیمت ساینا کاهشی شد!+جدول قیمت خودرو ال ۹۰ در بازار پایتخت +جدول قیمت خودرو امروز ۱۴۰۰/۱/۸

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو برجام قهرمان مسابقات رالی اسب بخار قدرت عنوان قهرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول

قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا در بازار اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار خودرو امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ روند کاهش قیمت در انواع محصولات داخلی و مونتاژی در پیش گرفته است.

دنا پلاس توربو ۶ سرعته با ۱۹ میلیون تومان افت قیمت در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس tu5 که در صدر پرفروش‌ترین خودروهاست با ۲۸ میلیون تومان کاهش قیمت، در کانال ۸۴۰ میلیون تومانی معامله می‌شود.

ساینا s دوگانه‌سوز نیز از دیگر محصولات سایپا به شمار می‌رود که با سه میلیون تومان افت قیمت، ۴۵۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بر این اساس در گروه محصولات ایران‌خودرو وانت آریسان با قیمت ۴۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سورن پلاس (فول) با قیمت ۷۳۰ میلیون تومان، سورن پلاس موتور XU۷P با قیمت ۶۳۷ میلیون تومان، سورن پلاس دوگانه‌سوز ۷۹۷ میلیون تومان، دنا پلاس (تیپ ۱) با قیمت ۸۱۴ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک (ارتقا) یک میلیارد و ۵۵ میلیون تومان، پژو پارس ۶۵۹ میلیون تومان، پژو پارس سفارشی ۷۰۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ موتور TU۳( ارتقا) با قیمت ۶۵۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای هیدرولیک (ارتقا) ۷۵۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک (ارتقا) ۹۰۵ میلیون تومان، رانا پلاس (ارتقا) ۶۲۸ میلیون تومان، تارا دستی (ارتقا) ۷۹۹ میلیون تومان، تارا اتوماتیک V2 به قیمت ۹۶۱ میلیون تومان، هایما اس ۷ (S۷) با قیمت یک میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان، هایما ۷X با قیمت یک میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محصولات سایپا نیز ساینا S با قیمت ۴۴۱ میلیون تومان، ساینا S دوگانه‌سوز ۴۵۵ میلیون تومان، کوییک اتوماتیک ۵۲۴ میلیون تومان، کوییک S به قیمت ۴۳۲ میلیون تومان، سایپا ۱۵۱ با قیمت ۳۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، وانت زامیاد (رادیال) با قیمت ۸۵۷ میلیون تومان، پیکاپ کارون ۸۴۵ میلیون تومان و چانگان CS۳۵ تیپ ۲ با قیمت یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان مبادله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی قیمت سه محصول از بهمن‌موتور افزایش یافته است، وانت کارا تک‌کابین، دوکابین و وانت کاپرا نیز به‌ترتیب دو میلیون، سه میلیون و ۱۰ میلیون تومان رشد کردند.

کارا تک‌کابین با نرخ ۶۶۲ میلیون تومان، دوکابین ۸۷۸ میلیون تومان و کاپرا یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان در کانال‌های معاملاتی خرید و فروش می‌شود.

هونگچی H5، محصول مونتاژی بهمن‌موتور که با افت ۴۰ میلون تومانی رکورددار ریزش قیمت در میان خودروهای مونتاژی بوده که پنج میلیارد و ۸۰ میلیون تومان در بازار آزاد قیمت‌گذاری شده است.

لاماری ایما، خودرو پرقدرت مونتاژی نیز با قیمت دو میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

بر این اساس X۲۲ پرو دستی با قیمت ۹۵۷ میلیون تومان، X۳۳ کراس (دستی) با قیمت یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان، آریزو ۵ اسپورت با قیمت یک میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان، تیگو ۷ پرو پرمیوم ۲ میلیارد و ۳۵ میلیون تومان، تیگو ۸ پرو (هیبرید) ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، فونیکس FX (۱.۶) با قیمت دو میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان، جک J۴ با قیمت ۸۲۷ میلیون تومان، جک S۳ با قیمت یک میلیارد و ۲۲۴ میلیون تومان، کی‌ام‌سی T۸ با قیمت یک میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان، کی‌ام‌سی J۷ با قیمت یک میلیارد و ۸۱۶ میلیون تومان، رسپکت ۲ به قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، فیدلیتی (پنج‌نفره) یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، دیگنیتی پرایم دو میلیارد و ۱۰ میلیون تومان و دیگنیتی پرستیژ با قیمت دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 748267

دیگر خبرها

  • (تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه
  • جت جنگنده ام جی در نمایشگاه خودروی پکن+عکس
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • 2 خودرو جدید کرمان موتور (+عکس )
  • قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول